0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تغذیه برای مبتلایان به سرطان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

دامیز
درباره تغذیه برای مبتلایان به سرطان

ضعف سیستم ایمنی بدن و روند شیمی درمانی به مرور بدن مبتلایان به سرطان را ضعیف میکند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان معتقدند انتخاب تغذیه ی مناسب و اصولی به قوت بدن بیمار و ایجاد حسی بهتر و انرژی بیشتر کمک بسزایی می‌کند و عوارض ناشی از درمان را کاهش میدهد. کتاب «تغذیه برای مبتلایان به سرطان» منبع مناسبی برای شیوه‌های سالم‌خوری و درک تاثیر تغذیه بر سرطان است.

درباره کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان نوشته‌ی کارولین لمرزفلد و کریستینا لوگایدسو موری مارکمن است. این کتاب اولین‌بار در سال 2013 در مجموعه کتاب‌های دامیز با موضوع تاثیر تغذیه و رژیم غذایی بر سرطان منتشر شد. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به تنوع و گستردگی مطالب آن اشاره کرد. نویسندگان در این اثر راهنمایی‌هایی برای مقابله با آثار روانی و جسمانی سرطان ارائه کرده‌اند و بر نقش مواد غذایی، ادویه‌جات و گیاهان دارویی در روش‌های مقابله تاکید دارند. در حقیقت  این کتاب با هدف توانمندسازی بیماران از طریق تغذیه نوشته شده است و توصیه‌ها و نکات مهمی درباره‌ی تهیه‌ی غذا و همین‌طور اطلاعاتی درباره‌ی تغذیه در سفر و میان وعده‌های مقوی و بی ضرر به شما می‌دهد.

نویسندگان قبل از هر چیز این نکته را متذکر می‌شوند که نیازهای تغذیه‌ای هر بیمار با توجه به وضعیت او، متفاوت خواهد بود. این کتاب تمام اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از عبارات ساده و قابل فهم در اختیار خواننده قرار می‌دهد و با ارائه‌ی طرز تهیه‌ی بیش از 80 نوع غذا ، دسر و میان وعده، امکان استفاده از این دستورهای خوشمزه و لذیذ را برای مبتلایان به سرطان فراهم کرده است. استفاده از دستورات این کتاب نه‌تنها برای بیماران بلکه برای افراد سالم نیز قابل استفاده است.

انتشارات آوند دانش کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان را با ترجمه‌ی مهرک ایروانلو منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای خرید و دانلود این اثر از سایت و اپلیکیشن فیدیبو اقدام کنید.

نگاهی به فصل‌های کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان

کتاب حاضر از پنج بخش مفید و کاربردی تشکیل شده است و این امکان را به شما می‌دهد تا روی هر بخشی که برایتان اهمیت بیشتری دارد، تمرکز کنید. همچنین برای دسترسی آسان به اطلاعات مرتبط می‌توانید از بخشی به بخش دیگر یا از یک فصل به فصلی دیگر رجوع کنید. فهرست کلی مطالب این کتاب به شرح زیر است:

بخش ۱: تغذیه‌ی مبتلایان به سرطان

فصل 1: اطلاعات لازم درباره‌ی سرطان

فصل ۲: آشنایی با تیم درمان و روش‌های درمان

فصل 3: غلبه بر عوارض جانبی سرطان و روش‌های درمانی

فصل۴: نقش تغذیه و قدرت آن در مبارزه با سرطان

فصل ۵: رویارویی با عوارض جانبی اثرگذار بر تغذیه

بخش ۲: اهمیت غذایی که می‌خوریم و چگونگی تهیه‌ی آن

فصل ۶ پذیرفتن شیوه‌ی سالم خوری و استفاده از آن

فصل ۷: ذخیره‌سازی غذاهای ضد سرطان

فصل ۸: مواد غذایی، ادویه‌جات و گیاهان معطر ضد سرطان

فصل ۹: آشپزی با تکنیک و ابزار مناسب

بخش ۳: طرز تهیه‌ی غذاهای مقوی

فصل ۱۰: صبحانه‌های مقوی

فصل ۱۱: سوپ‌های مغذی و التیام‌بخش

فصل ۱۲: وعده‌های اصلی اشتها برانگیز

فصل ۱۳: دورچین‌های سبک ولی مکمل

فصل ۱۴: میان وعده‌های انرژی‌زا

فصل ۱۵: شیرینی‌های بی‌ضرر

بخش ۴: حفظ قوای جسمانی در طولانی‌مدت

فصل ۱۶: غذا خوردن بیرون از خانه یا در مسافرت

فصل ۱۷: تغییرات آگاهانه در شیوه‌ی زندگی

فصل ۱۸: کمک به عزیز بیمار

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل 19: ده راهکار مفید برای بازگشت اشتها و لذت مجدد از غذا

فصل ۲۰: ده راه پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی و عفونت‌های دیگر

درباره نویسندگان کتاب تغذیه  برای مبتلایان به سرطان

نویسندگان کتاب حاضر از افراد برجسته‌ی حوزه‌ی تغذیه و پزشکی هستند که بخش عمده‌ای از زندگی حرفه‌ای خود را صرف علم پزشکی کرده‌اند.دکتر موری مارکمن معاون ارشد امور کلینیکال و مدیر مدیکال آنکولوژی مراکز درمان سرطان آمریکا و پرفسور کلینیکال بخش پزشکی دانشکده پزشکی است.کارولین لمرزفلد نیز کارشناس تغذیه است و سال‌های زیادی را صرف علم تغذیه در مراقبت از مبتلایان به سرطان کرده است. نویسنده‌ی دیگر این کتاب کریستینا لوگایدس است. او خبرنگار پزشکی و سردبیر دو نشریه‌ی مربوط به پزشکی بالینی سالمندان است.

در بخشی از کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان می‌خوانیم

روش‌های درمان سرطان، به اشکال مختلفی بیماران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما بروز مشکل در غذا خوردن بیمار و در نتیجه افت کیفیت زندگی، از جمله عوارض شایع است با وجود توجه روزافزون به هدفمند شدن شیوه‌های درمانی، هنوز هم عوارض جانبی این درمان‌ها، از بین نرفته است. البته نه به این معنا که عوارض جانبی اجتناب ناپذیرند و هر بیماری همه آن‌ها را تجربه خواهد کرد. اما گاه نیز با علائمی رو به رو می‌شود که توانایی غذا خوردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این که در صورت بروز چنین وضعیتی، رسیدن به اهداف کمی و کیفی فصل ۴، دور از دسترس می‌نماید اما پیشگیری از سوء تغذیه و عوارض ناشی از آن، مثل ضعف سیستم ایمنی و پیامدهای آن، ممکن خواهد بود. راه‌های بسیاری برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن در طول درمان، وجود دارد در این فصل مروری کرده‌ایم بر چگونگی تأثیر عوارض جانبی بر توانایی بیمار برای دریافت و استفاده بهینه از مواد غذایی همچنین نگاهی به مواد غذایی تشدیدکننده‌ی علائم و توصیه‌هایی در مورد راهبردهای غذایی موثر در بهبود عوارض جانبی و دریافت مواد مغذی خواهیم داشت، علاوه بر این‌ها به شایع‌ترین عوارض محدودکننده‌ی دریافت مواد مغذی، مثل خستگی مفرط، تهوع، اسهال، یبوست، زخم‌های دهان و حلق و تغییرات چشایی و بویایی نیز پرداخته‌ایم. آنورکسی آبی اشتهایی عصبی)، از دیگر عوارض جانبی شایع است که می‌تواند به سوءتغذیه منجر شود. در فصل ۱۹، مطالبی درباره‌ی راه‌های بازگرداندن اشتهای بیماران مبتلا به عارضه‌ی بی‌اشتهایی، آورده‌ایم. در این فصل، با رهنمودهای بسیاری برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای بیمار و دستیابی به اهداف کمی و کیفی آن آشنا خواهیم شد. برخی از توصیه‌ها برای مبارزه با عوارض جانبی مفید و مؤثرند که شاید در این کتاب به آن‌ها اشاره نشده باشد.

تأثیر عوارض جانبی بر تغذیه

اغلب درمان‌های سرطان، با فهرست بلندی از عوارض جانبی همراه است. عوارضی که می‌تواند، غذا خوردن را مشکل و توانایی هضم و جذب کامل مواد غذایی را مختل کند و نیاز بدن به مواد غذایی را تحت تأثیر قرار دهد. شایع‌ترین این عوارض، مشکل دریافت مواد غذایی است که تقریبا در تمام علائم دیده می‌شود. وقتی معده‌ی بیمار ناراحت است، دچار زخم‌های دهان و حلق شده با حس چشایی‌اش تغییر کرده، مسلما غذا خوردن هم لذتی برای وی ندارد و میلی به آن نخواهد داشت. مشکلات گوارشی ناشی از درمان‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، مثلا ممکن است شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، سبب بروز عارضه‌ی نارسایی لاکتوز شود که به صورت موقت، هضم فرآورده‌های لبنی را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تغذیه برای مبتلایان به سرطان بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی پزشکی و سلامت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
26.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
360 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۰:۰۰
نویسندهموری مارکمن
نویسنده دومکارولین لمرزفلد
نویسنده سوم کریستینا تورستر لوگایدس
مترجممهرک ایروانلو
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Cancer nutrition & recipes for dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۶.۸۳ مگابایت
۳۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من همیشه از ترجمه روان سری کتابهای دامیز لذت بردم. این کتاب غصه رو از خانواده مبتلایان گرفته و به جاش انگیزه برای پختن غذاهای هیجان انگیز رو جایگزین میکنه.

5

خیلی جامع توضیح داده غیر از دستور غذاها در مورد این مریضی از نظر جسمی و روانی هم توضیح داده

5
(4)
42,750
٪50
21,375
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
تغذیه برای مبتلایان به سرطان
تغذیه برای مبتلایان به سرطان
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تغذیه برای مبتلایان به سرطان
٪50
تغذیه برای مبتلایان به سرطان
دامیز
انتشارات آوند دانش
5
(4)
42,750
٪50
21,375
تومان