0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرشته تاریکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرشته تاریکی

نویسنده:
تیلی بگشاو
درباره فرشته تاریکی

خواندن رمان‌هایی در ژانر جنایی یکی از لذت‌هایی است که با یک کتاب خوب دو چندان می‌شود. کتابی که پیش رو دارید نوشته‌ی تیلی بگشاو ماجرای قتلی جذاب را روایت می‌کند. این کتاب با الهام از سبک نوشتاری شسیدنی شلدون نوشته شده است و در نتیجه خواندنش مملو از لذت و هیجان خواهد بود.‌

درباره‌ی کتاب فرشته‌ی تاریکی اثر تیلی بگشاو

کتاب فرشته‌ی تاریکی نوشته‌ی تیلی بگشاو است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2012 منتشر شد. عنوان اصلی این کتاب فرشته‌ی تاریکی سیدنی شلدون است. علت آورده شدن نام این نویسنده کنار نام این کتاب است که تیلی بگشاو به عنوان یکی از طرفداران پروپا قرص سیدنی شلدون برای آن‌که نام و روش نگارش این نویسنده زنده بماند، مجموعه‌ای از کتاب‌هایش را با نام این نویسنده منتشر کرده است و در این مجموعه تلاش کرده است تا از روش نگارش شلدون تقلید کند و سبک نگارش او را برای خوانندگان زنده نگه دارد.

خلاصه داستان فرشته‌ی تاریکی

داستان کتاب فرشته‌ی تاریکی ترکیبی از مرگ، دروغ، ترس و هیجان است. در این کتاب هنگامی که دنی مک گوایر (Danny McGiure) با قتل بیرحمانه‌ی آندرو جیکس (Andrew Jakes)‌ مواجه می‌شود، تصمیم میگیرد به دنبال قاتل او بگردد. دنی مک گوایر برای ده سال به دنبال قاتل می‌گردد اما موفق به پیدا کردن او نمیشود و در نهایت، بعد از ده سال تصمیم می‌گیرد که مسئله را رها کند و به فرانسه مهاجرت می‌کند. در فرانسه دنی، فرزند مقتول را ملاقات می‌کند که سرنخ جدیدی به او می‌دهد و دنی دوباره به سراغ حل مسئله می‌رود.

ژانر جنایی چیست؟

هنگامی که قتلی در یک رمان رخ می‌دهد، معمولاً سه سوال اساسی پیش می‍آید:

«قاتل کیست؟»

«چگونه مرتکب قتل شده است؟»

«و چرا؟»

بدیهی است که در رمانی که قتلی در آن صورت می گیرد به هر سه پرسش باید پاسخ داده شود، اما تمرکز هر رمان در هر ژانر بر پاسخ دادن به یکی از این پرسش های سه گانه است.

مثلاً اگر تمرکز بر پرسش «قاتل کیست؟» باشد، ژانر جنایی با ژانر معمایی تلفیق می شود و در نتیجه با رمانی در ژانر جنایی - معمایی روبه رو می شویم. ماجراهای شرلوک هولمز و هرکول پوآرو از مشهورترین نمونه های این دسته  است.

اگر تمرکز بر چگونگی قتل باشد، معمولا یا با ژانر تریلر-جنایی مواجهیم، مانند رمان زنی که دیگر نبود نوشته بوالو و نارسژاک، یا با ژانر نوآر، مانند رمان غرامت مضاعف نوشته جیمز ام کین حتی ممکن است در ژانر وحشت سیر کنیم، مانند رمان درخشش نوشته استیون کینگ.

و اگر تمرکز بر چرایی قتل باشد و رمان هم در ژانر باشد، نتيجه تریلری روان شناسانه است، مثل رودخانه میستیک نوشته دنیس لیهان، یا رمانی ادبی است، مانند جنایت و مکافات داستایفسکی یا بیگانه نوشته آلبرکامو.

در ژانر جنایی - معمایی، آن که راز قتل را می گشاید اصلی ترین شخصیت است و ما تقریباً هميشه ماجرا را از دید او می بینیم. این شخصیت به چهار شکل وارد داستان می شود:

۱. نیروهای رسمی و قانونی همچون افسران یا بازپرسان نیروی پلیس.

2. کارآگاهان خصوصی. از نمونه های مشهور آن شرلوک هولمز است.

3. افراد نیمه متخصص مانند وکلا، روزنامه‌نگاران، نویسندگان جنایی یا نظامیان سابق.

4. مردم عادی که معمولا با انگیزه‌های شخصی وارد ماجرا می‌شوند.

درباره‌ی تیلی بگشاو نویسنده‌ی کتاب فرشته‌ی تاریکی

ماتیلدا بگشاو ملقب به تیلی بگشاو روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی بریتانیایی متولد 12 ژوئن سال 1973 است. این نویسنده بیشتر شهرتش را بر اثر تقلید نوع نوشتار از سیدنی شلدون، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی به‌دست آورده است. او فرزند خانواده‌ای اصیل در انگلستان است و اصل و نسب او به رهبر مسیحیان شهر ناتینگهام بر می‌گردد. او تحصیلاتش را در دانشگاه کمبریج تکمیل کرد در نشریات معتبری مانند ساندی تایمز (The Sunday Times) و دیلی میل (Daily Mail) فعالیت حرفه‌ای داشت. تیلی بگشاو اکنون همراه همسر و سه فرزندش دو خانه دارد و بین لندن و لوس آنجلس جابه‌جا می‌شود.

ترجمه‌ی کتاب فرشته‌ی تاریکی به فارسی

انتشارات درسا کتاب فرشته‌ی تاریکی را با ترجمه‌ی الهه صالحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

کتاب فرشته‌ی تاریکی مناسب چه کسانی است؟

کتاب فرشته‌ی تاریکی مناسب کسانی است که ژانر پلیسی و جنایی علاقمند هستند. این کتاب با الهام از نوشته‌های سیدنی شلدون نوشته شده است و در نتیجه علاقمندان به نوشته‌های شلدون هم از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. کتاب فرشته‌ی تاریگی داستان جذاب و پر رمز و رازی دارد که در آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهند و خواننده حتی یک لحظه هم نمی‌تواند از خواندن آن غافل شود.

کتاب فرشته‌ی تاریکی در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرار دارد.

کتاب فرشته‌ی تاریکی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 391 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 19 روز بخوانید.

کتاب فرشته‌ی تاریکی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب فرشته‌ی تاریکی می‌خوانیم

مراکش- 1892

دخترک از پنجره‌ی کالسکه به خیابان‌های کثیف و متعفن و مملو از زندگی و سروصدا و فقر و خنده نگاه کرد و از مسئله‌ای مطمئن شد: او در آن مکان می‌مرد.

او به آنجا فرستاده شده بود تا بمیرد.

آن دختر در ناز و نعمت بزرگ شده بود، با امتیازاتی برتر از دیگران و مهم تر از همه، در صلح و آرامش در قصری وسیع در وسط بیابان. او تنها دختر یک اشراف زاده از همسر محبوبش بود. نام او را میریام گذاشته بودند و از بچگی چیزی غیر از عشق و نحسین ندیده بود.

در اتاقی که دیوارهایش پوشیده از برگ‌های طلا بود، در تخت خوابی می‌خوابید که از عاج کنده کاری شده ساخته شده بود. لباس‌هایی به تن می‌کرد که پارچه‌ی ابریشمی آن‌ها به قیمتی گزاف با کشتی از کشورهای شرق آسیا وارد می‌شد. خدمتکارانی داشت که به او لباس می‌پوشاندند، او را حمام می کردند، به او غذا می خوراندند و خدمتکاران دیگری هم برای تدریس کتاب مقدس و موسیقی و شعر و ادبیات نیاکان بیابان نشین خود داشت. او زیبا بود، هم از نظر ظاهری و هم در باطن. او مهربان و خوش قلب بود، همان اندازه که پدری اشراف زاده می‌توانست آرزویش را داشته باشد. جواهری بود زیباتر و نفیس تر از تمام زمردها و یاقوت‌هایی که بر دست و گردن چهار همسر پدرش می‌درخشید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فرشته‌ی تاریکی اثر تیلی بگشاو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
391 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۲:۰۰
نویسندهتیلی بگشاو
مترجمالهه صالحی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Sidney Sheldon's Angel of the dark
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۶ مگابایت
۳۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نویسنده :تیلی بگشاو تیلی بگشاو به عنوان یکی از طرفداران پروپا قرص سیدنی شلدون برای آن‌که نام و روش نگارش این نویسنده زنده بماند ، مجموعه‌ ای از کتاب ‌هایش را با نام این نویسنده منتشر کرده

5

سلام .مثل همیشه کتابای سیدنی شلدون قشنگ و روانن .این کتاب داستان پلیسی نیمه تمام سیدنی شلدون رو کامل میکنه .واقعا لذت بردم .ممنونم فیدیبو

5

ازشلدون نیست،به سبک آثار اونه،من آثارقدیمی شلدون خوندم،اگه جدید دارید بزارید،ممنون میشم

5

کتاب جنایی و درباره ی سری قتل.. من دوسش داشتم واقعا خوب بود.. ترجمه بسیار روان است

5

بسیار عالی و هیجانی کلا کتاب‌های سیدنی شلدون همشون عالین

5

کتاب خوبی بود من خیلی دوست داشتم پیشنهاد میکنم بخوانید

1

صفحه۵۲میشه فهمید قاتل کی هست... اصلا جالب نبود

5

از جمله کتابخای جنایی خوب بود

4.3
(11)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرشته تاریکی
فرشته تاریکی
تیلی بگشاو
انتشارات درسا
4.3
(11)
60,000
تومان