0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آن جا که برف ها آب نمی شوند

معرفی، خرید و دانلود کتاب آن جا که برف ها آب نمی شوند

درباره آن جا که برف ها آب نمی شوند
حس کرد یکی از اتومبیل‌هایی که باسرعت از کنارش می‌گذشتند برای او ایستاده است. سرش را پایین آورد. پژو‌ِ نقره‌ای تمیزی روبه‌رویش ایستاده بود و شیشه‌ی سمتِ او آرام و یکنواخت پایین می‌رفت. پشتِ فرمان، مرد خم شده بود و نگاهش می‌کرد. بی‌لبخند و حرف. حورا لحظه‌ای ترسید، اما بی‌درنگ یاد شرایطی افتاد که در آن قرار گرفته بود و تصمیمش را گرفت. چه اتفاقی می‌توانست بیفتد؟ این‌همه با بچه‌های دانشکده تاکسی‌مرسی سوار شده‌اند، چه اتفاقی افتاده است جز نهایتاً ردوبدل کردن چند شماره‌ی تلفن و گفتن و خندیدن؟ اما این‌بار تنها بود. این هیجان کار را بیشتر می‌کرد. هر چند تنهایی خیلی از کارها لطفی ندارند. با این‌حال، طرف با این سن‌وسال و ریش‌وپشم... نه، در این برف حتماً آدم‌های بامرام هم هستند که قصدشان کمک کردن است و بس. درِ عقب را باز کرد. این‌طوری دست‌کم امن‌تر است و دست مرد به او نمی‌رسد. صدای ویگن پیش از آن‌که سلام کند فضا را پر کرده بود: پس از این زاری مکن، هوس یاری مکن، تو ای ناکام دل دیوانه... مرد بلافاصله راه افتاد. حورا گفت: خیلی لطف کردید. واقعاً معلوم نبود تا کی باید زیر برف می‌ایستادم. چشم‌های مرد در آینه لبخند زدند. صدای موسیقی را کم کرد. ـ خواهش می‌کنم. حسابی خیس شده‌ید.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
605.۷۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
101 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۲:۰۰
نویسندهکامران محمدی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
6,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۵.۷۶ کیلوبایت
۱۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
42 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

اواسط کتاب جمله ای است که می گوید "تنها مرگ، زیبایی عشق را آشکار میکند". به نظرم تمام داستان تلاش نویسنده برای نشان دادن تجلی این جمله است. بخشهای مرگ، بخش های جنگ و شیمیایی و رنج جان کندن است و بخشهای عشق، روابط آدمی و احساسات فروخورده و ممنوعه. برای نشان دادن در هم تنیدگی عشق و مرگ هم چه چیز بهتر از مرور خاطرات و نوستالژی های غم انگیز یعنی به لحاظ ساختاری نویسنده ذهن منظمی دارد و به لحاظ خیال پردازی هم نگاهش را می پسندم. ترکیب این دو در فضاسازی، بخصوص در صحنه های مرگ و شیمیایی کاملا اثرگذار است و خواننده را با خود همراه می کند. اما به همین اندازه به نظرم در دیالوگ نویسی ضعف دارد و شاید اگر همین مهارت را در نوشتن دیالوگها و انتخاب کلمات داشت، شعارگونگی پاره ای از بخش ها کمتر میشد و اثرگذاری داستان چند برابر. در کل، نسبت به داستانهای معاصر ایرانی فراوانی که در یکی دو سال گذشته خوانده ام کیفیت بالاتری داشت، گرچه هنوز انتظار آثار بهتر و پخته تری را میکشم

3

هر چند علت کینه ی فریبا به شوهرش و علت کار رسول برای من مشخص نشد، اما از جهت پرداختن به جنبه ی دیده نشده ای از جنگ یعنی بمباران شیمیایی و عوارض و پیامدهای آن، بسیار جالب بود.

5

کتاب خوبی بوددفقط یه کم شیوه روایتش فرق داشت

3.7
(7)
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آن جا که برف ها آب نمی شوند
آن جا که برف ها آب نمی شوند
کامران محمدی
نشر چشمه
3.7
(7)
22,000
تومان