0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
واردات و صادرات

معرفی، خرید و دانلود کتاب واردات و صادرات

دامیز
نویسنده:
جان جی کاپلا
درباره واردات و صادرات

ما در دوران هیجان‌انگیزی زندگی می‌کنیم. در گذشته، فرصت‌های موجود برای تجارت‌های کوچک صرفا به مرزهای کشورها محدود می‌شد و تجارت‌های بین‌المللی در انحصار شرکت‌های بزرگ چندملیتی بود. امروزه؛ بازار جهانی نه‌تنها برای شرکت‌های چندملیتی، بلکه برای شرکت‌های کوچک‌تر نیز فرصت‌هایی را پدید آورده است. جان جی کاپلا در کتاب واردات و صادرات دنیای شگفت انگیز تجارت بین‌الملل را به شما می‌آموزد.

‌درباره‌ی کتاب واردات و صادرات اثر  جان جی کاپلا

کتاب واردات و صادرات برای اولین بار در سال 2008 منتشر شد. این اثر به بسیاری از پرسش‌های شما در حوزه تجارت بین‌الملل، تامین محصولات، بازاریابی و طی کردن روندهای قانونی پاسخ می‌دهد. کتاب واردات و صادرات به مجموعه For Dummies تعلق دارد و مرجعی معتبر برای آگاهی از مسائل تجارت بین‌الملل است.

این کتاب از 6 بخش و 21 فصل تشکیل شده است. هریک از بخش‌ها موضوعی واحد را دنبال می‌کند و آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. کاپلا بخش اول کتاب را به مفاهیم اساسی و اصطلاحات این حوزه اختصاص داده است و روش‌های مختلف واردات و صادرات، قوانین و فرصت‌های این بخش را توضیح می‌دهد. بخش دوم به طور مفصل به روش‌های تامین محصول و چگونگی انتخاب کالا پرداخته است.  شما در بخش سوم با موضوع پرچالش و جذاب بازاریابی و یافتن مشتری آشنا خواهید شد و چم و خم اینکار را خواهید آموخت.

بخش چهارم اطلاعات جامعی در ارتباط با مذاکره، چگونگی نهایی کردن مذاکره، تفاوت مذاکره در نقاط مختلف دنیا در اختیار شما قرار می‌دهد و باید و نبایدهایی درخصوص نحوه مذاکره در کشورهای مهم و کلیدی این نواحی ارائه می‌کند. بخش پنجم کتاب توضیحات کلی در مورد الزامات واردات، تعیین ارزش عوارض کالا و سهمیه واردات بیان می‌کند و در نهایت به نقش موافقت‌نامه‌های تجارت بین‌المللی و تاثیر آنها بر تجارت‌های واردت و صادرات می‌پردازد. بخش ششم کتاب مانند دیگر کتاب‌‌های دامیز خلاصه‌ای از کل مطالب و تذکرات، هشدارها و باید ها و نبایدهای تجارت بین الملل را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب واردات و صادرات

بخش  اول: آشنایی با واردات و صادرات

بخش دوم: انتخاب محصولات و تامین کنندگان

بخش سوم: شناسایی بازار هدف و یافتن مشتری

بخش چهارم: مذاکره در سراسر دنیا

بخش پنجم: تکمیل داد و ستد: رویه‌ها و مقررات تجارت بین‌الملل

بخش ششم: بخش ده تایی‌ها

‌درباره‌ی  جان جی کاپلا نویسنده‌ی کتاب واردات و صادرات

جان کاپلا استادیار رشته‌ی بازرگانی در دانشکده‌ی سنت جوزف نیویورک است؛ او بیش از بیست سال به تدریس دوره‌های بازاریابی, مدیریت و تجارت در این دانشگاه پرداخته است.

آقای کاپلا کارگاه‌ها و سمینارهای متعددی درباره‌ی نحوه‌ی شروع تجارت مبتنی‌بر واردات و صادرات در نواحی مختلف کلان‌شهر نیویورک برگزار کرده است. او همچنین یکی از نویسندگان کتاب «Dictionary of international business terms» بوده که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ منتشر شد  و بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفت.جان. پیش از تدریس، در سمت مدیر فعالیت‌های بین‌المللی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات پزشکی، جراحی و بهداشتی فعالیت می‌کرده است.

ترجمه‌ی کتاب واردات و صادرات به فارسی

انتشارات آوند دانش کتاب واردات و صادرات را با ترجمه‌ی کامبیز طاهری کوزه‌کنانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب واردات و صادرات را خواند؟

کتاب واردات و صادرات اثری مرجع است که می‌تواند بسیاری از ابهامات ذهن شما را برطرف کند. با مطالعه این اثر می‌آموزید راه اندازی یک دفتر کار برای تجارت بین‌المللی چگونه است چگونه می‌توان مجوزهای لازم را اخذ نمود. این کتاب برای گروه سنی بزرگسال مناسب است.تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 320 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 16 روز بخوانید.

کتاب واردات و صادرات جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع صادرات و واردات است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  صادرات و واردات زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب واردات و صادرات می‌خوانیم

بیشتر مردم هنگامی که از آن‌ها می‌خواهید بازاریایی را تعریف کنند. آن را به تعدادی از فعالیت‌های آن مرتبط می‌کنند. فعالیت‌هایی که واقعا فقط قسمتی از بازاریابی هستند.  مثلا برخی افراد می‌گویند: «بازاریابی آگهی‌دادن است»، «بازاریابی تبلیغ کردن است» یا «بازاریابی فروختن است». بازاریابی همه‌ی این چیزهاست؛ ولی هیچ کدام به‌تنهایی بازاریابی نیست. یک تعریف درست از بازاربابی می‌گوید:

بازاریابی فرایند ساختن و تحویل کالاها به مشتریان است؛ نظامی است طراحی‌شده به‌منظور برنامه‌ریزی، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع محصولات برای اشخاص یا کسب‌وکارها تا از این طریق، اهداف سازمان (مانند سود، فروش يا سهم بازار) محقق شود.

بازاریابی از یک ایده آغاز می‌شود. ایده‌ای که تولیدکننده یا بازاریاب آن را آغاز می‌کند. این ایده به محصول تبدیل می‌شود و سرانجام به دست مصرف کننده‌ی نهایی می‌رسد. از زمانی که ایده شکل می‌گیرد تا زمانی که کالا به دسست مصرف‌کننده‌ی نهایی می‌رسد؛ باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1.  ایده را به محصول تبدیل کنید؛
  2. محصول را قبمت‌گذاری کنید؛
  3. محصول را تبلیغ کنید؛
  4. تصمیم بگیرید محصول را کجا ارائه کنید تا به دست مصرف‌کننده‌ی نهایی برسد.

درک انواع بازار

بازار به گروه خاصی از افراد اطلاق می‌شود که به یک محصول نیاز دارنه ضمن اینکه اختیار، رضایت و تمایل دارند که برای این محصول پول خرج کنند. دو نوع عمده از بازار وجود دارد: بازار مصرفی  و بازار تجاری - تجاری  هر دو نوع را در اینجا توضی خواهم داد.

نگاهی به بازار مصرفی

بازار مصرفی به گروه خاصی از افرد اطلاق می‌شود که اختیار، رضایت و تمایل دارند تا از مزایای محصولاتی که ارائه می‌کنید. برای استفاده‌های شخصی يا خانگی بهره‌مند شوند؛ مثلا اگر مشغول واردات ظروف کریستال از جمهوری چک هستید و آن‌ها را مستقیما در ای‌بی (ebay) یا در فروشگاهتان به مشتریان عرضه می‌کنید. پس با بازار مصرفی سروکار دارید.

آموختن بازار تجاری-تجاری

بازار تجاری-تجاری شامل تجارت‌هایی است که نیاز، اختیار، رضایت و تمایل دارند تا محصولی را به دست آورند که شما برای استفاده در تجارت آنها را ارائه می‌کنید. انتخاب این بازار به این معناست که کالاهایتان را به جای اینکه به افراد بفروشید، مستقیم به سایر تجارت‌ها می‌فروشید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب واردات و صادرات اثر  جان کاپلا بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی صادرات و واردات می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسنده جان جی کاپلا
مترجم کامبیز طاهری کوزه کنانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Import/Export kit For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۱۴ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
15 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب بر مبنای قوانین آمریکا نوشته و تدوین شده و قسمت‌های مربوط به تأسیس شرکت و قوانین و اصول حقوقی واقعا برای خواننده‌ی ایرانی بیهوده‌ست اما قسمت‌های دیگه میتونن راهنمای خوبی باشن.... اگرچه بیشتر برای آشنایی کلی مناسبه. مترجم محترم باید این اصولو مدنظر قرار می‌دادند و قسمت‌هایی از کتاب که مفید نیستند حذف می‌کرد تا باعث سردرگمی خواننده نشه و کمتر وقتش هدر بره... مشخصه که مترجم چشم بسته کتابو انتخاب و بدتر از اون چشم‌بسته اقدام به ترجمه کتاب کردن و بازم بدتر از اون بازبینی نشدن کتاب‌ها قبل از انتشار توسط فیدیبو.

1

این کتاب بر اساس قوانین آمریکا نوشته شده و اصلا کاربردی نیست سایت هایی که در کتاب عنوان شده بسیار بی کیفیت است هرگز توصیه نمی کنم این کتاب رو تهیه کنید

1

با تشکر از اپیکیشن خوب و پر کاربردتون لطفا نسخه الکترونیکی این کتاب را در دسترس قرار دهید ، ممنو

4

راه واردات و صادرات در ایران داشتن رانت است :)

3

ازش میشه میشه مسایل پایه رو متوجه شد ولی اکثدا قوانین امریکاست

5

با اینکه نویسنده امریکایی هست ولی فوق العاده نکات مهمی رو میگه

5

ممنون از فیدیبو

4

لازم است ام کافی نیست

4

ممنون از فیدیبو..

4

کتاب خوبیست ممنون

نمایش 2 نقد دیگر
3.7
(26)
42,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
واردات و صادرات
واردات و صادرات
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.7
(26)
42,750
تومان