0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقل ساد

معرفی، خرید و دانلود کتاب عقل ساد

درباره عقل ساد
صرف‌نظر از تمام نویسندگان، اندیشه‌ها، جریانات و نظریه‌های ابداع‌شده در عصر روشنگری، یک متفکر از همه مطرودتر به نظر می‌رسد که همه می‌کوشند او را از خود دور کنند و نامش را از تاریخ خط بزنند: مارکی دوساد. او هر چند ملعونِ عصر روشنگری است، اما کماکان یکی از نویسندگانِ پیشرو به شمار می‌رود؛ چه در ساحت زبان و روایت، چه در حوزۀ روانکاوی و همچنین در ساحت نظریه‌های جدید ادبی، یا دقیق‌تر بگوییم در آنچه امروزه آن را ضد ادبیات می‌خوانند. او همواره معاصر است. معاصر ماندنش تا به امروز نه به دلیل نوشتنِ داستان‌هایی باب روز، بلکه همان‌طور که ژان ‌لوک نانسی در همین‌باره (با بیان عبارتی دربارۀ دُلوز، که البته بیشتر در مورد ساد صادق است) می‌گوید: «او را می‌توان کسی برشمرد که صدا یا ژستی را در او بازمی‌شناسیم که از موضعی تا به آن زمان ناشناخته، لیکن بلافاصله شناخته‌شده و آشنا، به ما می‌رسد؛ یعنی آنچه را که به ناگاه کشف می‌کنیم یا طالب آن بوده‌ایم. به بیان دقیق‌تر، آنچه خود در طلب یا انتظار ما بوده است، چیزی که آنجا و در شرف وقوع [همواره] حضور دارد.» خواندنِ آثار ساد کار آسانی نیست. نباید وجه داستانی و روایت‌وار آن از سرگذشتِ چند انسان ناهنجار (به عقیدۀ جامعۀ فرانسۀ قرن هجدهم) ما را به این اشتباه بیندازد که با وراجی‌هایش به معنای دقیق کلمه تنها در پی تشویش اذهان مردم است. مواضع و افکار ساد فراتر از این‌هاست.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
170 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۰:۰۰
نویسندهموریس بلانشو
مترجمسمیرا رشیدپور
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Lautreamont et sade
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۴ مگابایت
۱۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برای شناخت جامعه ستیزی کتاب خوبیه. ساد که کلمه سادیسم (دگرآزاری) برگرفته از اسم اونه ادامه دهنده نظریات ژان ژاک روسو بود که تو کتاب گفتاری درباره نابرابری (۱۷۵۴) برای اولین بار تشکیل جامعه بشری رو منشأ بدبختی انسان‌ها اعلام کرد.

5

تفکر راستین٬کندوکاو در دیگری است. تجربه تجدد از بعد از انقلاب مشروطه به ما نشان داد که مرکز ما جایی خارج از ما هست.همه را نقل به مضمون کردم از مقدمه راهگشای کتاب که مثل خط طلایی وسط اسکناس نشان می دهد تقلبی نیست.

5

" این امکان پیش آمد، تا گوشه کوچکی از حجاب را برداریم و به انسان بگوییم: این چیزی است که شده ای، راهی برای اصلاح خودت پیدا کن ، وگرنه با این وضعی که داری ، حال همه را به هم میزنی"

2

حدود نیمی از ۱۷۰ صفحه نوشته‌ی مدیر مجموعه و مترجم هست.هرچند به فهم کتاب کمک میکنه.و در کل خوبه چون منابع ترجمه شده از "ساد" کم داریم.

5

موریس بلانشو یکی از ادیبان و فیلسوفان مطرح فرانسه زبان است . این کتاب و کتاب واپسین انسان و لذت خیانت او را خیلی دوست دارم.

5

ساد پیش از هر چیز در پی رسوا ساختن شیادی های جامعه بورژوایی بود...

5

ترجمه خوبی دارد کتابی است که باید چندبارخواند مترجم توضیحات وپاورقی‌هایی اضافه کرده که بسیار راهگشا است

4

کتاب دشواری برای خواندن است ولی ایده های جالبی دارد

5

مقدمه حتی بهتر از خود کتاب...

5

بی‌نظیر و درخشان

نمایش 1 نقد دیگر
4.5
(23)
98,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقل ساد
عقل ساد
موریس بلانشو
نشر بیدگل
4.5
(23)
98,700
تومان