0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روش های برخورد با خشونت در کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب روش های برخورد با خشونت در کودکان

چگونه به فرزندم کمک کنم
نویسنده:
توماس کایزر
درباره روش های برخورد با خشونت در کودکان

درباره‌ی کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان اثر توماس کایزر

برای تربیت صحیح کودکان شناخت عواطف و هیجانات ایشان از اولین و مقدماتی‌ترین مسائل تربیتی به شما می‌رود. امروزه پرخاشگری با ترویجات و تبلیغات بسیاری که برای آن انجام می‌گیرد یکی از معضلاتی است که روانشناسان و والدین را به فکر پیدا کردن راه‌های پیشگیرانه‌ی مقابله با این موضوع سوق داده است. کایزر در کتاب پیش‌رو عواطف و هیجانات کودکان را به خوبی توصیف کرده است و دلایل اصلی و ریشه‌ای این هیجانات را برشمرده است. سپس با ارئه‌ی راهکار‌های کنترل و سامان‌دهی این هیجانات، تجارب کلینیکی و دانش خود را برای استفاده‌ی تمام کسانی که با کودکان سر و کار دارند و مخاطبین این کتاب به شمار می‌روند ارائه کرده است. پیشنهادات مطرح شده در این کتاب برای شیوه‌ی برخورد با کودک پرخاشگر بسیار جامع و همه جانبه است. به عبارت دیگر کایزر کودک، محیط، رفتار، یادگیری، الگوبرداری و سایر مواردی که ممکن است منجر به بروز رفتار خشن در کودک شده باشند را در زمان بررسی هر موضوع مورد مداقه قرار می‌دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان

کتاب حاضر در هفت فصل به همراه یک مقدمه نوشته شده است. عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از:

  • خشم و خشونت، یک ویژگی کاملا انسانی و طبیعی
  • منشا خشم
  • نیاز کودکان خشن و پرخاشگر
  • با خشم خود چه کنم؟
  • وقتی عصبانی هستی، کنارت می‌مانم
  • وقتی دیگران مرا خشمگین می‌کنند
  • آرامش و تخیل، راهی برای مبارزه با خشم

‌در بخشی از کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان می‌خوانیم

گاهی قضاوت در این مورد دشوار است که بفهمیم خشم یک کودک بیانگر یک خواسته بجا و یا خوسری و زورگویی اوست. این مسئله اغلب سوال اصلی و مطرح در بحث پرخاشگری کودکان است. بعضی افراد با رفتارهای خاص – مانند خشونت  - باعث جلب توجه دیگران می‌شوند، که آن‌ها را "افراد با رفتار چشمگیر" قلمداد می‌کنند. اصولا کودکان مزاحم، بد قلق و مسئله ساز، جز این دسته محسوب می‌شوند.

در این بین خشونت و پرخاشگری شایع‌ترین، بارزترین و ناراحت کننده‌ترین رفتار است. هرچه کودک خشونت و پرخاشگری بیشتری داشته باشد، راحت تر جز طبقه‌بندی افراد با رفتار چشمگیر قرار می‌گیرد. اما همیشه این گونه نیست که هر کودکی احساسات خشنی دارد، خشن رفتار کند و یا در پس هر رفتار تهاجمی حس خشونت و پرخاشگری پنهان باشد و همین مسئله کار را برای ما دشوار می‌سازد که بتوانیم به وضوح بگوییم کودکی پرخاشگر است.

پرخاشگری و خشونت می‌توان آشکار یا پنهان باشد. تشخیص خشونت آشکار راحت‌تر است و به شکل فیزیکی یا لفظی، حریف و دشمن را خطاب قرار می‌دهد. این حریف حتی می‌تواند غیر مستقیم آسیب ببیند، مثلا اسباب بازی‌اش درب و داغان شود، دفتر مشقش خط خطی و یا یکی از وسایلش دزدیده شود. خشونت آشکار ممکن است حتی روی یک فرد جایگزین یا یک شی هم اعمل شود. برای مثال تینا 2 سالش است و اگر خواهر بزرگ‌ترش اجازه ندهد که او وارد اتاقش بشود تینا در عوض مادرش را مشت می‌زند. مادر این‌جا یک فرد جایگزین محسوب می‌شود.

اما تشخیص خشونت پنهان دشوارتر است. بزرگ‌ترها در دنیا شایعه پراکنی می‌کنند و بچه‌ها تا مدت‌ها به خاطر دروغگویی و یواشکی برداشتن چیزی سرزنش نمی‌شوند و فرد بدی به حساب نمی‌آیند. در حالی که همه این موارد نوعی از خشونت پنهان هستند.

چرا باید کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان را خواند؟

توماس کایزر استاد علوم تربیتی و استاد موسسه‌ی علوم تربیتی دانشگاه وورتزبورگ است. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان را با ترجمه‌ی لی لا لفظی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. تربیت کودک در عصر حاضر امری کاملا حساب شده و علمی است که استادان بسیار روانشناسی تربیتی روی آن کار کرده‌اند. آنچه واضح است برای پرورش کودکی موفق و تاثیرگذار در اجتماع لازم است تربیت مناسب و رفتار مناسبی در تقابل با هیجانات و اعمال کودک صورت گیرد. کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان به خواننده‌ی خود کمک می‌کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن دلایل رخ‌دادن احساس خشونت در کودک را شناخته و برای رویارویی و هدایت این رفتار برنامه و آمادگی قبلی داشته باشد. این کتاب مناسب برای مربیان، معلمان و والدین فرزندانی که علاقه‌مند به تربیت صحیح فرزندشان هستند خواهد بود.

 

  • کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی کودک قرار دارد.
  • کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 144 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 7 روز بخوانید.
  • کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی کودک را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان اثر توماس کایزر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهتوماس کایزر
مترجم لی لا لفظی
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Bleib Bei Mir,Wenn Ich Wutend Bin.Wut and Aggrwssion: so Helfe Ich Meinem Kind
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
4,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خوب نبود. مطالبش منسجم نبود و دائما تکرار شده بود.

1

نخرید افتضاه بود

5

عالیی

4

خوب بود

1

خوب بود

3.9
(14)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روش های برخورد با خشونت در کودکان
روش های برخورد با خشونت در کودکان
چگونه به فرزندم کمک کنم
نشر و تحقیقات ذکر
3.9
(14)
12,000
تومان