0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عاشق ژاپنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب عاشق ژاپنی

درباره عاشق ژاپنی
کتاب «عاشق ژاپنی» نوشته ایزابل آلنده ( -۱۹۴۲) نویسنده و روزنامه‌نگار اهل کشور پرو است. این رمان به انتخاب آمازون به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین رمان سال ۲۰۱۶ نیز انتخاب شده و نیویورک مگزین آن را یکی از پیشروترین آثار سال خوانده است. آلنده که زنان در آثارش از قوت و قدرت بالایی برخوردار هستند، در این اثر نیز همزمان به زندگی دو زن از دو نسل مختلف می‌پردازد و ضمن روایت زندگی و چالش‌های سر راه این دو زن، مفهوم عشق را علاوه بر آنچه همه با آن آشنا هستند، در معنایی جدید و ناب به تصویر می‌کشد. قدرت او در پروراندن شخصیت قوی زن در این اثر آن را بسیار ستودنی کرده است. آنچه این اثر را متفاوت می‌کند، علاوه بر ارائه ایده‌ای جدید در باب عشق، توان نویسنده در ساخت فضاهای جدید و روابط تازه در این فضاهاست. از آلنده تا کنون آثار متعددی منتشر شده است که از جمله می‌توان به؛ «جنگل کوتوله‌ها»، «سرزمین اژدهای طلایی»، «شهر جانوران»، «جزیره زیر دریا»، «سرزمین خیالی من»، «حاصل روزهای ما» و «منهای عشق» اشاره کرد. در بخشی از کتاب «عاشق ژاپنی» می‌خوانیم: «عشق ما اجتناب‌ناپذیر بود، آلما. من همیشه این را می‌دانستم، هرچند سال‌ها با این حقیقت جنگیدم و سعی کردم تو را از ذهنم پاک کنم، و می‌دانستم که نمی‌توانم این کار را از صمیم قلب انجام بدهم. وقتی تو مرا بی‌دلیل ترک کردی، واقعاً آن وضعیت را درک نکردم. احساس کردم فریب خورده‌ام، اما در طول اولین سفرم به ژاپن فرصتی به من دست داد که آرام شوم و کم‌کم پذیرفتم که تو را در این دنیا از دست داده‌ام. دیگر دست از فکر و خیال و حدس زدن این‌که چه بین ما رخ داده برداشتم. هیچ امیدی نداشتم که دوباره با هم باشیم. حالا، بعد از چهارده سال جدایی که روز‌به‌روزش را به تو فکر کردم، درک کردم که ما هیچ‌وقت نمی‌توانستیم زن و شوهر بشویم، هرچند که آن احساسات نزدیک‌مان را هم نمی‌توانیم دور بیندازیم. من از تو دعوت می‌کنم که عشق‌مان را در یک حباب زنده نگه داریم و از خارهای زندگی حفظش کنیم و آن را برای آخر عمرمان و حتی برای بعد از مرگ‌مان دست‌نخورده نگه داریم. ما می‌توانیم عشق‌مان را برای همیشه زنده نگه داریم».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۲ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهایزابل آلنده
مترجممعصومه عسگری
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
El amante Japonés
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۲ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
26 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آیرینا دختر ۲۳ ساله ای که حاصل یک رابطه نامشروع است در کودکی مورد آزار جنسی توسط ناپدری خود قرار گرفته است. با کمک یک مامور اف بی آی از دست ناپدری خود می‌گریزد و پس از چندین سال آوارگی در یک خانه سالمندان مشغول به کار می شود. در حین کار ارتباط نزدیکی با آلما یکی از ساکنین خانه سالمندان برقرار می کند. آلما به کمک نوه اش "ست" در حال نوشتن زندگینامه خود است. ست که به آیرینا علاقمند شده است، به کمک او به کشف روابط دوران جوانی آلما میپردازد. آلما در کودکی از خانواده خود جدا شده و به آمریکا آمده تا با خانواده خاله خود زندگی کند. همبازی های کودکی او ناتانیل پسرخاله اش و ایچی مای (پسر باغبان ژاپنی) هستند. آلما ناتانیل را همانند برادر و تکیه گاه خود دوست دارد و عاشق ایچی مای است. زمانیکه جنگ جهانی دوم شروع می شود ایچی مای و خانواده اش به اردوگاه جنگی منتقل می شوند و آلما ۱۲ سال چشم انتظار عشقش می‌ماند و از طریق نامه در ارتباط هستند. پس از اتمام جنگ این دو مجدد رابطه عاشقانه خود را آغاز می‌کنند و آلما از ایچی مای باردار می شود و از آنجا که می داند ازدواج یک یهودی و فردی از مذهب اوموتو غیرممکن است تصمیم به ترک ایچی مای می کند و راز خود را به ناتانیل می‌گوید، ناتانیل برای خلاص کردن آلما از رسوایی، با او ازدواج می کند. اما آلما همچنان عاشق ایچی مای است و بعد از مدتی مجددا ایچی مای را که ازدواج کرده است ملاقات می کند. آنها به این شرط که به خانواده های دو طرف آسیبی وارد نشود مخفیانه با هم ملاقات دارند. و تا ۴۰ سال این ارتباط ادامه دارد.ایچی مای در اثر بیماری از دنیا می رود و ۳ سال بعد آلما بر اثر تصادف در ۸۰ سالگی می میمرد. ست و آیرینا هم تصمیم به ازدواج می گیرند.

3

کتاب بسیار زیبا، جذاب و آموزنده ای است. اما متاسفانه ترجمه و ویرایش کتاب بسیار بسیار بد است! بارها در کتاب اشتباهات آشکاری وجود داره ( مانند اشتباه در نامها، سالها و ...)... من از این نویسنده کتابهای زیادی خوندم و میدونم این اشتباهات مربوط به ترجمه و ویرایش است. لطفا همین کتاب را با ترجمه دیکری بخوانید. من امتیاز رو به ترجمه ۱ و به خود داستان، ۵ می دهم.

5

دارم میخونمش زیباست. خیلی خوشم میاد از کتابایی که لابلاش کلی اتفاقات ملموسی که زندگی هزاران نفر رو تحت تا قرار داده رو دلش جا داده... از دستش ندید کتاب دوستای عزیز

5

زندگی زنی شجاع و بی پروا که از زندگیش لذت برد و مرگ خوبی هم داشت بسیار زیبا و خواندنی ? ولی ترجمه چندان جالب نبود

5

فوق العاده بود خیلی لطیف و استادانه مثل همه کتابهای ایزابل آلنده سرشار از عشق

3

آلنده کتاب بد نمی نویسه حیف یه کتابشو به دلیل سانسور زیاد نمیشه منتشر کرد

5

کتاب عاشق ژاپنی خیلی عالی بود و بسیار توصیف های بسیار زیبا کرده بود???

3

اوایل کتاب خیلی کشش نداره ولی بعد بهتر میشه

5

واقعا لذت بردم ، عالیه! عاشقانه و عمیق و پرمعنی!

4

همه کتابهای آلنده رو باید خوند.....

نمایش 4 نقد دیگر
4.4
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عاشق ژاپنی
عاشق ژاپنی
ایزابل آلنده
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
4.4
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
67,500
تومان