0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بر فراز تپه های کرکتون

معرفی، خرید و دانلود کتاب بر فراز تپه های کرکتون

نویسنده:
فلورا کید
درباره بر فراز تپه های کرکتون

‌داستان‌های عاشقانه همیشه مخاطبان و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. نگاشتن در این ژانر داستانی اگرچه به نظر بسیار ساده می‌رسد اما در نتیجه‌ی کوچک‌ترین لغزش قلم نویسنده می‌تواند جای خود را از داستانی عاشقانه به یک پاورقی زرد مجله‌ای تغییر دهد. این ژانر داستانی توسط بسیاری از نویسندگان ایرانی مورد محک قرار گرفته است و آثار بسیاری در این ژانر مخاطبین خود را پیدا کرده و تبدیل به آثاری پرفروش شده‌اند. مطالعه‌ی نمونه‌های غیرفارسی این ژانر می‌تواند برای مخاطب فارسی زبان لطف و شیرینی خاص خود را داشته باشد. نویسندگان غیرفارسی به طبع تفاوت فرهنگی خود قطعا زوایا و دیدگاه‌های عاشقانه‌ای برای ارائه دارند که ممکن است در قلم نویسندگان ایرانی یافت نشود و از این میان کتاب «برفراز تپه‌های کرکتون» اثر «فلورا کید» انتخابی خوب و مناسب برای مطالعه‌ای آسان و دلنشین در این ژانر به شمار می‌رود.

خلاصه داستان بر فراز تپه‌های کرکتون

انتشارات درسا در توضیح خلاصه‌ی داستان آورده است: «مارگارت دان به دلیل افسردگی ناشی از غم از دست دادن مادرش، نیاز فراوانی به تغییر داشت؛ بنابراین هنگامی که شغلی به عنوان پرستار خصوصی در منطقه‌ای زیبا در اسکاتلند پیدا کرد، بلافاصله به آنجا رفت. در آنجا با ریچارد آشنا شد. گرچه از نظر ریچارد، او کاملاً معمولی با ظاهری ساده بود اما مارگارت به او دل باخت. ولی سرانجام این عشق به کجا می‌انجامید؟ در حالی که او در مقایسه با جولی زیبا و دوست‌داشتنی، دختری ساده و بی‌آلایش بود و از طرفی غرور و پایبندی‌اش به اصول اخلاقی، مانع از بیان عشقش به ریچارد می‌شد…»

درباره‌ی کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون اثر فلورا کید

کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون نوشته‌ی فلورا کید نویسنده‌ی انگلیسی است. این کتاب پیش از هر چیز یک اثر زنانه است که در سال 1966 منتشر شد و ترجمه‌ی آن در سال 1391 از سوی انتشارات درسا در ایران منتشر شد. این ادعا که این داستان زنانه است ناشی از دیدگاهی جنسیت زده در بررسی این کتاب نیست و در تمام صنعت چاپ مخاطبان کتاب‌های ژانر رومانتیک را زنان تشکیل می‌دهند. این کتاب‌ها عموما از طرح روی جلد کتاب گرفته و تصاویری که بعضا در آن‌ها به کار گرفته شده است تا متن و محتوایشان به نحوی نگارش یافته‌اند که برای آقایان غریبه و بی‌معنی هستند. کتاب برفراز تپه‌های کرکتون سرشار از احساسات و تجربه‌هایی است که شاید هرگز در جریان روابط عاشقانه‌‌ی یک مرد شکل نگیرند و به همین دلیل مطالعه‌ی این کتاب برای آقایان لطفی نخواهد داشت؛ اما از جهت مقابل اگر به عنوان کتابی سرشار از احساسات زنانه و عاشقانه با تمام جزییاتی که یک زن در طی روابط عاشقانه‌اش به آن‌ها اهمیت می‌دهد خوانده شود لذت بسیاری را به خواننده‌‌ی خود ارائه خواهد کرد.

‌درباره‌ی فلورا کید نویسنده‌ی کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون

فلورا میلدرد کید (Flora Mildred Kidd) در سال 1926 و در لیورپول انگلیس به دنیا آمد. او در سال 1949 از دانشگاه لیورپول فارغ‌التحصیل شد. بر فراز تپه‌های کرکتون اولین رمان کید بود که در سال 1966 به چاپ رسید. کید در سال 1977 به کانادا مهاجرت کرد. فلورا کید در سال 1994 اولین کتاب از سری پروژه‌ی مارکو پولو که بنا بود نگارشی جدید از کتاب قرن نوزدهمی مارکوپولو باشد را به چاپ رسانید. تمام کتاب‌های نوشته‌شده‌ی کید در ژانر رومنس و عاشقانه هستند. کید در سال 2008 دار فانی را وداع گفت.

ترجمه‌ی کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون به فارسی

انتشارات درسا کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون را با ترجمه‌ی عطیه رفیعی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. نام لاتین این کتاب (Visit to Rowanbank) است که در چاپ‌های دیگر با عنوان پرستاری در روانبنک (Nurse at Rowanbank) عرضه شده است. ترجمه‌ی کتاب چنان‌که از ژانر آن توقع می‌رود بسیار روان و واضح است و رفیعی توانسته است در ترجمه به خوبی لحن عاشقانه‌ی این اثر را حفظ و به فارسی منتقل کند.

چرا باید کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون را خواند؟

کتاب برفراز تپه‌های کرکتون کتابی عاشقانه، با ترجمه‌ی روان به فارسی است که می‌تواند شما را در احساسات و عواطف زنانه‌ی خود غرق کند. اگر قصد داشته باشید غروب روز تعطیل خود را با تجربه‌ی عاشقانه‌ی دنیایی متفاوت آغشته کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

  • کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون در دسته‌ی کتاب‌های عاشقانه قرار دارد.
  • کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 240 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید.
  • کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع عاشقانه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون می‌خوانیم

ریچارد گفت: «من تو را درسرسره ی قایق‌ها در ساحل می‌گذارم. این طوری مجبور نیستی خیلی راه بروی.» با لحنی خشک پاسخ دادم: «ممنون.» با نگریستن به نیمرخ تیره و بی‌اعتنایش، اندیشیدم که از نظر او ماجراجویی آن روز تمام شده بود. حالا یک نفر دیگر در زندگی عشقی‌اش بود؛ کسی که شاید تا جایی که او امیدوار بود. پیش نرفته بود و بلافاصله و به آسانی فراموش می‌شد. به حالت تمسخر به خودم گفتم: عشق؟ او چه درباره‌ی آن می‌داند؟ لب‌هایم لرزید؛ و بی‌شک او مرا می‌نگریست. چرا که به تندی زیر لب چیزی گفت و مسیر قایق را تغییر داد واز اسکله دور شد. در میان جریان آب. بندینک بادبان‌ها را باز کرد. جلو رفت و لنگر را به دریا انداخت. قایق به آرامی تکانی خورد. کارش به پایان رسیده بود.

ریچارد به من پرخاش کرد: «گفتم که متأسفم. لازم نیست این قدر دلخور باشی. چرا تو باید همه چیز را جدی بگیری؟»

گفتم: «دلخور نیستم... و متأسفم که اين طوری ساخته‌شده‌ام. من مسائل را جدی می‌گیرم.»

او خنده‌ای کوتاه کرد و به تندی گفت: «آیا تابه حال کسی به تو نگفته که با آتش‌بازی نکنی؟ این طوری ممکن است بسوزی.»

گفتم: «من نمی‌دانستم که دارم با آتش‌بازی می‌کنم. شما خواستید که من بیایم؛ و من هم خوشحال شدم که بیایم. من انتظار نداشتم از موقعیت سوءاستفاده کنید.»

«و تمام آن چیزهایی که درباره‌ی عشق گفتی چی؟»

به او نگریستم و تعجب و سردرگمی را در چشمانش دیدم. این بار هم نمی‌توانستم توضیح بدهم. نمی‌توانستم رازم را برملا کنم. این یک بن‌بست بود. یک سوءتفاهم بدون راه‌حل که به دلیل دیدگاه‌های مختلف ما نسبت به یک موضوع ایجاد شده بود. برای او عشق صرفا نوعی بازی و سرگرمی بود و برای من احساسی عمیق بود؛ بنابراین حرفی نزدم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بر فراز تپه‌های کرکتون اثر فلورا کید بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهفلورا کید
مترجمعطیه رفیعی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Visit to Rowanbank
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۵ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من خیلی دوستش داشتم برای کسایی که زیاد کتاب میخونن گاهی از این رمان های آرام و دوست داشتنی لذت بخش ولازم

4

كتاب خوبيه. تقريبا توي مايه هاي غرور و تعصب جين اوستين هست البته سطحي تر. .سرگرم كننده است

5

بیشتر کتاب نوجوانه

4.8
(4)
36,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بر فراز تپه های کرکتون
بر فراز تپه های کرکتون
فلورا کید
انتشارات درسا
4.8
(4)
36,000
تومان