0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حلقه ی قدرت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب حلقه ی قدرت

درباره حلقه ی قدرت

ریچارد واگنر، موسیقی‍‌دان مشهور آلمانی بین  سال‌های 1854 تا 1974 چهار اپرا به نام حلقه‌ی نیبلونگ (Ring of Nibelung) نوشت و آن‌ها را به روی صحنه برد. کتابی که پیش‌رو دارید تجربه‌ی جین شیوندا بولن از دیدن و روایت مجدد این اپرا است.

‌درباره‌ی کتاب حلقه قدرت اثر جین شیوندا بولن

کتاب قدرت حلقه نوشته‌ی جین شیوندا بولن برای نخستین بار در سال 1992 منتشر شد. این کتاب با وجود اینکه در دسته‌ی کتاب‌های غیر داستانی قرار دارد اما همچنان کتابی پرفروش شناخته می‌شود. این کتاب بر اساس مجموعه‌ی اپرای حلقه‌ی نیبلونگ اثر ریچارد واگنر، موسیقی‍‌دان شهیر آلمانی است. اپرای حلقه‌ی نیبلونگ از چهار بخش تشکیل شده است که ترکیبی از اسطوره‌های ایسلند، نروژ، یونان و آلمان است. نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی این انتخاب می‌نویسد: «به عنوان روان‌شناس و روان‌تحلیلگر بر مبنای نظریات یونگ، همواره سعی من بر این است که آنچه را که از منظر روان شناسی زنگ حقیقت را به صدا درمی‎آورد تشخیص دهم. با یک «گوشِ» اين چنین، و نه «گوش» یک موسیقی دان، به شنیدن اپرای «حلقه ی نیبلونگ» اثر ریچارد واگنر نشستم. آنچه تجربه کردم داستانی مهیج و الهام‌بخش بود. واگنر داستانی نمایشی را در قالب چهار اپرا خلق کرده است که در آن، موقعیت‎ها، شخصیت‎ها، و گفت وگوها، و تک‌گویی‌ها، همگی برگرفته ازاساطیر است و درعین حال قدرت اسطوره‌ای چنان به کار گرفته شده که تا عمیق‌ترین لایه‌های روح ما نفوذ کند و طنین انداز‌شود. «چرخه‌ی حلقه» به عواطف موجود در زندگی واقعی ورود کرده زمینه‌های زندگی ما را همچون آینه‌ای در مقابل چشمان ما به نمایش می‌گذارد. من می‌دانستم که اگر بتوانم این داستان و مفهوم واقعی آن را، چنان که خود تجربه کرده و دریافته بودم، برای دیگران نیز زنده کنم، خواهم توانست به خوانندگان داستان کمک کنم تا به درک عمیقی از خودشان و روابط مهم زندگی‌شان برسند و درعین حال منظر نگرشی در رابطه با ریشه‌های روانی و قدرت تخریبی نظام‌های استبدادی ایجاد کنم.»

مروری بر فصل‌های کتاب حلقه قدرت

کتاب حلقه‌ی قدرت در شش فصل نوشته شده است.

فصل اول: طلای راین

فصل دوم: الهه‌ی جنگ

فصل سوم: زیگفرید

فصل چهارم: پایان خدایان

فصل پنجم: آزاد کردن خویش از چرخه الهی

فصل ششم: فراتر از وال هالا: یک دنیای پس از پدرسالاری؟

‌درباره‌ی جین شیوندا بولن نویسنده‌ی کتاب حلقه قدرت

جین شیوندا بولن نویسنده روان‌پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی است. او یکی از مشهورترین یونگ‎شناسان معاصر است. حوزه‌ی اصلی مطالعات جین شیوندا بولن، الگو و کهن الگو شناسی یونگ است و تاکنون چهار جلد کتاب در باره‌ی این موضوع نوشته است.

ترجمه‌ی کتاب حلقه قدرت به فارسی

انتشارات لیوسا کتاب حلقه قدرت را با ترجمه‌ی شهاب کامکار و ناهید معتمدی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. شهاب کامکار مترجم ایرانی است که در کارنامه‌ی ادبی خودش ترجمه‌ کتاب‌هایی مانند سه قانون عملکرد برای بهینه‌سازی کارایی، علم موفقیت و حلقه‌ی قدرت را دارد. البته شایان ذکر است که کتاب حلقه‌ی قدرت با همکاری دو مترجم یعنی شهاب کامکار و ناهید معتمدی ترجمه شده است. ناهید معتمدی استاد دانشگاهو یونگ‌شناس مشهوری است که درس‌گفتارهایش نوای جان دارند. معتمدی یکی از بهترین و معتبرترین روانشناسانی است که در حوزه‌ی شناخت فلسفه یونگ کار می‌کند. او در این باره می‌گوید: «بعد از جستجو های مختلفی که در مکاتب کردم جاهای زیادی رفتم. پاسخی که عقل و دل هر دو آن را تایید کند در یونگ پیدا کردم. روانشناسی یونگ پیچیده است و فهم آن تقریبا برای آدم عادی غیرممکن است. اما روان شناسی کاربردی به ما کمک می کند این دانسته ها و فلسفه را در زندگی خود اعمال کنیم و از آن استفاده کنیم. پشت این حرف یک تجربه ۳۰ ساله است و این راه برای من جواب داده اند. قصد من پیدا کردن پاسخ های سوالات خودم بود نه ارائه آن. سه سال طول کشید تا من توانستم اطلاعاتم را برای ارائه دادن آماده کنم و دیدم که هم مستمع دارد و هم کاربرد. یونگ یک دریا است و من از آن دریا یک جرعه بلدم. من معرفت و شناختی از کل موضوع دارم. بیشتر میشود گفت روانشناسی یونگ یک بینش است، در مقایسه با روانشناسی مدرن. یک نوع خرد است و یک نوع فلسفه. خود یونگ هم برای درمان از همه روش ها و تکنیک ها کمک می گرفت اما از ملات اصلی فلسفه خودش استفاده می کند.»

کتاب حلقه قدرت در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی  قرار دارد.

کتاب حلقه قدرت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 328 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 16 روز بخوانید.

کتاب حلقه قدرت جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی  است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  روانشناسی یونگ زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

 

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب حلقه قدرت اثر جین شیوندا بولن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی  می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۵ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسنده جین شینودا بولن
مترجمشهاب کامکار
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ring of power
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۵ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این دسته از کتاب ها که مربوط به روانکاوی مکتب یونگ هست رو به افرادی که وارد دهه سوم عمرشون نشدن توصیه نمیکنم،یعنی خود آقای یونگ توصیه نمی کن ،چون به اعتقاد ایشون فرد در دو دهه ابتدایی فقط باید دستاورد جمع کن،از تحصیلات،ثروت،افتخار ووووو تا در نیمه دوم عمر به تحلیل بشین که کدام فرد رو برای یافتن معنای زندگی یاری میکنن و کدام ها رو باید دور بریزه و از دستشون خلاص بش،

5

این زن و کتابهای اسطوره شناسی اش خیلی خوبه ولی کلا مکتب یونگ زیر ۳۰ سال نباید زیاد توش رفت، یا نمیفهمیدش یا زبادی زود یه سری چیزهارو میفهمید. آموزش های غیر حضوری دکتر شیری در سایت خانه توانگری طوبی هم خیلی کمک بزرگیه برای درک بهتر این کتابها و مکتب

5

کتاب عصر روشنایی ریشه یابی تاریخی و روانی

5

جالب بود

4.4
(8)
50,000
٪50
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حلقه ی قدرت
٪50
حلقه ی قدرت
جین شینودا بولن
انتشارات لیوسا
4.4
(8)
50,000
٪50
25,000
تومان