0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترک سیگار

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترک سیگار

درباره ترک سیگار

افراد سیگاری که تصمیم می‌گیرند سیگار را کنار بگذارند. دو دسته‌اند؛ دسته‌ای که از پس این کار به خوبی بر می‌آیند و دسته‌ای که به دلیل ثابت‌قدم نبودن در این راه موفق نمی‌شوند. کتاب ترک سیگار به شما کمک می‌کند تا با روشی آسان اعتیاد خود به سیگار را ترک کنید . این کتاب به شما قدرت می‌دهد تا این بار در فرآیند ترک سیگار با اراده قوی‌تر خواسته‌ی خود را عملی کنید و با کنار گذاشتن سیگار زندگی سالم‌تر و شادتری را تجربه کنید.

درباره کتاب ترک سیگار

چارلز وترال کتاب ترک سیگار را با زبانی ساده و بدون تکلف در 8 فصل نوشته است. این کتاب با هدف کمک به افرادی که قصد ترک دخانیات را دارند اما انگیزه و دلیلی قانع‌کننده برای شروع این فرآیند ندارند، نوشته شده است. قطعا افراد سیگاری می‌دانند که سیگار کشیدن برای سلامتی آن‌ها ضرر دارد اما هر بار به دلیلی این موضوع را انکار می‌کنند و دوباره به سمت آن کشیده می‌شوند.

کتاب ترک سیگار با ارائه شیوه‌های موثر شما را قدم به قدم به کنار گذاشتن سیگار نزدیک می‌کند. کافی است تا با اراده و نظم از مطالب کتاب استفاده کنید تا در انتها متوجه ‌ ‌شوید که این عادت را به طور نا خودآگاه کنار گذاشته‌اید.

 کتاب ترک سیگار را به همه‌ی افرادی که به سلامت خود توجه می‌کنند و به دنبال یک راه‌حل جدی و موثر برای ترک دخانیات هستند توصیه می‌کنیم. راه‌کارهای این کتاب بسیار ساده و قابل انجام هستند.   نسخه الکترونیکی و پی دی اف pdf کتاب ترک سیگار برای خرید و دانلود در سایت فیدیبو قرار داده شده است.

از پیش از ترک تا پس از ترک سیگار

اگر از همه‌ی روش‌ها برای ترک سیگار استفاده کرده‌اید اما به نتیجه‌ی مطلوبی نرسیده‌اید؛ با خواندن و عمل دقیق به مطالب این کتاب در این راه موفق خواهید شد.

فصل اول کتاب با عنوان «ترک سیگار: سیستم» چارلز وترال پنج مرحله مهم برای ترک سیگار را توصیه می‌کند و در ادامه‌ درباره‌ی هر مرحله توضیحاتی جداگانه ارائه می‌دهد.

پنج مرحله‌ی ترک سیگار عبارتند از :

  1. انگیزه‌ی ترک سیگار را برای خود مشخص کنید.

  2. سیگارهای مصرفی خود را به نسبت اهمیتی که در سبک زندگی شما دارند درجه‌بندی کنید.

  3. میزان مصرف سیگار خود را به طور تدریجی کاهش دهید.

  4. . سیگار را کاملا کنار بگذارید.

  5. برای جلوگیری از عدم مصرف مجدد سیگار با استفاده از یک سری راهکارهای پیشنهادی از خود محافظت کنید.

فصل دوم کتاب «دلیل ترک سیگار» نام دارد. در این فصل نویسنده توضیح می‌دهد که اگر نمی‌خواهید مانند دفعات قبل در ترک سیگار ناکام باشید؛ باید انگیزه و دلیل خود را از ترک سیگار شناسایی کنید. این دلایل می‌توانند عواقب خطرناک سیگار کشیدن مانند سرطان ریه، آمفی‌زم، بیماری‌های قلبی و مشکلات ناباروری و در نهایت مرگ باشد.

در ادامه‌ی این قسمت واترال از تاثیر استنشاق دود ناخواسته‌ی سیگار بر اطرافیان می‌گوید. او آماری طبق گزارشات انجمن بهداشت جهانی می‌دهد؛ سالانه 5000 نفر به دلیل دود سیگاری که ناخواسته وارد ریه‌هایشان می‌شود از دنیا می‌روند. به عنوان مثال افرادی که در کافه‌ها و رستوران‌ها کار می‌کنند، بیش‌تر از افراد دیگر مستعد سرطان ریه هستند.

چارلز وترال به خوانندگان خود توصیه می‌کند که احساس خوب بعد از ترک سیگار را از خود دریغ نکنند. این احساس لزوما نباید به دلیل ترک سیگار با انگیزه‌ی دفع خطرات بر روی سلامتی باشد. بلکه یکی از دلایل می‌تواند قوی شدن حس بویایی و چشایی، کمتر شدن سرفه و سردرد، برگشتن رنگ دندان‌ها برای لذت بیش‌تر از زندگی باشد. واترال می‌گوید:«برای بدن خود احترام قائل باشید و به آن علاقه نشان دهید تا با انگیزه سیگار را کنار بگذارید.»یکی از نکات قابل توجه‌ای که برای ترک سیگار انگیزه‌تان را قوی می‌کند کم کردن هزینه‌ی پاکت‌های سیگارتان است.«دلایل خود را بر روی کاغذ بنویسید. حداقل ده مورد را یادداشت کنید.»

چارلز وترال در فصل سوم از شما می‌پرسد:«چه در چنته دارید؟» او انواع دلایلی را که ممکن است افراد سیگاری به آن دلیل سیگار بکشند را تشریح می‌کند. دلایلی مثل اعتیاد به نیکوتین، عادت ناخودآگاه به سیگار، استرس و فشارهای روحی، احساس خوب، لمس سیگار بر روی پوست. یک هفته عادت سیگار کشیدن خود را بنویسید تا بهتر بتوانید عادات خود را شناسایی و بررسی کنید.

حالا زمان «شمارش معکوس» رسیده است. در فصل چهارم شما یاد می‌گیرید که چطور روزانه و تدریجی سیگار خود را کم کنید. آمارها نشان داده است که اغلب افرادی که ناخودآگاه و غیر ارادی سیگار می‌کشند می‌توانند تنها در چند روز این عادت خود را ترک کنند. کافی است تنها یک سیگار کمتر مصرف کنید.

یکی از مهم‌ترین جملاتی که واترال بر آن تاکید می‌کند این است که «فراموش نکنید که اجازه‌ی بازگشت ندارید. مثلا اگر با خودتان عهد کردید که دیگر  نباید سر ساعت معینی سیگار نکشید پس مجاز به مجدد تکرار مصرف سیگار در این ساعت نیستید.»

فصل پنجم این کتاب «دشمن درونی‌تان را پیدا کنید» نام دارد. در فصل پنجم مهم‌ترین مشکل بعد از ترک سیگار مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که شما سیگار را کنار می‌گذارید میل شدیدی به انجام دوباره‌ی این کار در ذهن شما ایجادمی‌شود. البته این موضوع کاملا طبیعی است چون شما مدت‌ها به این کار عادت کرده بودید. حالا باید با ضمیر خودآگاه خود به این نیرو غلبه کنید. تعهد و انگیزه‌ی شما در این مرحله بسیار مهم است، بدانید که تا نیمه‌ی راه آمده‌اید و تعهد شما برای پیمودن نیمه‌ی دیگر راه موضوعی حیاتی است.

واترال در فصل ششم کتاب ترک سیگار می‌گوید:«روزی یک سیگار را کنار بگذارید و حال را دریابید.» بهانه‌هایی مثل قبلا ترک کردم و نتوانستم، یا از هفته‌ی بعد شروع به ترک می‌کنم انگیزه‌ی شما را از بین می‌برند. همین حالا شروع کنید. نویسنده می‌گوید :« درست است که روز اول سخت است اما به خود زمان بدهید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.»

فصل آخر کتاب ترک سیگار با عنوان «روز ترک و بعد از آن» نام دارد. این بخش درباره‌ی مرحله‌ی بعد از ترک سیگار است. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که برای سیگار نکشیدن بهتر است درباره آن فکر نکنیم، خود را مشغول به انجام کار یا سرگرمی کنیم تا ذهن متوجه نبود سیگار نشود.

در پایان یادتان باشد که کنار گذاشتن سیگار یک جریان فکری است نه یک اتفاق یا عمل که شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چارلز وترال ؛ کمک به ترک عادت‌های بد

چارلز اف وترال در سال 1939 متولد شد. او عکاس، نویسنده، مبتکر، ناشر، جهانگرد است. اما او را معمولا به عنوان نویسنده‌ی کتاب ترک سیگار می‌شناسند. این کتاب در سال 1980توسط خود نویسنده، چارلز وترال منتشر شد. نکته‌ی جالبی که در زمان انتشار این کتاب وجود داشت ابعاد کتاب بود که به اندازه‌ی یک بسته سیگار بود. هدف از انتشار کتاب در این اندازه منحرف کردن افکار افراد سیگاری برای زمانی که قصد برداشتن سیگار از جیبشان را داشتند، بود.

بعد از انتشار کتاب ترک سیگار نیویورک تایمز خلاصه‌ای از کتاب با عنوان «کوچکترین کتاب در حال حاضر در بازار» منتشر کرد. بعد از 18 ماه، بیش از 200،000 نسخه از کتاب ترک سیگار به فروش رفت. بعد از انتشار کتاب چارلز وترال ، کتاب‌های دیگری در ابعاد کوچک برای تاثیر و فروش بیش‌تر منتشر شدند.

چارلز وترال کتاب‌های دیگری از جمله « چطور به رژیم خود عمل کنیم»، « 7 راهکار مطمئن برای جلوگیری از پرخوری غذاهای مضر»، « ترک عادت قهوه»، « چطور کسی را که دوستش داریم مجبور به ترک سیگار کنیم» و چند کتاب دیگر در کارنامه‌ی خود دارد که به جز کتاب ترک سیگار کتاب دیگری از او در ایران ترجمه نشده است.

 ترجمه‌ی کتاب ترک سیگار

کتاب ترک سیگار اولین بار  توسط نشر دانشگران محمود  با عنوان «ترک کن» توسط کیومرث دانشگر به فارسی برگردانده شده است. ترجمه‌ی دیگر این کتاب که در سایت فیدیبو قرار گرفته است با ترجمه‌ی «طاهره فرخ رو»  است. این کتاب توسط نشر سبزان در 176 صفحه منتشر شده است.

در بخش‌هایی از کتاب ترک سیگار می‌خوانیم

درحقیقت ترک سیگار، یک جریان است و نه یک اتفاق یا عمل مجزا، به این دلیل من به همان شکل که می خواستم طبق رده بندی، رفتار سیگار شما را مشخص کنم، سعی داشتم به این مسئله نیز تاکید کنم که روند ترک به زمان احتیاج دارد و اگر فورا آن را یاد نگیرید باید باز هم تلاش کنید.

چرا؟ زیرا ترک نیاز به زمان دارد همان طور که ما در شروع مصرف آن از دود کردن سیگار لذتی نمی بریم، بلافاصله هم نمی‌توانیم از رفتار جدید بدون سیگار خود لذت ببریم. طوری که برخی مطالعات نشان می دهد، هر فرد باید حداقل شش بار برای ترک خود تلاش کند تا نهایتا به موفقیت برسد. در واقع شما طی هر بار تلاش خود با مسئله ای تازه از شخصیت و عادت خود آشنا می شوید به عبارتی، هرچه دفعات تلاش شما بیشتر باشد شانس موفقیت بیشتری به دست خواهید آورد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
897.۰۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسنده چارلز اف وترال
مترجم طاهره فرخ رو
ناشرانتشارات سبزان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Quit: read this book and stop smoking
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۱۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۹۷.۰۳ کیلوبایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من نمونه کتاب روخوندم از انگیزه نویسنده ومترجم کتاب برای ترک سیگار ممنونم ولی باید بگم راهکارهاش برای ترک اصلا درست نیست برای ترک اول باید به ماهیت سیگار پی برد من خودم باکتاب اسان ترین روش ترک سیگار اثر الن کار ترک کردم که بهترین کتاب برای ترک کردنه سیگار هست

4

خیلی خوب هست من سیگار به راحتی ترک کردم دست شما با این برنامه درد نکند ممنون از راهنمایی شما

5

عالی

4

خوب نبود

4.1
(14)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترک سیگار
ترک سیگار
چارلز اف وترال
انتشارات سبزان
4.1
(14)
12,000
تومان