0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیین زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آیین زندگی

نویسنده:
دیل کارنگی
درباره آیین زندگی

‌درباره‌ی کتاب آیین زندگی  اثر دیل کارنگی

کتاب آیین زندگی نوشته‌ی دیل کارنگی برای نخستین بار در سال 1948 منتشر شد. با وجود اینکه حدود پنجاه سال از تاریخی انتشار این کتاب می‌‎گذرد اما این کتاب همچنان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه موفقیت و زندگی بهتر است. نویسنده در این کتاب دستورالعمل‌هایی کارآمد به خوانندگان ارائه میدهد. کارهایی که خوانندگان میتوانند در زندگی روزمره خود آن‌ها را انجام دهند تا در نهایت به زندگی بهتری برسند. حالب است بدانید که دیل کارنگی پیش از آغاز کتاب در مقدمه توضیح داده است که چگونه ایده نوشتن این کتاب به ذهنش رسید:« تقریباً سی و پنج سال پیش یکی از ناامیدترین جوانان نیویورک بودم، چون کامیونی را که وسیله ی امرار معاش و گذران زندگی ام بود فروخته بودم. با وجود آن که از مکانیکی این وسیله ی نقلیه سردر نمی آوردم و همچنین رانندگی ام چندان خوب نبود ولی اشتیاق زیادی داشتم که آن را بار دیگر به دست بیاورم و مالک آن باشم. چون شغل چندان پرارزشی نداشتم، از این رو در یکی از محلات پایین شهر و در خانه ای ساده و محقر زندگی می کردم که در خیابان ۵۶ غربی شهر نیویورک واقع شده بود. خانه ای پر از سوسک و حشرات موذی نفرت انگیز که وقتی صبح برای پوشیدن لباس به سراغ کمددیواری می رفتم اول لباس هایم را تکان می دادم تا چند تا سوسکی که لابه لای آن ها بودند فرار کنند تا بتوانم پیراهن و شلوارم را بپوشم.  آیا زندگی همین بود؟ آیا روءیاهایی که مشتاقانه منتظرش بودم این ها بود؟ آیا سهم من از حیات بر روی کره ی زمین همین بود؟ این که در خانه ی فقیرانه ای همدم سوسک ها باشم و غذاهای فاسد بخورم و امیدی به آینده نداشته باشم؟»

مروری بر فصل‌های کتاب آیین زندگی

کتاب آیین زندگی در نه بخش نوشته شده است.

‌بخش اول: حقایقی در مورد نگرانی

بخش دوم: روش‌های اساسی تجزیه و تحلیل نگرانی

بخش سوم: چگونه قبل از اینکه نگرانی ما را از پای درآورد، بر آن غلبه کنیم؟

بخش چهارم: هفت راه برای تقویت شادی و آرامش فکر

بخش پنچم: روشی کامل برای غلبه برای نگرانی

بخش ششم: چگونه از انتقاد دیگران ناراحت نشویم

بخش هفتم: شش روش برای رفع خستگی و نگرانی و افزایش نیروی جسمانی و روحی

بخش هشتم: چگونه شغلی را که در آن موفق و راضی خواهیم بود پیدا کنم؟

بخش نهم: چگونه نگرانی‌های مالی خود را کاهش دهیم؟

‌درباره‌ی دیل کارنگی نویسنده‌ی کتاب آیین زندگی

دیل کارنگی  (Dale Carnegie)متولد نوامبر 1888 در مری‌ویل، میزوری است. متولد شدن در شهری کوچک و خانواده‌ای فقیر، باعث شده است او از کودکی به روابط انسانی دقت کند. به همین دلیل است که بیشتر کتاب‌های او درباره‌ی روابط انسانی است. او نوشتن را از سال 1915 و با کتاب «آیین سخنرانی» شروع کرد. «آیین دوست‌یابی» و «آیین زندگی» آثار دیگر او هستند که مهناز بهرنگی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

دیل کارنگی از اولین نویسندگانی بود که درباره‌ی خودشناسی و بهبود زندگی فردی، تحقیق کرد و کتاب نوشت. کارنگی درباره‌ی کتاب  آیین دوست یابی می‌گوید:« زمانی به فکر نوشتن این کتاب افتادم که فهمیدم مردم بیشتر از هرچیز دیگری می‌خواهند روی یکدیگر تاثیر بگذارند.» چون تا آن زمان کتابی درباره‌ی موضوع دوستینوشته نشده بود، کارنگی  تصمیم گرفت خودش اولین کتاب را درباره تأثیرگذاری بر دیگران و چگونگی نفوذ در دیگران بنویسد.

دیل کارنگی می‌گوید :« شما تنها به یک روش می‌توانید رفتار دیگران را تغییر دهید، آن هم این است که دیدگاه خودتان را نسبت به آن‌ها تغییر دهید.» او معتقد است: «شک و ترس‌ ما، و نبودن یک منبع مناسب برای یادگیری، ما را محدود می‌کنند.» به همین دلیل او نخستین محفل آموزشی‌اش را تشکیل داد. او در این محفل درباره‌ی موضوعاتی چون ترس از سخنرانی، ترس از ارتباط و... صحبت کرد. او در سال 1954، شرکت «دیل کارنگی و شرکا» را تاسیس کرد؛ موسسه‌ای که تاکنون هزاران کلاس و دوره درباره‌ی خودشناسی و راهبری برگزار کرده است. موسسه‌ی دیل کارنگی بیشتر از 2700 دانشجو دارد که آموزه‌‌های این موسسه را در بیشتر از 85 کشور آموزش می‌دهند.

ترجمه‌ی کتاب آیین زندگی  به فارسی

انتشارات شبگیر  کتاب آیین زندگی  را با ترجمه‌ی مهناز بهرنگی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب آیین زندگی یکی از چهارعنوان کتابی است که مهناز بهرنگی از کتاب‌های دیل کارنگی  ترجمه کرده است. حوزه‌ی اصلی فعالیت مهناز بهرنگی، کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی است. کتاب‌های «آیین همسرداری»، «آیین دوست‌یابی» و «آیین سخنرانی» را از دیل کارنگی، و کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» را از جان گری ترجمه کرده است.

  • کتاب آیین زندگی در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت  قرار دارد.
  • کتاب آیین زندگی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 316 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 16 روز بخوانید.

‌در بخشی از کتاب آیین زندگی می‌خوانیم

سرویلیام آسلر از این تجربه استفاده کرده و آن روز در سخنرانی خود خطاب به دانشجویان گفت: « هر یک از شما مجموعه ای عظیم تر از آن کشتی اقیانوس پیما هستید که برای مسافرت های طولانی ساخته شده اید. تقاضای من از شما این است که کشتی زندگی خود را طوری تنظیم کرده و در اختیار بگیرید که بتوانید دیروز و امروز را از هم تفکیک کنید و فردا را نیز بدون دلیل در کار امروز دخالت ندهید تا بتوانید در این سفر طولانی زندگی با اطمینان خاطر جلو بروید و بر امواج بی پایان روزگار غلبه کنید.

همواره باید بتوانید در مراحل مختلف زندگی خود، در آهنین را بر روی دیروز ببندید، چون دیگر دیروزی وجود ندارد و پرده ای آهنین بر درهای آینده ببندید و تلاش نکنید از گوشه های آن به فردا نظر بیندازید، چرا که فردا هنوز نیامده است. بنابراین فقط به امروز بنگرید و بر آن تمرکز کنید و همه ی تلاش خود را به کار بیندازید که امروز را به بهترین وجه و با اطمینان خاطر سپری کنید.

او معتقد بود که گذشته را باید مثل کالبدی بی جان به دست فراموشی سپرد چون آه و زاری و حسرت خوردن به گذشته، علاوه بر آن که وقت پرارزش ما را تلف می کند، بر روحیه ی ما نیز اثر تلخی بر جای می گذارد. همچنین اگر مشکلات و نگرانی های مربوط به آینده را به مسایل امروز اضافه کنیم، دیگر قادر نخواهیم بود بر کوه عظیم دشواری ها غلبه نماییم. کمتر کسی می تواند در برابر این هیولای ویران کننده مقاومت کند و از پا در نیاید. به طور کلی، تمرکز بر ناکامی های گذشته و تجسم آینده ی مبهم و اضطراب آفرین، راه را برای بهره گیری از امروز مسدود می سازد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آیین زندگی  اثر دیل کارنگی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۶۰ مگابایت
تعداد صفحات
316 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۳۲:۰۰
نویسندهدیل کارنگی
مترجممهناز بهرنگی
ناشرنشر شبگیر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to stop worrying and start living
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
209,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۶۰ مگابایت
۳۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 103 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
3 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
64 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از خوندنش لذت بردم و احساس میکنم اگه مطالبشو مرور کنم به مرور میتونم در زندگیم تغییر مثبت به وجود بیارم؛خودتون رو از خوندن این کتاب محروم نکنید :*) این که در کتاب از داستان های واقعی استفاده کرده به مخاطب این حس رو میده که وقتی یه سری آدم معمولی مثل شما تو زندگی واقعی شون تونستن این چنیین تغییراتی به وجود بیارن پس چرا شما نتونید😊این آدما نه قهرمان داستان های تخیلی بودن نه از یه سیاره دیگه اومدن بلکه کسایی هستن که درکنار شما و در شرایط مشابه شما زندگی میکنن و حتی بعضی هاشونم تو دوره ای از زندگی شون دچار افسردگی شدن وخواستن خودکشی کنن ولی با تغییر طرز فکرشون نسبت به زندگی به موفقیت و رضایت از خود رسیدن ؛نقطه قوت این کتاب داستان های واقعی و امیدوارکننده اش بدون غلو کردن بود

5

ایکاش به جای بعضی چیزها تو مدارس و دانشگاهها همچین کتابهایی رو تدریس میکردن

5

کاش زودتر این کتاب را خوانده بودم کاش خواندن این کتاب برای هر شخص اجباری بود سالها پیش آئین دوستیابی این نویسنده را خوانده بودم و قصد داشتم این کتاب را هم بخوانم ولی تعلل کرده بودم و چه اشتباهی کردم بنظرم خواندن این کتاب در اولین فرصت در ایام جوانی برای هر شخص ضروریست تا بتواند یک زندگی خوب را پایه گذاری کند روح نویسنده اش (دیل کارنگی) شاد!

5

کتاب بسیار عالی هست. نکات بسیار مهمی برای مسیر زندگی و چگونگی برخورد با مشکلات رو به زبان ساده و با مثال از افراد بیان میکنه. اینکه آدم میبینه افراد بسیار بزرگ و موفق هم مشکلاتی داشتن که ما هم تجربه می کنیم خیلی به آدم روحیه میده. خوندن کتاب واقعا لذت بخشه مخصوصا اینکه بخش های کوتاهی داره و اصلا زیاده گویی نمیکنه.

5

خدا رو شکر محتوای بسیار خوب و ترجمه روان در این کتاب توامان وجود دارد. کتابی با روش های کاربردی در زندگی.

5

این کتاب فوق العاده است نمیشه یه بار خوند و گذاشتش کنار من الان یه دو ماهه دارم و تا الان دوتا از سرفصل هاش رو خوندم وباهاش زندگی کردم.

5

سلام دوستان. واقعاً کتاب فوق العاده ای هستش و نه فقط یک بار بلکه چندبار باید مطالعه بشه که به خوبی در ذهنتون موندگار بشه و خیلی مفید هستش و ترجمه هم عالی و روان بود من که واقعاً لذت بردم موفق باشید. ممنونم از فیدیبو.

3

کتاب خوبیه ولی عالی نیست. در بعضی از فصول راه های مناسبی برای کنترل استرس ارائه میده که کاربردیه. یکی از نقاط ضعف کتاب قدیمی بودن مثال هایی که زده میشه که اون هم به خاطر قدیمی بودن کتابه.

5

این کتاب محشره من فقط یه بخشش رو خونده بودم که کلی از مسیر زندگیم عوض شد و یه سبک جدید واسه زندگیم تونستم پیدا کنم که خیلی خیلی حالمو عوض کرده و واقعا ممنونم از نویسندش

5

این کتاب واقعا عالیه حتما با دقت بخونیدش واقعا درس درست زندگی کردن رو به ما یاد میده . .

نمایش 54 نقد دیگر
4.6
(103)
104,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آیین زندگی
آیین زندگی
دیل کارنگی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیین زندگی
آیین زندگی
دیل کارنگی
نشر شبگیر
4.6
(103)
104,500
تومان