0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه های کلاسیک، دزیره جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه های کلاسیک، دزیره جلد 2

ناشر:
نشر افق
درباره مجموعه های کلاسیک، دزیره جلد 2

دنیای ادبیات پر از عاشقانه‌های جذاب و دوست‌داشتنی است. عاشقانه‌هایی که در طول تاریخ رخ‌داده‌اند و مسیر زندگی افراد زیادی را تغییر داده‌اند. یکی از جذاب‌ترین عاشقانه‌های تاریخ، داستان دزیره و ناپلئون است که آن ماری سلینکو آن را روی کاغذ آورده است. دزیره داستانی است که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین گذاشتنش آسان نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب دزیره - جلد دوم اثر آن ماری سلینکو

رمان دزیره سرگذشت دزیره کلاری معشوقه‌ی ناپلئون بناپارت است که بعدها به‌عنوان ملکه‌ی سوئد تاج‌گذاری کرد. این کتاب اولین بار سال ۱۹۵۲ برای بار اول منتشر شد. آن ماری سلینکو داستان زندگی او را با تخیل آمیخته است و در بستری از واقعیت‌های تاریخی داستانی زیبا و جذاب نوشته است. این داستان از زبان دزیره روایت‌شده است که خاطراتش را در دفترچه‌ی خاطراتی پدرش به او هدیه داده بود می‌نوشت.

از روی رمان دزیره فیلمی به همین نام در سال ۱۹۵۴ ساخته شد. در این فیلم که در دو رشته‌ی کارگردانی هنری و طراحی صحنه و لباس نامزد اسکار شده بود مارلون براندو، بازیگر مشهور نقش ناپلئون بناپارت را بازی کرده است.

رمان دزیره تاکنون به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا برگردانده شده است و هنوز هم یکی از آثار پرفروش ادبیات کلاسیک به شمار می‌رود.

خلاصه داستان دزیره – جلد دوم

دزیره کلاری که پدرش تاجر ابریشم بود با پسری ملاقات کرد و رابطه‌ی عاشقانه‌ی عمیقی میانشان شکل گرفت. ناپلئون بناپارت در آن زمان مرد فقیری بود و هیچ‌کس گمان نمی‌کرد روزی فاتح بزرگی شود و تاج امپراتوری فرانسه را بر سر بگذارد. وقتی تاریخ ازدواج ناپلئون و دزیره مشخص شد ناپلئون هنوز هوای جنگ در سر داشت. او مقداری پول از دزیره قرض کرد و دیگر پیش دزیره برنگشت. هرچند زندگی برای دزیره هم مسیر دیگری در پیش داشت، او درنهایت به‌عنوان ملکه‌ی سوئد تاج‌گذاری کرد...

‌درباره‌ی آن ماری سلینکو نویسنده‌ی کتاب دزیره - جلد دوم

آن ماری سلینکو (annemarie selinko) نویسنده‌ی اتریشی قرن بیستم است که آثارش در سراسر اروپا خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده بود. او سال ۱۹۱۴ به دنیا آمد. زمانه‌ی او زمانه‌ی جنگ در اروپا بود و زندگی آن ماری و خانواده‌اش نیز مانند سایر مردم اروپا تحت تأثیر این جنگ‌ها بود. همسر آن ماری سلینکو دانمارکی بود و همین باعث شد او بخشی از سال‌های جنگ را در این کشور گذراند و چند سالی هم در سوئد بود.

از میان آثار آن ماری سلینکو می‌توان به کتاب‌های «فردا همیشه بهتر است»، «شوهرم امروز ازدواج می‌کند» و «من یک دختر زشت بودم» اشاره کرد. این نویسنده‌ی برجسته‌ی اتریشی سال ۱۹۸۴ درگذشت و در کشور زادگاهش به خاک سپرده شد.

ترجمه‌ی کتاب دزیره - جلد دوم به فارسی

رمان دزیره یکی از داستان‌هایی است که در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شده است. در ایران نیز این رمان توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و تاکنون چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین بار ایرج پزشکزاد این رمان را به فارسی ترجمه کرد. پس از او افرادی مانند همایون پاکروان، پرویز شهدی و مهدی علومی نیز این رمان را به فارسی برگرداندند.

انتشارات افق کتاب دزیره - جلد دوم را با ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب دزیره - جلد دوم را خواند؟

دزیره داستان بسیار جذابی درباره‌ی عشق است. این رمان بخشی از ادبیات کلاسیک است که از تلفیق تاریخ و داستان به وجود آمده است. این کتاب جذاب و دوست‌داشتنی مخاطب را به سفری در فرانسه‌ی زمانه‌ی ناپلئون می‌برد و تاریخ اروپا را در آن دوران مرور می‌کند. در این میان نیز عاشقانه‌هایی بسیار زیبا روایت می‌شود که سرنوشت‌های زیادی را تغییر داده است. کتاب دزیره برای هرکسی که به تاریخ علاقه‌مند باشد و درعین‌حال از داستان لذت ببرد یک کتاب ایده‌ال برای مطالعه است. این کتاب می‌تواند حال و هوای روز شما را تغییر دهد و شما را به سفری هیجان‌انگیز در میان خاندان‌های سلطنتی اروپا در قرن هجدهم ببرد.

کتاب دزیره - جلد دوم در دسته‌ی کتاب‌های ادبیات کلاسیک قرار دارد.

کتاب دزیره - جلد دوم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 504 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 25 روز بخوانید.

کتاب دزیره - جلد دوم جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع ادبیات کلاسیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دزیره - جلد دوم اثر آن ماری سلینکو بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب دزیره - جلد دوم می‌خوانیم

-چی؟... خب باشد او را هم بیاور. تعداد مردها خیلی کم است. همه در جبهه‌ها هستند.

موقع رفتن، جلوی تابلوی ناپلئون ایستاد و گفت: «بله این جا قیافه‌اش مثل قدیم‌هاست، موهای بلند، گونه‌های فرورفته... و حالا...»

گفتم: «حالا چاق شده.»

-فکرش را بکن... مسکو ... ناپلئون وارد کاخ کرملین می‌شود. آدم سرش گیچ می‌رود.

-فکرش را نکن، ژولی. بهتر است دراز بکشی، خیلی خسته به نظر می‌رسی.

-نگران مهمانی هستم. خدا کند همه‌چیز خوب پیش برود.

سرافکندگی خانواده... یاد ماما افتادم... خدا کند همه‌چیز پیش برود. انگار وقتی پدر و مادرها می‌میرند آم درست‌وحسابی بزرگ نمی‌شود. من ... یک آدم وحشت‌زده‌ی تنها ... و البته نابالغ.

شمعدان‌های برنزی بلند کاخ الیزه می‌درخشیدند. می‌دانستم که همه پشت سرم پچ‌پچ می‌کنند ولی پشتم به کنت روزن جوان گرم بود. سرود مارسی نواخته شد. امپراتریس وارد شد و من تعظیم مختصری کردم. حالا خودم هم مقامی داشتم و لازم نبود هم‌ردیف بقیه‌ی خانم‌های مجلس ادای احترام کنم. ماری لوییز مثل همیشه لباس صورتی پوشیده بود.

جلوی من ایستاد و گفت:‌«شنیده‌ام اتریش سفیر جدیدی به استکهلم فرستاده، کنت ون نیپرگ(neipperg). هنور با ایشان آشنا نشده‌اید، مادام؟»

جواب دادم: «احتمالاً بعد از خروج من از سوئد واردشده‌اند، والاحضرت.» سعی کردم از حالت چهره‌اش متوجه منظورش بشوم. بعد از زایمان چاق شده بود. بندهای لباسش را خیلی محکم بسته بود. قطره‌های عرق روی بینی کوچکش نشسته بودند.

ناگهان لبخند زد و گفت:‌«دریکی از مهمانی‌های دربار با کنت ون نیپرگ پایکوبی کردم. اولین مهمانی‌ رسمی‌ای بود که شرکت می‌کردم، آن موقع خیلی جوان بودم. البته اولین و آخرین مهمانی‌ام در سالن بزرگ کاخ وین بود چون خیلی زود ازدواج کردم.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
512 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۰۴:۰۰
نویسنده آن ماری سلینکو
مترجم کیوان عبیدی آشتیانی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Desiree
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
87,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۲ مگابایت
۵۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
گیرا 🧲 (3)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
2 ٪
34 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کلا کتاب خوبیه مخصوصا کسایی که به تاریخ علاقه دارن یا رشته تاریخ میخونن میتونه کمکشون کنه مخصوصا اگر فیلمش هم ببینن تا کامل تو ذهنشون بمونه. البته فیلمش قدیمیه!و یه سوالی که ذهن منو مشغول کرده اینکه جزییاتی که تو کتاب هست واقعا دزیره تو دفتر خاطراتش مینوشته؟!!?چون فک نکنم کسی بیاد تو خاطراتش تمام لباسا و حالت چهره و...اطرافیانشم بنویسه!?فوقش خلاصه ای از اتفاقاتی که در طول روز افتاده واسش مینویسه. یا اینکه این جزییات رو خود نویسنده اضافه کرده واسه جذابیت بیشتر کتاب؟!! البته اینطوریم زیاد درست نیست به نظرم چون کتاب بر اساس واقعیت تاریخ هست و نویسنده از نزدیک هیچکدوم از شخصیتا رو نه دیده و نه تو اتفاقاتی که افتاده حضور داشته پس نمیتونسته بیاد حالت فلان شخصیت رو تو فلان موقعیت از خودش دربیاره و توصیف کنه!!???واقعا درگیر کرده ذهنمو??

4

جلد دوم هم مانند جلد اول عالی آغاز می‌شود اما هرچه به پایان نزدیک می‌شویم داستان کمی خسته‌کننده و گسسته می‌شود که البته با توجه تاریخی بودن آن قابل درک است. خواندن‌اش خالی از لطف نیست.

5

تقاطع عشق، ادبیات و تاریخ. برای من بهترین کتابی بود که می‌تونستم بخونم :-) کتاب رو صرفا به خاطر خریدن مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک خوندم و فکر نمی‌کردم یه روز انقدر دوستش داشته باشم.

5

این جلد هم مانند جلد قبل خیلی خوب بود. شخصیتهای این کتاب در ذهن خواننده نقش می بندد به طوری که زود دلتنگ اون ها میشی این کتاب بی نظیر هست.

5

عالی خیلی عالی بود من خیلی دوسش داشتم پیشنهاد می کنم بخونین مخصوصا جلد اول میشه گفت بهترین کتابی بود که خونده بودم

5

میشه یکی راهنماییم کنه ؟؟؟ من کتاب رو تا جایی خوندم که دزیره ملکه سوئد میشه حالا موضوع جلد ۲ چیه آیا ادامه داستان هست؟؟؟

5

وقتی خیلی نوجوان بودم اولین بار مطالعه کردم و عاشق تاریخ اروپا شدم هنوزم برای بار صدم که میخوانم لذت بخش است

5

عالیه...یعنی میتونم بگم عالی هم واسش کمه چ ترجمه عالی و روانی من که کلی کیف کردم وقت خوندن این کتاب

5

یه سوال جلد اول تا جایی بود که دزیره ملکه سوئد شد ایا جلد دوم ادامه ی اون هست؟

5

عالیه هم مانند جلد اولش زیبا و جالبه:-)

نمایش 24 نقد دیگر
4.7
(68)
گیرا 🧲 (3)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه عاشقانه های کلاسیک
شامل 14 عنوان کتاب
مجموعه های کلاسیک، دزیره جلد 2
مجموعه های کلاسیک، دزیره جلد 2
آن ماری سلینکو
نشر افق
4.7
(68)
گیرا 🧲 (3)
150,000
تومان