0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایتان فروم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ایتان فروم

نویسنده:
ادیت وارتون
ناشر:
سماوا
درباره ایتان فروم

زنی ثروتمند از طبقه‌ی مرفه جامعه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی به طراحی و داستان‌نویسی علاقه‌مند می‌شود. او کار خود را با نوشتن کتابی درباره‌ی طراحی آغاز می‌کند و ایده‌های نوینی درباره‌ی طراحی داخلی مدرن در آمریکا ارائه می‌دهد. سپس به داستان‌نویسی مدرن روی می‌آورد و در آثارش مجموعه‌ای از زنان قدرتمند و مردان پیچیده را خلق می‌کند. این زن، کسی نیست جز ادیت وارتون (Edith Wharton) که اکنون یکی از بهترین رمان‌های کوتاه او به نام ایتان فروم (Ethan Frome) که در سال ۱۹۱۱ منتشر شده است، در دست دارید.

در ابتدای کتاب، راوی به تکه‌هایی از یک ماجرای پیچیده اشاره می‌کند؛ داستانی از استارک‌فیلد ماساچوست در آمریکا، جایی که مردی جذاب به نام ایتان فروم هر روز با اسب خود به پست‌خانه‌اش می‌رود. او برجسته‌ترین مرد شهر محسوب می‌شود و راوی ادعا می‌کند که مجذوب او شده است. زیرا ایتان مردی بلندقامت، با نگاهی نافذ و کم‌حرف است که یک پایش می‌لنگد. همان‌طور که می‌بینید، نام رمان ایتان فروم از شخصیت اصلی آن گرفته شده است.

فضاسازی این رمان کوتاه از ادیت وارتون با حضور اسب‌ها، دلیجان‌ها، پست‌خانه‌ها و مردان قدرتمند، شما را به یاد فیلم‌های وسترن آمریکایی یا درام‌های کلاسیک هالیوودی می‌اندازد. اما این‌بار با داستانی رمانتیک و پیچیده در مورد رابطه‌ی عاشقانه‌ی کشاورزی لنگ با دختری جوان از آشنایانش مواجه می‌شوید. در همان ابتدای رمان کوتاه ایتان فروم، راوی با استناد به صحبت‌های یک خبرچین حراف، توضیح می‌دهد که علت لنگی پای ایتان فروم به‌خاطر تصادف شدید درشکه بوده است. ایتان، کشاورزی است که بیشتر روزها به اداره‌ی پست سر می‌زند و راوی هم هر روز او را می‌بیند.

شاید باورکردنی نباشد، اما این دهکده‌ی کوچک قدیمی با روستاهای اطرافش بسیار مدرن و پیشرفته است. کتابخانه، سالن تئاتر، انجمن‌های دینی و فضاهای فرهنگی مختلفی دارد. البته زمستان‌های سختی نیز دارد که باعث می‌شود مسیرهای ارتباطی‌اش برای چندین ماه بسته شود. راوی در پانسیون زنی به نام ند هیل زندگی می‌کند که فردی تحصیل‌کرده و باکمالات است و پدرش یکی از وکلای مشهور شهر بوده است. چنین چیزهایی شاید برای ما عجیب به نظر برسد. پیرنگ‌های فرعی کتاب ایتان فروم از ادیت وارتون، داستان‌های کوتاهی از این دهکده‌ی آمریکایی را به تصویر می‌کشد.

جزئیاتی که از مشاهدات جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه‌ی نویسنده‌ی این رمان کوتاه به چشم می‌آید، واقعاً شگفت‌انگیز و جذاب هستند. مثلاً ادیت وارتون، ایتان فروم را مردی کم‌حرف توصیف می‌کند که به‌ندرت جواب دیگران را می‌دهد؛ اما راوی تأکید می‌کند که او گاهی هم لب به سخن باز می‌کند: «یک بار به‌طور اتفاقی از کار مهندسی سال قبلم در فلوریدا صحبت کردم... در کمال تعجب، فروم یک‌باره گفت: بله من هم یک بار آنجا رفتم. خیلی وقت‌ها در زمستان یادش می‌افتادم. اما حالا دیگر همه‌چیز زیر برف فرو رفته است.»

نویسنده در این گفت‌وگوهای دراماتیک با هنرمندی، شغل راوی را مشخص می‌کند، کاراکتر محوری داستان را تحلیل می‌کند و به‌خوبی فضای سرد دهکده و شخصیت فروم را با برف سنگینی که می‌بارد به تصویر می‌کشد. باریدن برف و سردی دهکده در این داستان، نوعی تمثیل به‌حساب می‌آیند. کتاب ایتان فروم نوشته‌ی ادیت وارتون توسط محمدرضا شکاری ترجمه شده و در سری «عاشقانه‌های کلاسیک» از سوی نشر افق منتشر شده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
228.۵۱ کیلوبایت
مدت زمان
۰۳:۴۲:۳۵
نویسندهادیت وارتون
مترجممحمدرضا شکاری
راویامیرحسین مدرس
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۸.۵۱ کیلوبایت
۰۳:۴۲:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
تلخ ☕️ (1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایتان فروم
ایتان فروم
ادیت وارتون
سماوا
2
(1)
تلخ ☕️ (1)
75,000
تومان