0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تقلا نکن و فرمانبردار باش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تقلا نکن و فرمانبردار باش

نویسنده:
جول اوستین
درباره تقلا نکن و فرمانبردار باش

این کتاب صوتی که متن یکی از سخنرانی‌های جول اوستین است در نشر صوتی آذرسا به صورت کتاب صوتی درآمده است و کتاب مفیدی است که به شما می‌آموزد چطور در مواقع سختی‌ها صبر و ایمان داشته باشید با پذیرش خواسته‌های خداوند درهای رحمت بزرگتری را به روی خود باز کنید.


«رضا» مرحله‌ای از کمال

اگر مراحل کمال انسانی را برشماریم، یکی از آنها رسیدن به مرتبه «رضا و تسلیم» است.

وقتی بنده، خود را در قلمرو «ربوبیّت خدا» می‌بیند و همه تقدیرات و تدبیرات خداوند را هم بر مبنای حکمت و مصلحت می‌شناسد، نتیجه آن می‌شود که بر آنچه خدا درباره او خواسته و مقدّر کرده است، صبور و راضی و تسلیم می‌شود و هیچ اعتراضی نمی‌کند؛ نه نسبت به آنچه درباره خود او رقم خورده است، نه نسبت به دیگران، و نه آنچه در عالم هستی می‌گذرد.

ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم


با پادشه بگوی که روزی مقدّر است

رسیدن به این کمال نفسانی، به بنده آرامش روانی می‌بخشد و از تلاطم روحی و تشویش و نگرانی می‌رهاند، همچون کشتی که در ساحل امنی لنگر می‌اندازد و آرام می‌گیرد.

اگر خداوند برای بنده‌ای این را خواسته که فقیر باشد یا غنی، زشت باشد یا زیبا، کوتاه باشد یا بلند، سفید باشد یا سیاه، صاحب فرزند شود یا عقیم، به سلامت باشد یا بیمار، بنده مؤمن نسبت به آن راضی است و اعتراضی به کار خدا نمی‌کند.


به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست

عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست


رضا و تسلیم، نشانه کامل ایمان و حدّ اعلای یقین و شکر است و از جلوه‌های شاکر بودن بنده، آن است که به هر چه خواسته الهی باشد، تسلیم باشد و بداند که رضایت یا نارضایتی او در مشیّت خدا تأثیری ندارد. پس بهتر آنکه به آنچه مقدّر شده راضی باشد، تا هم راحت باشد، هم پاداش ببرد، هم ایمانش تقویت شود.


شانه‌های تسلیم

با آنچه گذشت می‌توان به سادگی دریافت که یکی از مهمتر نشانه‌هایی که برای تسلیم می‌توان ذکر کرد، اخلاص در عمل است. به این معنا که شخص هر آنچه را باور دارد در هنگام عمل نیز به کم و کاست بیاورد و چیزی کم نگذارد و همواره خداوند و رضایت و خشنودی او را در نظر داشته باشد. گامی بر ندارد مگر آنکه پیش و پس و همراه آن، خداوند را در نظر آورد. همانند حضرت ابراهیم در مقام تسلیم محض بگوید بگو: «در حقیقت، عبادات من و زندگی و مرگ من، برای خدا، پروردگار جهانیان است.

بنابراین اگر کسی هرگامی را بی‌توجه به خواست و خشنودی خداوند بردارد بیرون از دایره تسلیم است؛ زیرا اهل تسلیم در اعمال خویش تنها خشنودی خداوند را با توجه به اجرای کامل دستورها و آموزه‌های او در نظر می‌گیرند و هرگز رفتاری را انجام نمی‌دهند که بیرون از دایره خواست و اراده و مشیت او باشد.

از این رو اهل تسلیم افزون بر توکل، اهل تفویض هستند و همه کارها را خداوند واگذار می‌کنند و در عمل نشان می‌دهند که برای عقل خویش در برابر خواسته خداوند، ارزشی قائل نمی‌شوند و برای تدبیر خویش در برابر تقدیر الهی بهایی نمی‌بینند. این‌گونه است که ایمان چنان در دل‌های ایشان نفوذ کرده است که جز اهل تعبد نیستند و در قول و عمل بدان پایبند هستند.

بر این اساس هرگز اهل منیت‌ها و خودبینی‌ها نیستند و جز تسلیم محض در ذات و وجودشان چیزی نیست. آنان همانند مرده‌ای هستند که خداوند آنان را به هر سمت و سو می‌کشاند و آموزه‌های الهی است که جریان زندگی‌شان را شکل می‌بخشد و جهت هرکاری تنها وجه‌الله است.

در این کتاب جول اوستین با ذکر مثال‌هایی به ما می گوید که چطور باید در مقام تسلیم امر خدا برآییم تا بهترین ها نصیبمان شود. شنیدن این کتاب ارزشمند را به شما توصیه می‌کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
32.۰۸ کیلوبایت
مدت زمان
۳۴:۱۲
نویسندهجول اوستین
مترجم سایت نگرش نیک
راوینازنین آذرسا
ناشرنشر آذرسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲.۰۸ کیلوبایت
۳۴:۱۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تقلا نکن و فرمانبردار باش
تقلا نکن و فرمانبردار باش
جول اوستین
نشر آذرسا
0
(بدون نظر)
25,000
تومان