0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی
درباره راه باریک آزادی

 

معرفی کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی اثر دارون عجم اوغلو و جیمز ای. رابینسون با ترجمه  جعفر خیرخواهان و سید علیرضا بهشتی شیرازی در انتشارات روزنه به چاپ رسیده است و با روایت احسان چریکی توسط نشر آوانامه منتشر گردیده است. این کتاب در حوزه علوم اجتماعی یه رشته تحریر درآمده است. کتاب صوتی راه باریک آزادی به تبیین این موضوع می‌پردازد که چگونه آزادی فقط در سایه یک دولت قدرتمند قابل دستیابی است. این کتاب ضمن ارائه تعریفی جامع از آزادی، به بررسی سیر تاریخی آن در کشورهای مختلف جهان می‌پردازد. نویسندگان در این اثر، به واکاوی رابطه میان دولت و آزادی می‌پردازند و نقش جامعه در استقرار و حفظ آن را مورد بحث قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که این کتاب در فهرست برترین کتاب‌های فایننشال تایمز در سال 2019، در فهرست برترین کتاب‌های سال به انتخاب Kirkus Reviews، نامزد جایزه‌ی Lionel Gelber در سال 2020 و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی اقتصاد بین‌المللی قرار گرفته است. اگر شما هم به شنیدن  کتاب‌های صوتی علوم اجتماعی حوزه جامعه شناسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های صوتی جامعه‌شناسی فیدیبو سر بزنید.


کتاب صوتی راه باریک آزادی درباره چه موضوعی صحبت می کند؟

در کتاب صوتی راه باریک آزادی تعارض میان مفهوم آزادی و قدرت دولت، که موضوعی دیرینه و چالش‌برانگیز در تاریخ بشریت بوده است به تفصیل بحث شده است. بسیاری بر این باورند که وجود یک دولت قدرتمند، لاجرم به نقض آزادی منجر خواهد شد. این امر، رابطه‌ی پیچیده و ظریفی میان دولت و حدود آزادی را آشکار می‌سازد. تاریخ گواه مثال‌های متعددی از فروپاشی دموکراسی و از دست رفتن آزادی در سایه قدرت دولت است. این امر، لرزانی و ناپایداری دموکراسی را به عنوان یک نظام سیاسی به اثبات می‌رساند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا مشکل از خود دموکراسی به عنوان یک نظام سیاسی است یا ایراد را باید در جای دیگری جست؟ کتاب صوتی راه باریک آزادی به واکاوی این پرسش‌ها می‌پردازد و در پی یافتن راه حلی برای این تناقض دیرینه است. نویسندگان این اثر معتقدند که می‌توان دولت و آزادی را در کنار هم قرار داد و به تعادلی پایدار دست یافت.

کتاب صوتی راه باریک آزادی دیدگاهی نوین به مفهوم آزادی ارائه می‌دهد و با چالش کشیدن تقابل سنتی دولت و آزادی، به ماهیت پیچیده این رابطه می‌پردازد. نویسندگان این اثر بر این باورند که نه تنها آزادی به وجود دولت وابسته است، بلکه بدون وجود یک دولت قدرتمند، دستیابی به آن امری غیرممکن خواهد بود. با این حال، دولت به تنهایی قادر به تضمین آزادی برای شهروندان نیست. اینجاست که نقش آفرینی یک جامعه قوی در دل یک حکومت قدرتمند اهمیت پیدا می‌کند. اما این تعادل، همچون راهی باریک و لغزنده است که حفظ آن نیازمند هوشیاری و تلاش دائمی است. چشمان بیدار جامعه باید همواره مراقب آزادی باشند و از آن حراست کنند. مشارکت فعالانه ی شهروندان در امور سیاسی و پاسخگو دانستن دولت در مواقع ضروری، از جمله اقدامات کلیدی برای حفظ این آزادی به شمار می‌روند. تنها از طریق این تلاش جمعی است که می‌توان از لغزش در پرتگاه استبداد و نابودی آزادی جلوگیری کرد.




دارون عاصم اوغلو، جیمز ای رابینسون، خالقان چرا ملت ها شکست می خورند

دارون عاصم اوغلو، اقتصاددان برجسته آمریکایی - ترکیه‌ای، در سوم سپتامبر 1967 در استانبول و در خانواده‌ای ارمنی چشم به جهان گشود. او پس از طی دوران ابتدایی تحصیلی در زادگاهش، راهی بریتانیا شد و در دانشگاه یورک به کسب دانش در رشته اقتصاد پرداخت. عجم اوغلو پس از اتمام دوره ی کارشناسی، عزم سفر به لندن کرد و در مدرسه  اقتصاد لندن، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته  اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضیاتی اخذ نمود. عطش علم‌آموزی او را به ادامه تحصیل در همان دانشکده رهنمون ساخت و در نهایت، دکترای تخصصی خود را در رشته اقتصاد از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

سال 1993 نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای عجم اوغلو به شمار می‌رود. او در این سال به جمع اساتید برجسته موسسه  فناوری ماساچوست  MIT پیوست و به تعلیم و تربیت دانشجویان مستعد در این دانشگاه پرداخت. خدمات علمی و پژوهشی ارزشمند عجم اوغلو در عرصه ی اقتصاد، در سال 2006 با انتخاب او به عنوان عضو دائم فرهنگستان هنر و علوم آمریکا به رسمیت شناخته شد. جیمز رابینسون، متولد سال 1960، استاد برجسته علوم سیاسی، دانشگاه و اقتصاد در بریتانیا است. او در طول دوران پربار علمی خود، در دانشگاه‌های معتبر و مشهوری همچون شیکاگو، هاروارد، کالیفرنیا (برکلی)، کالیفرنیای جنوبی و ملبورن به تدریس دروس مختلف در حوزه‌های تخصصی خود پرداخته و دانشجویان بسیاری را تربیت کرده است.


جهت مشاهده سایر آثار دارون عاصم اوغلو و  جیمز ای رابینسون کلیک کنید.


چرا باید کتاب صوتی راه باریک آزادی را با صدای احسان چریکی گوش دھیم؟

کتاب راه باریک آزادی، به بررسی رابطه‌ی پیچیده میان دولت، جامعه و آزادی می‌پردازد و به همین دلیل، مطالعه‌ی آن فواید متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

 درک عمیق‌تر مفهوم آزادی: این کتاب دیدگاهی نوین به مفهوم آزادی ارائه می‌دهد و با چالش کشیدن تقابل سنتی دولت و آزادی، به ماهیت پیچیده ی این رابطه می‌پردازد. نویسندگان این اثر بر این باورند که نه تنها آزادی به وجود دولت وابسته است، بلکه بدون وجود یک دولت قدرتمند، دستیابی به آن امری غیرممکن خواهد بود. با مطالعه‌ی این کتاب، درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از مفهوم آزادی به دست خواهید آورد و چالش‌های موجود در حفظ و ارتقای آن را بهتر درک خواهید کرد.

 شناخت نقش دولت در تضمین آزادی: کتاب راه باریک آزادی به نقش دولت در ترویج یا تضعیف آزادی می‌پردازد و انواع ساختارهای دولتی را که می‌توانند به حفظ یا نابودی آزادی منجر شوند، مورد بررسی قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، درک خواهید کرد که دولت چگونه می‌تواند به عنوان ابزاری برای تضمین آزادی عمل کند و چه عواملی می‌توانند مانع از ایفای این نقش توسط دولت شوند.

آشنایی با موانع حفظ آزادی: این کتاب انواع موانعی را که می‌توانند بر سر راه حفظ آزادی قرار بگیرند، مورد بررسی قرار می‌دهد. از جمله این موانع می‌توان به ضعف جامعه‌ی مدنی، تمرکز قدرت در دست یک فرد یا گروه خاص، و فقدان حاکمیت قانون اشاره کرد. با مطالعه‌ی این کتاب، با این موانع آشنا خواهید شد و راهکارهایی برای غلبه بر آنها خواهید آموخت.

درک رابطه‌ی میان آزادی و توسعه‌ی اقتصادی: نویسندگان کتاب راه باریک آزادی معتقدند که آزادی و توسعه‌ی اقتصادی دو مولفه وابسته به یکدیگر هستند و ساختارهای اقتصادی یک جامعه می‌توانند آن را به آزادی نزدیک یا از آن دور کنند. با مطالعه‌ی این کتاب، درک خواهید کرد که چگونه آزادی می‌تواند به رونق اقتصادی منجر شود و رونق اقتصادی چگونه می‌تواند به حفظ و ارتقای آزادی کمک کند.

 افزایش آگاهی سیاسی: مطالعه‌ی کتاب راه باریک آزادی موجب خواهد شد  تا درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از تاریخ سیاسی جوامع مختلف به دست آورید و با چالش‌ها و فرصت‌های موجود در مسیر توسعه‌ی سیاسی آشنا شوید. این آگاهی، شما را به شهروندی فعال‌تر و مسئول‌تر تبدیل خواهد کرد.



شنیدن کتاب صوتی راه باریک آزادی را به چه کسانی پیشنھاد می کنیم؟

مطالعه‌ی این کتاب باعث می‌شود تا درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از دنیای پیرامون خود به دست آورید و به شهروندی فعال‌تر و مسئول‌تر تبدیل شوید. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای دانشجویان و پژوهشگران علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، تاریخ و اقتصاد، فعالان سیاسی و مدنی و شهروندانی که به دنبال درک عمیق‌تر مفاهیم مرتبط با آزادی و دموکراسی و توسعه‌ی اقتصادی و نقش دولت در جوامع مدرن هستند، مفید خواهد بود.



در بخشی از کتاب صوتی راه باریک آزادی می‌شنویم

در کتاب حاضر استدلال ما این است که برای ظهور و شکوفایی آزادی، هر دو حکومت و جامعه باید قوی باشند. به حکومت قوی نیاز است تا خشونت را مهار کند، قوانین را به اجرا بگذارد و به ارائۀ خدمات عمومی بپردازد، خدماتی که برای زندگی مردم توان‌یافته برای دست زدن به گزینش و دنبال کردن انتخاب‌هایشان تعیین کننده‌اند. به جامعۀ قوی بسیج‌شده نیز نیاز داریم تا حکومت قوی را منقاد سازد و در بند بکشد. همزادها و سازوکارهای نظارت و موازنه‌ مسئلۀ گیلگمش را حل نمی‎کنند، چون بدون جامعۀ هوشیار، قوانین اساسی‌ و میثاق‌ها ارزشی بیشتر از تکه کاغذی که بر روی آن نوشته شده‌اند ندارند.

دالان باریک آزادی فشرده شده میان ترس و سرکوبی که حکومت‌های استبدادی ایجاد می‌کنند و خشونت و بی‌قانونی ناشی از فقدان آنها، قرار دارد. در این دالان است که حکومت و جامعه یکدیگر را متوازن می‌سازند. این توازن محصول نه یک لحظۀ انقلابی، بلکه میوۀ مبارزه‌ای دائمی و هر روزه میان این دو به حساب می‌آید. این مبارزه منافعی به بار می‌آورد. در این دالان حکومت و جامعه نه فقط رقابت، که همکاری نیز می‌کنند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی راه باریک آزادی

اگر شما هم به شنیدن کتاب‌های صوتی جامعه‌شناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، بشنوید.

·     چطور روی دیگران تاثیر بگذاریم نویسنده جان ماکسول و جیم دورنان راوی حجت یوسفی نشر رادیو مثبت

·     ما همه باید فمینیست باشیم نویسنده چیماماندا انگوزی آدیشی راوی شیما درخشش نشر آوانامه

·     فرزانگی در عصر تفرقه نویسنده  الیف شافاک راوی  حامد عابدینی نشر  رادیو گوشه



شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۷۲ مگابایت
مدت زمان
۲۶:۵۳:۳۱
نویسنده دارون عجم اوغلو
نویسنده دومجیمز ای رابینسون
مترجمجعفر خیرخواهان
مترجم دوم علیرضا بهشتی شیرازی
راویاحسان چریکی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۷۲ مگابایت
۲۶:۵۳:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
گیرا 🧲 (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
٪30
225,000
157,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه باریک آزادی
دارون عجم اوغلو
آوانامه
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
٪30
225,000
157,500
تومان