0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گفت‌وگو با مرگ
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گفت‌وگو با مرگ

شهادتنامه اسپانیا

درباره گفت‌وگو با مرگ

از بوداپست تا لندن، ضدهیتلر و ضداستالین

آرتور کوستلر نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی است. وی در ۵ سپتامبر ۱۹۰۵ در «بوداپست» (امپراتوری اتریش-مجارستان آن هنگام) در یک خانواده‌ی آلمانی زبان از یهودیان اشکنازی به دنیا آمد. کوستلر پس از پایان دوره‌ی دبیرستان به دانشگاه وین رفت تا تحصیلات خود را آن‌جا ادامه دهد. از سال ۱۹۲۷ کار نویسندگی را در انتشارات اولشتاین در برلین شروع کرد. در زمان جنگ داخلی اسپانیا او هم مثل بسیاری از نویسندگان بزرگ مثل جورج اورول، آندره مالرو و ارنست همینگوی به اسپانیا رفت. او که از سال ۱۹۳۱ عضو حزب کمونیست بود پس از بازگشت از اسپانیا با گرفتن موضعی انتقادی در سال ۱۹۳۸ از حزب کمونیست کناره گرفت. در آغاز جنگ جهانی دوم کوستلر عهده‌دار سردبیری هفته‌نامه‌ای در فرانسه شد که هم ضد هیتلرو هم ضد استالین بود. در همین زمان با انتشار کتاب «ظلمت در نیمروز» و افشای جنایت‌های استالین شهرت جهانی پیدا کرد. کوستلر اواخر عمر را در لندن به سر برد. در سال ۱۹۷۹ مشخص شد که کوستلر مبتلا به گونه‌ی کشنده‌ی سرطان خون است. آرتور کوستلر و همسرش در سال ۱۹۸۳، در خانه‌شان واقع در لندن خودکشی کردند.


دیدار با مرگ

آرتور کوستلر در شاهکارش «گفت‌وگو با مرگ» داستان دیدارش با مرگ را برای ما روایت می‌کند؛ دورانی که او در طی جنگ‌های داخلی اسپانیا به دست نیروهای فاشیست افتاد و محکوم به اعدام شد. در کتاب «گفت‌ و گو با مرگ» که بخش‌هایی از این اثر یادداشت روزانه اوست در رابطه با صد روز اسارت وی به دست نیروهای فرانکو در ۱۹۳۷ است. محور آثار آرتور کستلر، محاکمات و دادگاه‌های مسکو و انحطاط انقلاب‌ها به سبب وجود فساد در قدرت حاکم است. سبک ادبی خاص وی ریشه در مبارزات سیاسی اروپا از زمان ظهور فاشیست دارد.

بخشی از متن کتاب گفت‌وگو با مرگ (شهادت‌نامه‌ی اسپانیا)

«شش هفته‌ای می‌شد که وقفه‌ای در جنگ پیش آمده بود. زمستان سرد بود، و بادی که از گواداراما می‌وزید، مادرید را تازیانه می‌زد. مورها در سنگرهایشان سینه‌پهلو می‌کردند و از سینه‌هایشان خون می‌آمد. گذرگاه‌های سییرانوادا بسته شده بود، چریک‌های جمهوری‌خواه نه اونیفورمی داشتند نه پتویی، و بیمارستان‌هایشان کلروفورم نداشت، و انگشت‌ها و پاهای یخ‌زده‌شان می‌بایست بی‌آنکه بی‌هوششان کنند بریده شود. پسری در بیمارستان آنارشیست‌ها در مالاگا در حینی که دوتا از انگشت‌های پایش را اره می‌کردند سرود مارسییز می‌خواند و این تهوّر شهرت و آوازه یافت.»


کتاب صوتی «گفت‌وگو با مرگ»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر نی» کتاب صوتی «گفت‌وگو با مرگ» اثر آرتور کوستلر را با ترجمه‌ی «نصرالله دیهیمی» و «خشایار دیهیمی» تهیه و تولید کرده است. در این کتاب، «حامد فعال» گویندگی کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
564.۵۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۹:۰۸:۰۳
نویسندهآرتور کوستلر
مترجمنصرالله دیهیمی
مترجم دومخشایار دیهیمی
راویحامد فعال
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶۴.۵۹ کیلوبایت
۰۹:۰۸:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

برای نمونه خیلی بده که انقدر بی سلیقه گذاشته میشه این متنی که در نمونه خوانده میشه که مقدمه و معرفی نویسنده است 😏

3
(2)
113,000
٪30
79,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گفت‌وگو با مرگ
٪30
گفت‌وگو با مرگ
شهادتنامه اسپانیا
آوانامه
3
(2)
113,000
٪30
79,100
تومان