0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یک زندگی

درباره یک زندگی

کتاب یک زندگی نوشته گی دو موپاسان و ترجمه محمدرضا پارسایار داستانی از زندگی یک زن از نوجوانی تا سالخوردگی‌اش است. گی دو موپاسان در کتاب یک زندگی، از زندگی یک زن به نام ژان از نوجوانی تا سالخوردگی‌اش می‌گوید. ژان مو بور و جوان با چشمان آبی‌اش عاشق طبیعت است. او با پدر و مادرش در یک عمارت باشکوه زندگی می‌کند که‌ می‌تواند از پنجره‌ی اتاقش دریا را ببیند. ژانت شور زندگی را در دل دارد و حتی زندگی در صومعه هم نتوانسته آن را از او بگیرد. ژان از واقعیت‌های زندگی بی‌خبر است، هیچ تجربه‌ای ندارد و فقط به عشق و مرد رؤیایی‌اش فکر می‌کند و مدام منتظر اوست تا بیاید و او را خوشبخت کند. تا آنکه روزی مرد جوانی وارد زندگی او می‌شود و شور و هیجان نوجوانی باعث می‌شود ژان فکر کند این همان مرد رؤیاهایش است. همین‌طور که در خلال داستان ژان در خیال‌های عاشقانه‌ است روزی مرد جوان (ژولی‌ین) از او خواستگاری می‌کند. ژان بی‌تجربه و خام قصه‌ ما با کلی آرزوی عاشقانه با مرد ازدواج می‌کند، اما تصورات ژان از رابطه‌ زناشویی با چیزی که تجربه می‌کرد، زمین تا آسمان فرق داشت و این شروعی است برای مواجه ژان با چالش‌ها و پستی بلندی‌های زندگی.


شروع کتاب، با یک تغییر مهم همراه است؛ ژان اکنون آماده است که صومعه را ترک کرده و سرانجام برای همیشه‌ آزاد باشد، به‌گونه‌ای که انگار قبل از آن هرگز دنیا را ندیده و زندگی نکرده است. آماده است که طعم خوشی‌ها را بچشد. در همین ابتدای کتاب خواننده متوجه می‌شود که نویسنده تاکید زیادی بر روی مفهوم آزادی دارد. خواننده باید متوجه باشد که ژان، سرشار از زندگی است.

بارون، پدر ژان، نجیب‌زاده‌ای است فیلسوف‌مآب و آزادمنش که برای تربیت ژان بسیار وقت گذاشته و با سختگیری هرچه تمام‌تر به فکر آینده دخترش است. او دختر زیبایش را تا ۱۷ سالگی منزوی کرد تا فرزندی پاکدامن تحویل بگیرد و با اشعار حکیمانه پرورش دهد. بارون می‌خواست: «در کشتزارها و اراضی حاصلخیز، روحش را بارور کند و با مشاهده عشق پاک، عاطفه جانوران و راه و روش بی‌دغدغه زندگی، نادانی از وی بزداید.»


رمان صوتی «یک زندگی» به قلم گی دو موپاسان را با صدای نرم و گیرای ندا پوریان می‌شنوید. این کتاب صوتی روایت‌گر واقعیت‌هایی از جنس مرگ، جدایی، خیانت و تنهایی است که با لطافتی زنانه به گوش و روح شما می‌نشیند.


گی دو موپاسان، نویسنده رمان صوتی «یک زندگی» از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان قرن نوزدهم ادبیات فرانسه است. قلم او به لحاظ ویژگی‌های نگارشی از گنجینه‌های ادبیِ جهان به شمار می‌روند. او حیاتی پر از اندوه و دشواری داشت و زندگیِ غم‌انگیزی را گذراند، اما بر خلاف بسیاری از نویسندگانِ پرآوازه، در طول حیاتش این فرصت را داشت تا دیده شدن آثارش و استقبال عموم مردم از آن‌ها را ببیند. دورانِ پربار نویسندگیِ او مصادف بود با اوج رئالیسم و ناتورالیسم و به همین دلیل است که ردپای این دو سبک را می‌توان در اغلب آثار او از جمله داستان‌های کوتاهش مشاهده کرد.


در جایی از این کتاب با صدای زیبای ندا پوریان می‌شنوید:

«ژان احساس می‌کرد که دلش وسعت می‌یابد، به‌سان این شب روشن سرشار از زمزمه می‌شود و هزار خواهش سرکش همچون این جانوران شب‌رو که با جنبش خود احاطه‌اش کرده بودند، به دلش هجوم می‌آوردند. قرابتی او را به این شعر زنده پیوند می‌داد؛ و در سپیدی بی‌رمق شبانه، لرزش‌های فوق‌بشری، تپش امیدهای نامحسوس و چیزی چون نغمه نیک‌بختی را حس می‌کرد. آنگاه به عشق اندیشید.

عشق! از دو سال پیش، هراس روزافزون ظهورش ذهنش را مشغول کرده بود. حال می‌توانست آزادانه عشق بورزد. تنها کافی بود با او، مرد دلخواهش روبه‌رو شود.

عشق چطور چیزی است؟ درست نمی‌دانست و حتی تا آن زمان این را از خود نپرسیده بود. عشق یعنی «او»، همین و بس. فقط می‌دانست اگر عاشق شود با همه وجودش به او عشق می‌ورزد و او هم از ته دل دوستش خواهد داشت.»

لئو تولستوی درباره‌ی این کتاب می‌گوید:

«یک زندگی اثری است شایان تقدیر. این رمان‌ نه‌تنها بهترین رمان موپاسان است، بلکه شاید پس از بینوایان ویکتور هوگو بهترین رمان فرانسوی باشد.»


این رمان صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ به علاقه‌مندان داستان‌های فرانسوی، با درون‌مایه‌ای از روایت‌ها و رنج‌های زنانه. همچنین این کتاب را به تمامی دوست‌داران قلم به گی دو موپاسان نیز پیشنهاد می‌کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
559.۸۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۹:۵۶:۳۶
نویسنده گی دو موپاسان
مترجممحمدرضا پارسایار
راویندا پوریان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۱/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۵۹.۸۹ کیلوبایت
۰۹:۵۶:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩

خیلی توصیفات گیرا و جذابی داشت. کمی طولانی بود، اما من خیلی لذت بردم از شنیدنش و کمی حوصله می‌خواد.

5
(1)
گیرا 🧲 (1)
88,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک زندگی
یک زندگی
گی دو موپاسان
نوین کتاب
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
88,000
تومان