0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیمی چیست؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب شیمی چیست؟

نویسنده:
پیتر اتکینز
درباره شیمی چیست؟

«شیمی چیست» چشم شما را به روی جهانی شگفت‌انگیز می‌گشاید. جهانی پراهمیت از نظر اندیشه‌ورزی و اقتصاد. جهان شیمی. شیمی آوازه‌ای خوشایند ندارد و شنیدن نام این علم ذهن را به یاد مسایل و مشکلات بسیار زیست‌محیطی می‌اندازد؛

مواد شیمیایی خطرناک که به طبیعت نشت می‌کنند و در دشت‌های سرسبز و پوشیده از شقایق‌ها و پروانه‌ها فاجعه می‌آفرینند، کرانه‌های رودخانه‌ها را که زمانی رویشگاه آویشن وحشی بود به شوره‌زاری مرده تبدیل می‌کنند، لجن‌هایی سمی و توده‌های گندآلود را در نهرهایی بر جا می‌گذارند.

پیتر اتکینز در این کتاب تمام این مسایل را به چالش می‌کشد و شما را دعوت می‌کند که با نگاهی نو و بی‌تعصب، دوباره به شیمی نظری بیفکنید، تا همهٔ آن خاطرات و تلقی‌ها زدوده شود و جایش را درک و فهم بگیرد.

اتکینز در این کتاب چهان را از چشمان یک شیمیدان به شما نشان می‌دهد تا مفاهیم اصلی آن را بفهمید،و ببینید که شیمیدان نه تنها در آسودگی مادی ما که در فرهنگ انسانی نیز سهیم است.

او در این کتاب توضیح می‌دهد که شیمیدان‌ها چگونه می‌اندیشند و چگونه آن چیزی که آنان از ماده بر ما آشکار می‌کنند ـ هر شکلی از ماده، از سنگ گرفته تا آدمی ـ به دریافت ما از جهان سرخوشی می‌بخشد او نشان می‌دهد شیمیدانان چگونه یک شکل از ماده را می‌گیرند، چه بسا مکیده یا کنده‌شده از دل زمین یا برگرفته‌شده از آسمان، و آن را به شکلی دیگر در می‌آورند، تا شاید پوشاک ما شود، خوراک ما شود، سبب راحتی ما شود.

اتکینز ما را در این اندیشه سهیم کند که شیمی زیرساختار جهان مدرن را فراهم می‌سازد. عملا هیچ چیزی در زندگی هرروزه نیست که دست شیمی بر سرش کشیده نشده باشد یا بر پایهٔ موادی نباشد که شیمی آفریده است.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
975.۰۰ بایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهپیتر اتکینز
مترجمرامین رامبد
ناشرانتشارات مازیار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
What is Chemistry?
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۷۵.۰۰ بایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شیمی چیست؟
شیمی چیست؟
پیتر اتکینز
انتشارات مازیار
0
(بدون نظر)
27,000
تومان