0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مترو ۲۰۳۴

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مترو ۲۰۳۴

درباره مترو ۲۰۳۴

نویسنده‌ای در گریز

«دمیتری الکسییویچ گلوخوفسکی» نویسنده و روزنامه‌نگار روس است که سال ۱۹۷۹ در مسکو متولد شده. پدرش یک ویراستار یهودی است و مادرش ویرایش‌گر عکس. دمیتری در هفده‌سالگی برای ادامه‌ی تحصیل به اسرائیل رفت. او از چند سالی پیش‌تر تصمیم گرفته بود نویسنده شود. طی چهار سال و نیمی که در اسرائیل زندگی کرد، علاوه بر آموختن زبان عبری، در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و روابط بین‌الملل درس خواند و از دانشگاه اورشلیم فارغ‌التحصیل شد. گلوخوفسکیِ روزنامه‌نگار سابقه‌ی همکاری با «یورونیوز»، «راشا تودِی»، «دویچه‌ وله» و «اسکای نیوز» را دارد و علاوه بر روسیه و اسرائیل، سابقه‌ی زندگی در کشورهای آلمان و فرانسه را هم دارد. او از «پایگاه فضایی بایکونور»، «نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل» و «قطب شمال» هم گزارش‌هایی تهیه کرده و «جنگ لبنان» در سال ۲۰۰۶ را نیز پوشش داده است. گلوخوفسکی در جریان جنگ کشورش با اوکراین، از اوکراین حمایت کرد و نقدهای بسیاری به دولت روسیه وارد کرد. دادگاه منطقه‌ای مسکو در محکامه‌ای غیابی، گلوخوفسکی را به هشت سال زندان محکوم کرد. به همین خاطر، نویسنده‌ی روس در حال حاضر خارج از وطن زندگی می‌کند. اما شهرت دمیتری گلوخوفسکی بیش از روزنامه‌نگاری و ماجراهای سیاسی‌اش، به داستان‌نویسی او و بیش از همه سه‌گانه‌ی «مترو» برمی‌گردد. او غیر از این مجموعه چند رمان موفق دیگر نیز نوشته است که مجموعه‌ی «پایگاه» و رمان‌های «آینده»، «پیام»، «گرگ‌ومیش» و «داستان‌های سرزمین مادری» از جمله‌ی آن‌ها هستند. او سه فیلمنامه هم نوشته که فیلم «متن»، فیلم کوتاه «سولفور» و سریال «مرداب» از روی آن‌ها ساخته شده است.


سه‌گانه‌ی مترو

کتاب «مترو ۲۰۳۴» دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های مترو نوشته‌ی دمیتری گلوخوفسکی است و در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این رمان که دنباله‌ای بر کتاب بسیار موفق و پرفروش «مترو ۲۰۳۳» است، به ادامه‌ی داستان بقا و تلاش انسان‌ها در محیط متروی شهر مسکو پس از جنگ جهانی سوم می‌پردازد و مخاطبین را با بخش‌های سابقاً ناشناخته‌ی جهان مترو آشنا می‌سازد. سه‌گانه‌ی گلوخوفسکی در فضای پساآخرالزمانی روایت می‌شود؛ در متروی مسکو، جایی که آخرین بازماندگان یک هولوکاست هسته‌ای در آن پناه گرفته‌اند.


ایستگاه متروک و فراموش‌شده

سال ۲۰۳۴ است. یک سال از حوادث وادنخا و مأموریت آرتیوم و همراهانش که به نابودی موجودات تاریکی و زیستگاه‌شان منجر شد، سپری شده است. در آن سوی دیگر مترو، ساکنین ایستگاه سِواستوپولسکایا روزانه در حال دست و پنجه نرم کردن با تهدیدات و مشکلات جورواجور هستند. سرنوشت ایستگاه‌شان به محموله‌ی مهماتی است که رو به اتمام است. مفقود شدن کاروان‌های عازم به ایستگاه‌شان و قطع شدن خطوط ارتباطی با ایستگاه‌های دیگر هر چه بیشتر از قبل آن‌ها را به آستانه‌ی نابودی نزدیک کرده است. برای حل این مشکلات، گروهی کوچک به مأموریت اعزام می‌شوند: احمد جوان، هومر پیر که رؤیای ادیب شدن و جاودانه کردن بخشی از تاریخ را که خود در آن زندگی می‌کند در سر دارد، و در آخر شکارچی که زمانی در میان موجودات تاریکی گم شده بود، ولی اکنون با هویتی جدید و غیر منتظره به جمع انسان‌های مترو بازگشته است. در طول سفرشان، ساشا، دختر مردی تبعید شده که قبلاً فرماندهی یک ایستگاه را بر عهده داشته، به آن‌ها ملحق می‌شود. با کشف آثار یک بیماری مرگبار که در صورت گسترش یافتن، امنیت کل ساکنین مترو را به خطر خواهد انداخت، مأموریت این گروه کوچک وارد فاز جدید و حیاتی می‌شود و در صورتی که در انجام آن با شکست مواجه شوند، قربانیان ناکامی‌شان دیگر به ساکنین سواستوپولسکایا محدود نخواهد شد.


مجموعه‌ی صوتی مترو

کتاب صوتی «مترو ۲۰۳۴» اثر «دمیتری گلوخوفسکی» ماحصل همکاری نشر صوتی آوانامه و «کتابسرای تندیس» است که با ترجمه‌ی «فربد آذسن» و اجرای «مهدی صفری» منتشر شده است. پیش از این هم کتاب «مترو ۲۰۳۳» از همین ناشر، نویسنده و مترجم با صدای مهدی صفری توسط آوانامه صوتی شده بود. جلد آخر این سه‌گانه به نام «مترو ۲۰۳۵» هم در دست تولید است و مخاطبان آوانامه می‌توانند در آینده‌ای نزدیک دنباله‌ی ماجراهای مترو را نیز بشنوند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۱ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۱۱:۳۹
نویسندهدمیتری گلوخوفسکی
مترجمفربد آذسن
راویمهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۱ مگابایت
۱۸:۱۱:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

فوق العاده کلی منتظرش بودم لطفا ۲۰۳۵ هم به صورت صوتی منتشر کنید ممنونم

3
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

ااصلا با جلد اول قابل قیاس نیست خیلی کشدار و کند ولی قابل تحمل بود

4.3
(3)
123,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مترو ۲۰۳۴
مترو ۲۰۳۴
دمیتری گلوخوفسکی
آوانامه
4.3
(3)
123,000
تومان