0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به خانه بیا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به خانه بیا

نویسنده:
یآ جاسی
درباره به خانه بیا

یآ جاسی، نویسنده‌ی مشهور غنایی-آمریکایی

یآ جاسی در سال ۱۹۸۹ در شهر مامپونگ غنا به دنیا آمد. او رمان‌نویس غنایی-آمریکایی است و با انتشار نخستین اثر داستانی‌اش «به خانه بیا» در ۲۶ سالگی، به شهرت جهانی دست یافت. تأثیرات فرهنگ غنا و آمریکا در آثار یآ جاسی به این دلیل مشهود است که او به همراه خانواده‌اش در سنین کودکی به آمریکا مهاجرت کردند و در هانتسویل آلابامای ایالت متحده بزرگ شد. جاسی که کودکی خجالتی بود، کتاب‌های مختلف را بهترین دوستان خود می‌دانست. او در هفده سالگی و پس از خواندن کتاب تونی موریسون به نام «سرود سلیمان» به نویسندگی علاقمند شد. یآ جاسی دوره‌ی نویسندگی خلاق را در دانشگاه آیوا در دانشگاه استنفورد پشت سر گذاشت. وی نوشتن اولین رمان خود را اندکی بعد از فارغ‌التحصیلی از استنفورد آغاز کرد. او به واسطه‌ی آثار خود، جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده است.


از آفریقا تا آمریکا با یآ جاسی

یآ جاسی در نخستین رمانش به نام «به خانه بیا» از زندگی و سرنوشت متفاوت دو خواهر آفریقایی می‌گوید. جاسی در «به خانه بیا» مخاطب را از آفریقا تا آمریکا با خود همراه می‌کند و ضمن روایت داستان اصلی، تصویر کامل، باورپذیر و صادقانه‌ای از فضا، شخصیت‌ها و ارتباط میان آن‌ها ارائه می‌دهد. هر فصل از رمان از زاویه‌ی دید یکی از نوادگان افیا یا اسی روایت می‌شود، نمایندگانی برای نسل‌های بعدی. نویسنده در این‌ اثر زندگی افیا و اسی را تا نسل‌های بعدی به تصویر می‌کشد. یکی از نقاط قوت «به خانه بیا» بررسی و روایت جاسی درباره‌ی تجارت برده در آفریقا و قاره‌های دیگر است. گفته شده که عنوان «به خانه بیا» از یک باور قدیمی آفریقایی-آمریکایی گرفته شده است که مرگ به روح یک برده اجازه می‌دهد تا به آفریقا سفر کند. «به خانه بیا» به نظر اکثر منتقدان، رمانی بسیار قدرتمند، گیرا و روشنگر است. آن‌ها اعتقاد دارند یآ جاسی چیزی خلق کرده است که رسیدن به آن به طرز باورنکردنی سخت است: اثری برجسته از داستان‌هایی کوتاه و مرتبط با هم که چندین قرن را در برمی‌گیرد. جاسی قادر است مثل یک شاعر با عباراتش صحنه‌ها را به تصویر بکشد. داستان جاسی تنها صدای یک شخص یا یک لحظه نیست، بلکه طنین هم‌سُرایی هشت نسل است. بوستون گلوب، این کتاب را یک موفقیت خیره‌کننده برای یآ جاسی برمی‌شمارد. لوس‌آنجلس تایمز در مورد این کتاب از لفظ «کوبنده و درخشان» یاد می‌کند. اینترتینمنت ویکلی درباره‌ی اثر بزرگ جاسی عنوان «مسحور کننده» را بیان می‌کند. مینیاپلیس استار تریبون این کتاب را «درخشنده و به غایت دلکش» می‌داند و واشنگتن‌پست «به خانه بیا» را «کتابی اساسی، خارق‌العاده و محشر» به مخاطبانش معرفی می‌کند. این کتاب برای کسانی که به مطالعه‌ی تاریخ و فرهنگ سایر کشورها و جوامع علاقه دارند، بسیار مناسب است.


بخشی از کتاب «به خانه بیا»

شبی که افیا اوچر در گرمای مشکبار سرزمین فانتی متولد شد، درست بیرون محوطه‌ی پدرش، در جنگل، آتشی طغیان کرد، به‌سرعت گسترش یافت و تا چندین روز ادامه داشت و پیش رفت. از هوا تغذیه می‌کرد، در غارها می‌خوابید و در درخت‌ها پنهان می‌شد. می‌سوزاند و بالا می‌رفت و داخل می‌شد و برایش اهمیتی نداشت که چه خرابی‌هایی برجای می‌گذارد. تا اینکه به یک دهکده‌ی آشانتی رسید و در آنجا ناپدید و با سیاهی شب یکی شد.


کتاب صوتی «به خانه بیا»

کتاب صوتی «به خانه بیا» اثر «یآ جاسی» است که با همکاری نشر صوتی آوانامه و نشر «آموت» و ترجمه‌ای از «سارا نجم‌آبادی» تهیه و تولید شده است. شنوندگان این اثر می‌توانند کتاب صوتی «به خانه بیا» را با گویندگی «آزاده رادمهر» تهیه کنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
931.۶۵ کیلوبایت
مدت زمان
۱۶:۳۳:۲۱
نویسندهیآ جاسی
مترجم سارا نجم آبادی
راویآزاده رادمهر
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۳۱.۶۵ کیلوبایت
۱۶:۳۳:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
114,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به خانه بیا
به خانه بیا
یآ جاسی
آوانامه
5
(1)
114,000
تومان