0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرز حیات

معرفی، خرید و دانلود کتاب مرز حیات

در جست‌وجوی چیستی زندگی
نویسنده:
کارل زیمر
درباره مرز حیات

این کتاب نامزد جایزهٔ نگارش بهترین کتاب‌ علمی پِن/ ادوارد ویلسون، کتاب برگزیدهٔ نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۲۱، کتاب برگزیدهٔ اخبار علمی سال ۲۰۲۱ و نیز کتاب برتر علمی اسمیتسونین در سال ۲۰۲۱ بوده است.

مرز بین موجودات زنده و غیرزنده کجاست؟ این پرسش به ویژه یکی از مهم‌ترین پرسش‌های جامعه است: آیا باید یک تخمک بارورشده را یک فرد زندهٔ مستقل به شمار آوریم؟ چه زمانی باید فردی از نظر قانونی مرده اعلام کنیم؟

تا زمانی که تلاش نکنیم به طور جدی به این پرسش پاسخ دهیم، هرگز پیچیدگی تعریف حیات را درنخواهیم یافت و اگر نتوانیم به تعریفی برای حیات زمینی برسیم، هرگز نخواهیم توانست حیات فرازمینی را در جهان‌های دیگر کشف ‌کنیم.

زیست‌شناسان صدها تعریف برای حیات دارند که البته هیچ کدام جامع و مانع نیست. کروناویروس‌ها مسیر تاریخ آدمی را تغییر داده‌اند؛ اما بسیاری از دانشمندان هنوز آن‌ها را زنده نمی‌دانند.

کتاب مرز حیات: دربارهٔ چیستی زندگی پژوهشی بسیار جذاب و آموزنده است که بعید است کسی جز کارل زیمر بتواند از عهده‌اش برآید. نویسنده در این کتاب سفر خود را با شرح آزمایش‌های عجیبی که سعی در بازآفرینی حیات در آزمایشگاه داشته‌اند، آغاز می‌کند، با مارهای پیتون کار می‌کند، به سراغ خفاش‌هایی می‌رود که به خواب زمستانی فرورفته‌اند، نمونه‌های عجیب و شگفت‌انگیز حیات را همراه با تاریخچهٔ جست‌وجوی حیات معرفی می‌کند، به تلاش‌های آدمی برای آفرینش حیات و تکامل آن در لولهٔ آزمایش می‌پردازد، به مرزهای واقعیت و خیال در داستان هیولای دکتر فرانکنشتاین نزدیک می‌شود، قطره‌هایی را معرفی می‌کند که می‌توانند محیط خود را حس و تولیدمثل کنند و سپس به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا آدمی توانسته‌ است حیات را آزمایشگاه بیافریند؟

سیذارتا موکرجی پژوهشگر و نویسندهٔ بزرگ علوم زیستی این کتاب را انعکاس واقعیت‌های خیره‌کننده و در عین حال آموزنده دربارهٔ حیات و تلاش آدمی برای کشف جهان دانسته است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
380 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۰:۰۰
نویسندهکارل زیمر
مترجم محمد کرام الدینی
ناشرانتشارات فاطمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Life's edge: searching for what it means to be alive, 2,021
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
320,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۳۲ کیلوبایت
۳۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
160,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرز حیات
مرز حیات
در جست‌وجوی چیستی زندگی
انتشارات فاطمی
0
(بدون نظر)
160,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر