0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آنی شرلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آنی شرلی

(مجموعه کامل ۸ جلدی)
درباره آنی شرلی

خالق دختری با موهای قرمز

«لوسی مود مونتگمری» شاعر و نویسنده‌ی مشهور ادبیات نوجوان است. او پاییز ۱۸۷۴ در کانادا متولد شد. پیش از دو سالگی مادرش را از دست داد و پدرش حضانت او را به پدربزرگ و مادربزرگ سخت‌گیرش سپرد و خود، در هفت سالگی لوسی، او را ترک کرد. ایام کودکی برای لوسی در تنهایی گذشت و او را به خلق اتفاقات و آدم‌های خیالی واداشت. نخستین شعرش را قبل از آغاز جوانی نوشت؛ شعری که در نشریه‌ی شارلوت به چاپ رسید. او تحصیلات دانشگاهی خود را با رشته‌ی دبیری آغاز کرد و با ادبیات آن را ادامه داد و سپس، مسیر کاری را به‌‌عنوان معلم شروع کرد. او سال‌ها به معلمی ادامه داد و هم‌زمان هم داستان‌نویسی می‌کرد. اما زندگی او در سال ۱۹۰۸ متحول شد. زمانی که «آنی شرلی» را خلق کرد و رمان «آنی شرلی در گرین‌گیبلز» منتشر شد. موفقیت کتاب اول، او را به نوشتن هفت جلد دیگر از سرگذشت آنی شرلی مجاب کرد. مونتگمری علاوه بر این مجموعه داستان‌ها و مجموعه‌های کوتاه و بلند بسیاری نوشت؛ از مهم‌ترین آنان سه‌گانه‌ی امیلی است که سریال «امیلی در نیومون» از روی آن ساخته شده است. با همه‌ی این‌ها، هنوز و همیشه ال. ام. مونتگمری به‌خاطر خلق مجموعه‌ی درخشان آنی شرلی شناخته می‌‎‌شود. او در بهار ۱۹۴۲ و زمانی که ۶۷ سال داشت، بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.


آنی شرلی را همه می‌شناسند

کمتر کسی را می‌توان یافت که آنی شرلی را نشناسد و با سرنوشتش ناآشنا باشد. چراکه اقتباس‌های بسیاری از یادگار ال. ام. مونتگمری انجام شده و برخی از آن‌ها با خاطرات چند نسل پیوند خورده است. فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری از سرگذشت آنی شرلی ساخته شده؛ سریال جدید شبکه‌ی نتفلیکس هم از آن جمله است که نظر مثبت مخاطبان را هم به‌همراه داشته. اما اقتباسی که بیش و پیش از همه، توانست آنی شرلی را به مخاطب معرفی کند و در قلب بینندگان جایی برای این دختر رؤیابین باز کند، سریال انیمیشنی پنجاه قسمتی بود که استودیوی انیمیشن نیپون ژاپن ساخت و در ایران با نام «آنی شرلی با موهای قرمز» پخش شد. در کنار همه‌ی این اقتباس‌های بصری، مجموعه‌کتاب‌های آنی شرلی، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ادبیات دارد و شنیدن تمام ماجرا از ابتدا تا پایان با تمام جزئیات و فراز و فرودهایش، لطفی دیگر دارد.


مجموعه‌ی کامل آنی شرلی در آوانامه

«آنی شرلی در گرین‌گیبلز» نخستین کتاب از مجموعه‌ی هشت‌جلدی آنی شرلی اثر «ال. ام. مونتگمری» است که نسخه‌ی صوتی آن طی همکاری آوانامه و «مؤسسه‌ی انتشارات قدیانی» منتشر شده است. ترجمه‌ی مجموعه را «سارا قدیانی» انجام داده و خوانش اثر بر عهده‌ی «مریم پاک‌ذات» بوده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
4.۹۳ مگابایت
مدت زمان
۸۹:۱۷:۲۰
نویسنده ال ام مونتگمری
مترجمسارا قدیانی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
قیمت ارزی
42 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴.۹۳ مگابایت
۸۹:۱۷:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

در یک کلام فوق العاده ✨ درس زندگی

5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
631,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آنی شرلی
آنی شرلی
(مجموعه کامل ۸ جلدی)
آوانامه
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
631,000
تومان