0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنبل نالان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تنبل نالان

مجموعه‌ی مطلقاً کامل و عمدتاً تراژیک
نویسنده:
سم سوج
درباره تنبل نالان

کتاب تنبل نالان نوشته‌ی سم سوج، رمانی کوتاه است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این کتاب، داستان زندگی و افکار اندرو ویتاکر، صاحب‌امتیاز و سردبیر مجله‌ی صابون را روایت می‌کند. ویتاکر، مردی میان‌سال است که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. او از نظر مالی در مضیقه است، همسرش او را ترک کرده و مجله‌ی صابون نیز در حال ورشکستگی است. او به‌دلیل مشکلاتی که با آن‌ها مواجه است، به‌تدریج تبدیل به آدمی تنها و منزوی می‌شود. داستان تنبل نالان، داستانی تأمل‌برانگیز است که به مسائلی مانند تنهایی، افسردگی و پوچی می‌پردازد. این کتاب، روایتی از شکست و ناامیدی است، اما در عین حال، امیدی نیز در آن نهفته است.

آشنایی با سم سوج

سم سوج، نویسنده‌ی آمریکایی، در سال ۱۹۴۰ در کمدن، کارولینای جنوبی، متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین-میلواکی به پایان رساند و سپس، به تدریس ادبیات در دانشگاه ویسکانسین-مادیسن پرداخت.

سوج، از سال ۱۹۷۰ به‌طور حرفه‌ای به نویسندگی مشغول شد و آثار متعددی در زمینه‌های مختلف، از جمله رمان، داستان کوتاه، شعر و نمایشنامه، منتشر کرد. از جمله آثار برجسته‌ی او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنبل نالان (۲۰۰۹)
  • فرمین: ماجراهای یک متروپولیتن لولایف (۲۰۰۶)
  • گریه تنبل (۲۰۰۳)
  • زندگی جنایتکارانه افی او (۲۰۰۰)

آثار سم سوج، به‌دلیل سبک خاص و طنزآمیز خود، مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند. او در آثار خود، به مسائلی مانند تنهایی، افسردگی، پوچی و ناامیدی می‌پردازد.

سوج، در سال ۲۰۱۹، درگذشت.

سبک نویسندگی سم سوج

سبک نویسندگی سم سوج، سبکی خاص و طنزآمیز است. او در آثار خود، از زبانی ساده و روان استفاده می‌کند و به مسائلی می‌پردازد که برای مخاطبان قابل‌فهم باشد. سوج، در آثار خود، به مسائلی مانند تنهایی، افسردگی، پوچی و ناامیدی می‌پردازد. اما او این مسائل را به‌گونه‌ای طنزآمیز بیان می‌کند که خواننده را به تأمل وا می‌دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

جناب فونتینی عزیز

جهت اطلاع به عرض می‌رسانم، بنّا صورتحساب تعمیر سقف آشپزخانه را فرستاد. حتماً می‌دانید که تکه‌ی نسبتاً بزرگی از سقف بود، خیلی بزرگ‌تر از سقفی که بسیاری از مردم بخت داشتنش را حتی در اتاق نشیمن‌شان هم ندارند. به‌ علاوه، این بار دومی است که اتفاق افتاد، و جمع شدن این‌ها روی هم پرداخت هزینه‌ را برای من سخت‌تر می‌کند. من پول که چاپ نمی‌کنم ـ خیلی‌ها می‌توانند در این مورد شهادت بدهند. خلاصه این‌که من نمی‌توانم مبلغی بیش‌تر از ۳۰۰ دلار از جیب خودم به تعمیرکارها بپردازم. نسخه‌ای از صورتحساب را جهت رؤیت جناب‌عالی می‌فرستم. خواهشمند است مبلغ را همراه با اجاره‌ی بعدیتان پرداخت کنید.

ارادتمند

اندرو ویتکر ـ شرکت ویتکر

جولی عزیز

مبلغ این چک از آن‌چه انتظارش را داشتی کم‌تر است؛ بیش‌تر از دستم برنمی‌آید. مهم نیست در توافق‌‌نامه‌ی جدایی‌مان چه نوشته، خودت هم مثل من خوب می‌دانی که املاک من «دارایی‌های درآمدزا» نیستند. حتی موقعی که تو از این‌جا رفتی، دست‌کم نیمی‌شان وبال گردن‌مان بودند، یا حتی بدتر، و حالا این‌قدر وام سنگین دارند، این‌قدر درب و داغون شده‌اند، که به زحمت کَلَک کوچک من را درحالی‌که مدام در اقیانوسی از گُه این طرف و آن طرف پرت می‌شود شناور نگه می‌دارند، آن هم به این محقری و با حداقل امکانات. (منظورم این است که کَلَک من محقر است؛ اقیانوسِ گُه که مسلماً حد و مرز ندارد.) منظورم از درب و داغون این است که در حال از هم پاشیدن هستند. خانم کرامب هفته‌ی پیش سعی کرد پنجره‌ی اتاق‌خوابش را باز کند و پنجره پرت شد توی خیابان. حالا مجبور است همین‌طوری به جایش پلاستیک بزند و سر کند، و من هم مجبور شدم بیست چوق از اجاره‌اش کم کنم. هر ماه آپارتمان‌های بیش‌تری خالی می‌شوند، خونریزی‌ای که به هیچ وجه بند نمی‌آید. دو تا از واحدهای خیابان فرودگاه با وجود تمام زحمات من هنوز خالی‌اند، با این‌که مدام برایشان آگهی می‌گذارم. بیرون هوا ۹۷ درجه [ی فارنهایت] است و من جرأت ندارم دستگاه تهویه را روشن کنم. پولی را که برایت می‌فرستم از پول مخصوص تعمیرات کِش رفته‌ام ـ فکر می‌‌کنم عبارت قانونی‌اش «تغییر کاربری» باشد. خودت خوب می‌دانی که صرفه‌جویی کردن الان در بخش تعمیرات فقط باعث کاهش درآمد در آینده می‌شود. توصیه می‌کنم به این موضوع فکر کنی. اگر تاد فِندر به من زنگ بزند قطع می‌کنم.

درخت ناروَن بزرگ آن دست خیابان را قطع کرده‌اند. آخرین نارون خیابان بود. بعد از این‌که چوب‌برها رفتند، رفتم ایستادم روی کنده‌ی سفید و پهن باقی مانده و زل زدم این دست خیابان به خانه‌مان، توی ظل آفتاب و گرما، بدون آن سایه‌ی رحمت. از قیافه‌ی نچسب جدید خانه‌مان شوکه شدم.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب تنبل نالان

·      کتاب ضحاک ماروش نوشته فرزین آقازاده

·      کتاب اسطوره‌ های بین‌ النهرینی نوشته ه‍ن‍ری‍ت‍ا م‍ک‌‌ک‍ال‌

·      کتاب اسطوره های آفرینش زمین



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهسم سوج
مترجمپوپه میثاقی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Cry of The Sloth: The Mostly Tragic Story of Andrew Wittaker
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۵ کیلوبایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنبل نالان
تنبل نالان
مجموعه‌ی مطلقاً کامل و عمدتاً تراژیک
نشر مرکز
4
(2)
54,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر