0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عطاری گمشده

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عطاری گمشده

نویسنده:
سارا پنر
درباره عطاری گمشده

زنان برای زنان

سارا پنر نویسنده‌ای آمریکایی‌ است که در شمال شرق کانزاس به دنیا آمده و بزرگ شده. سارا که در رشته‌ی مالی از دانشگاه کانزاس فارغ‌التحصیل شده است، در زمینه‌ی امور مالی فعالیت می‌کند و جزو اعضای انجمن رمان‌های تاریخی و زنان داستان‌نویس است. نخستین رمان او «عطاری گمشده» جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است و رمان جدیدش، «انجمن لندنی ملاقات با مردگان» هم با استقبال خوبی مواجه شده است. شرکت فاکس در حال کار بر روی اقتباس سریالی «عطاری گمشده» است. توجه به زنان و مشکلات آن‌ها نقشی پررنگ در آثار پنر دارند و برخی از منتقدان، نخستین رمان او را «هوشمندانه، جذاب و پازلی از زندگی زنان خیانت‌دیده، قدرت و تاریخ» می‌دانند.


پناهگاه زنان خیانت‌دیده!

عطاری گمشده رمانی است گیرا، درباره‌ی زنانی که در دنیایی مردانه برای بقا می‌جنگند. ماجراهای این رمان مخاطب را از همان ابتدا شگفت‌زده می‌کند و برای کشف و رمز و رازهایش به دنبال خود می‌کشد. داستان از سال ۱۹۷۱ و با زبان «نلا» شروع می‌شود. نلا عطاری چهل ساله و لندنی است که وارث کسب و کار و حرفه‌ای شده که مادرش آن را به راه انداخته بود و اداره می‌کرد. نلا شرایطی را روایت می‌کند که مجبور شد تا مقداری از کاربری حرفه‌ی عطاریش را تغییر بدهد، تا بتواند پناهگاهی برای زنان خیانت‌دید باشد! زنانی که فکر می‌کند در شرایطی که دچارش هستند، چاره‌ای جز قتل ندارند! نلا برای کمک به زنان،‌ ناچار می‌شود «سوگندنامه‌ی عطاران خردمند» را زیر پا بگذارد. سوگندی که در آن به صراحت استفاده از زهر، شیادی و کیمیاگری ننگین نامیده شده است.


زخم کاری!

راوی دیگر کتاب «کارولین» است. زنی آمریکایی در روزگار کنونی که ۳۴ سال دارد و با این که تاریخ خوانده است، به خانه‌داری مشغول است. کارولین و همسرش برنامه‌ای برای یک سفر رویایی به لندن داشتند، اما مشکلی باعث شد که تمام برنامه‌ریزی‌های کارولین به‌هم بخورد و کارولین به تنهایی پا به این سفر بگذارد. مشکل کارولین، همان مشکلی است که مشتریان نلا به آن دچار بودند، یعنی خیانت! کارولین سفر تنهایی‌اش برای فراموشی رابطه و زخمی که پشت سر گذاشته، در کوچه‌ها و خیابان‌های لندن می‌گردد تا این که سرنوشتش با عطاری نلا پیوند می‌خورد. کارولین در این گشت و گذار، به سرنخی از قتل‌هایی می‌رسد که معمای آن‌ها برای دویست سال حل نشده مانده‌اند. معماهایی که به یک عطاری مرموز ختم می‌شوند.

نسخه‌های شفابخش!


رمان «عطاری گمشده» راوی دیگری نیز دارد. «الیزا» دختری دوازده ساله است که در دوران نلا، یعنی سال ۱۷۹۱ زندگی می‌کند. الیزا هنوز نوجوان است و خیلی زود است تا با مشکلاتی که زنان با آن‌ها درگیرند روبرو شود. اما او خدمتکار زنی است که به همان مشکلات اشاره شده دچار شده است. او که چاره‌ای مناسب‌تر برای رهایی از مشکلات سراغ ندارد، الیزا را به سراغ نلا و عطاری‌اش می‌فرستد، تا با نسخه‌های نلا، گره‌های زندگی‌اش را باز کند.


نسخه‌ی صوتی عطاری گمشده

نسخه‌ی صوتی عطاری گمشده اثر «سارا پنر»، حاصل همکاری نشر صوتی آوانامه و نشر نون است. ترجمه‌ای این اثر را «یاسمن ثانوی» بر عهده داشته است. در روایت صوتی، «آزاده رادمهر» در نقش نلا، «ماهتینار احمدی» در نقش کارولین و «مریم پاک‌ذات» در نقش الیزا حضور دارند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
743.۱۳ کیلوبایت
مدت زمان
۱۳:۱۱:۵۵
نویسندهسارا پنر
مترجمیاسمن ثانوی
راویمریم پاک‌ذات
راوی دومماهتینار احمدی
راوی سومآزاده رادمهر
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۴۳.۱۳ کیلوبایت
۱۳:۱۱:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
گیرا 🧲

واقعا پیشنهادش میکنم پرکشش و روند داستانی جالب و جذاب و پایان بندی عالی ، فقط تنها نکته منفی این بود که شخصیت ها صداشون بر اساس فصل ها بود و صداها اختصاصی برای هر شخصیت نبود بلکه صرفا راوی هر فصل کی بود صدای کل شخصیت های اون فصل رو یک نفر روایت میکرد با این حال باز هم عالی و جذاب بود

5
(3)
گیرا 🧲 (1)
104,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عطاری گمشده
عطاری گمشده
سارا پنر
آوانامه
5
(3)
گیرا 🧲 (1)
104,000
تومان