0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درآمدی بر اقتصاد شهری

معرفی، خرید و دانلود کتاب درآمدی بر اقتصاد شهری

ناشر:
نور علم
درباره درآمدی بر اقتصاد شهری

این کتاب، بدون استفاده از فرمول­های ریاضی، درکی دقیق در جستارهای اصلی اقتصاد شهری مطرح می­کند. این کتاب برای چند گروه مخاطب بالقوه تنظیم شده است. این کتاب می­تواند به­عنوان یک کتاب درسی اصلی، یا احتمالاً یک کتاب تکمیلی در دورة کارشناسی یا کارشناسی­ارشد اقتصاد شهری مورداستفاده قرار گیرد. کتاب می­تواند به­عنوان پیشینة مطالعات در مقطع دکتری که در آن دانشجویان باید مقالات تکنیکی مجلات را بخوانند، نیز مورداستفاده قرار گیرد. همچنین، این کتاب می­تواند توسط اقتصاددانان یا پژوهشگران در شاخه­های دیگری که درصدد یادگیری آن­چه که اقتصاد شهری بدان می­پردازد، هستند، مورداستفاده قرار گیرد.

برای آن­که کتاب برای گروه وسیعی از خوانندگان قابل­فهم و استفاده باشد، تحلیل­های آن اغلب نموداری هستند. تنها در چند فصل از تعدادی فرمول ساده و کمی جبر استفاده شده است، اما حساب دیفرانسیل تقریباً در هیچ فصلی وجود ندارد. اگرچه در این کتاب، با موضوعات شهری برخورد غیر-فرمولی شده، تحلیل­های صورت­گرفته به­دنبال تکیه بر استدلال­های اقتصادی دقیق­اند. جهت­گیری کتاب، مفهومی است و هر فصل مدل­های اقتصادی­ای را ارائه و تحلیل می­کند که درارتباط با موضوعات موردبررسی هستند. برخلاف بسط نظری سریع و بی­دقتی که در اغلب کتاب­های درسی دورة کارشناسی یافت می­شود، فصل­های مختلف این کتاب درک ­کامل و جامعی از مدل­های مربوطه را با هدف تبئین منطق استدلال­های اقتصادی و آموزش اقتصاد شهری، به­صورت همزمان فراهم می­آورد. با توجه به جهت­گیری مفهومی در نگارش این متن، چندان مباحث توصیفی یا واقعی محض از نوع معمول که در کتاب­های درسی یافت می­شود، اینجا مطرح نیست. اساتیدی که به دنبال ارائة چنین مباحثی برای دانشجویان هستند، می­توانند می­توانند از سایر منابع تکمیلی در این ارتباط استفاده کنند. برخی از موضوعاتی که با مدل­های تبئین شده ارتباط چندانی ندارند، مانند فقر شهری، پوشش داده نشده­اند.

تمرین­هایی در پایان کتاب ارائه شده­اند، ­که درصورت استفاده از کتاب به­عنوان کتاب درسی در مقطع کارشناسی قابل­استفاده­اند. در این تمرین­ها، مثال­های عددی برمبنای مدل­های طرح­شده در فصل­های کتاب بسط داده شده­اند. زیرنویس­ها در همة فصل­ها اشاره به تمرین­هایی می­کنند که مرتبط­با بحث مطرح شده، باشند.

با توجه به ماهیت کتاب، فهرست منابع چندان گسترده نیست. هیچ تلاشی برای ارائة استنادات کامل از ادبیات مربوط­به هر موضوع انجام نشده است. بلکه به یک یا دو استناد نمونه­ای اشاره شده که به­عنوان بخشی از مباحث استانداردی هستند که مورد قبول اقتصاددانان شهری می­باشند. بااین‌وجود، به هنگام بحث بر اندیشة خاصی که توسط نویسنده­ای خاص مطرح شده، استناد مربوط­به آن آورده شده است. اگرچه استنادها جامع و کامل نیستند، خوانندگانی که درصدد یافتن مطالب بیش­تری در مورد یک موضوع هستند، می­توانند منابعی را در ادبیات منابع ارجاع شده، بیابند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
14.۷۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
293 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۶:۰۰
نویسندهیان. کی بروکنر
مترجمشکوفه فرهمند
مترجم دوماعظم جلائی پیکانی
مترجم سوممهدی بختیار
ناشرنور علم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۲
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۴.۷۳ کیلوبایت
۲۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درآمدی بر اقتصاد شهری
درآمدی بر اقتصاد شهری
یان. کی بروکنر
نور علم
5
(1)
35,000
تومان