0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اقتصاد کلان جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب اقتصاد کلان جلد 1

سیاست و عمل
ناشر:
نور علم
درباره اقتصاد کلان جلد 1

پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸، یکی از مباحث مهمی که افزون بر بازنگری در سیاستهای اقتصادی و ابزارهای سیاستگذاری در اقتصاد کلان مطرح شد، طرح ضرورت بازنگری در شیوههای آموزش درس اقتصاد کلان در محافل دانشگاهی بود. یکی از ایرادهای اساسی وارد شده از سوی سیاستمداران و سیاستگذاران به اقتصاددانها این بود که در پیشبینی وقوع بحران و پیامدهای آن ناتوان بودهاند. همین ایراد موجب شد اقتصاددانها، بهویژه متخصصان حوزه اقتصاد کلان، اعم از کسانی که در حوزه آموزش اقتصاد کلان فعال بودند یا آن گروه از متخصصان که در زمینه تعریف ابزارهای سیاستگذاری و تدوین سیاستهای اقتصادی مناسب فعالیت میکردند، دست به بازنگری در شیوههای آموزش، تدوین کتابهای درسی، و تعریف ابزارهای سیاستگذاری در اقتصاد کلان بزنند.

از جمله ایرادهایی که به کتابهای درسی اقتصاد کلان و موضوعات مورد بحث در کلاسهای درس اقتصاد کلان گرفته میشد، بیتوجهی به کارکرد بازارهای مالی در اقتصاد و ارتباط آنها با تحولات کوتاهمدت (چرخههای کسبوکار، ثبات اقتصادی، تورم، و بیکاری) و بلندمدت (رشد اقتصادی پایدار، فقر و نابرابری) اقتصاد بود. پیش از آن، بازارها و نهادهای مالی همواره بهعنوان یک حوزه پژوهشی مستقل در محافل علمی مورد بررسی قرار میگرفتند. در زمینه روشهای تدریس اقتصاد کلان و تدوین کتابهای درسی، بسیاری از استادانی که پیشتر کتابی در حوزه اقتصاد کلان تدوین کرده بودند، اقدام به بازبینی کتاب خود و افزودن فصلهای تازه، بهویژه در زمینه آثار بحران مالی جهانی و جایگاه بازارهای مالی در اقتصاد کردند. برخی از اساتید نیز دست به تدوین کتاب‌های جدید در حوزه اقتصاد کلان زدند. کتاب اقتصاد کلان: نظریه و عمل نوشته فردریک اس. میشکین از معدود کتابهای اقتصاد کلان است که بعد از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ و رکود اقتصادی پس از آن به رشته تحریر درآمده است.

فردریک میشکین، در محافل دانشگاهی بیشتر بهخاطر کتاب های معروف خود شناخته میشود. اما وی بر پایه تجربیات گرانبها و طولانی خود در زمینه تدریس و تجربه عملی در زمینه سیاستگذاری اقتصاد کلان در فدرال رزرو، و ارائه خدمات مشاورهای به نهادهای بینالمللی معتبری چون صندوق بینالمللی پول، بانک جهانی، و بانکهای مرکزی چندین کشور، اقدام به تألیف کتاب اقتصاد کلان: نظریه و عمل کرده است.

در این کتاب، میشکین تلاش کرده است با نگاهی نو و به زبانی ساده و شیوا دانشجویان را با الگوهای اقتصاد کلان، در دنیای واقعی آشنا سازد. برای این منظور ضمن تشریح گامبهگام چارچوبهای نظری اقتصاد کلان، کاربردهای این نظریهها را با استفاده از مثالهای به روز و واقعی مورد توجه قرار داده است. همچنین توجه به روشها و ابزارهایی که در عمل توسط سیاستگذاران مورد استفاده قرار میگیرد، این امکان را فراهم کرده که دانشجویان با نگاه سیاستگذاران آشنا شده و به درک بهتری از مسائل سیاستی دست یابند. با توجه به اهمیت بازارهای مالی و ارتباط آن با مباحث اقتصاد کلان، سه فصل مستقل به موضوع بازارهای مالی اختصاص یافته است. همچنین، با وجود اینکه ابزار اصلی مورد استفاده در کتاب برای تشریح آثار سیاستهای پولی و بودجهای همان ابزار آشنای الگوی تقاضای کل و عرضه کل (AD/AS) معروف است، اما هنگام بررسی آثار سیاستهای اقتصادی در حالت کرانه پایین صفر، که نرخ بهره در اقتصاد به صفر میرسد و این متغیر توان اثرگذاری خود را از دست میدهد، شیوه تازهای برای نمایش منحنی تقاضای کل مورد استفاده قرار گرفته است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
12.۸۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
579 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۸:۰۰
نویسنده فردریک اس میشکین
مترجمعلی حبیبی
مترجم دومنادر مهرگان
ناشرنور علم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Macroeconomics Policy and Practice
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۲.۸۳ کیلوبایت
۵۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اقتصاد کلان جلد 1
اقتصاد کلان جلد 1
سیاست و عمل
نور علم
0
(بدون نظر)
95,000
تومان