0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر ساوه جلد 35

معرفی، خرید و دانلود کتاب واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر ساوه جلد 35

مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده

درباره واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر ساوه جلد 35

گفتگوی ملی خانواده در ابتدا در کارگروه های معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری با انجمن جامعه شناسی مطرح شد که در انتها این بحث ها تبدیل به طرح گفتگوی ملی خانواده بین نسل‌ها شد. این طرح در چند فاز اجرایی خواهد شد. فاز اول این طرح باید تا آخر آبان ماه سال جاری در تمامی استان های کشور به اتمام برسد و مجری استانی این طرح دفاتر استانی انجمن جامعه شناسی ایران هستند در حوزه کارشناسان در قالب 4 گروه اساتید دانشگاه ها، فعالان حوزه رسانه و مطبوعات، کارشناسان دستگاه های اجرایی و فعالان مدنی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد. هدف اجرایی این طرح بالا بردن سرمایه های اجتماعی در بین خانوده ها است و قرار نیست بار آموزشی این طرح فقط به عهده بانوان باشد، زیرا نهاد خانواده، فقط از بانوان تشکیل نشده و لازم است که آقایان به اندازه بانوان در این طرح مشارکت داشته باشند، به همین لحاظ تعداد متناسبی از آقایان و خانم ها در این طرح شرکت خواهند کرد. تا کنون بر خود لازم میدانیم از معاونت محترم سیاسی- اجتماعی استان مرکزی ، مدیر کل محترم امور اجتماعی- فرهنگی استان مرکزی و مدیریت محترم دانشکاه ازاد اسلامی اراک بخاطر همکاریها و تشریک مساعی شان تشکر و قدردانی نماییم.در فاز اول اين کارگاه ها مسئله هاي آسيب زا در خانواده شناسايي و اولويت بندي شده است .پس از برگزاری موفقیت آمیز مرحله اول کارگاه با توصیه آقای دکتر زند رضوی مقرر شد در برخی شهرستان های استان مرکزی مثل ساوه که از مناطق پرجمعیت و دارای ویژگی های خاص فرهنگی متفاوت با اراک است انجام پذیرد این کارگاه نیز در اواخر اسفند سال1397 با مشارکت 20 نفر از فعالین مدنی و اجتماعی شهرستان ساوه برگزار گردید .

ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی و دومین شهر بزرگ این استان است. قدمت این شهر به دوران ساسانیان می‌رسد. انار از محصولات کشاورزی این شهر است. بیشتر مردم این شهر در گذشته سنی مذهب بودند. در گذشته در این شهر کتابخانه بزرگی قرار داشت که در زمان حمله مغولان و فتنه تاتارها در آتش سوخت. امام زاده اسحاق که بنا بر گفته حمدالله مستوفی در کتاب نزهت القلوب، مدفن فرزند بلاواسطه امام موسی کاظم است در این شهر قرار دارد. مسجد جامع ساوه در سال ۱۳۱۰ به عنوان اولین اثر تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت شد است.سد الغدیر که در بند شاه عباسی احداث شده در۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ساوه قرار دارد.

ساوه بر وزن کاوه از نام پهلوانی تورانی به نام ساوه شاه گرفته شده‌است. ساوه تغییر شکل یافته، واژه سه آبه به معنای مکانی با سه رودخانه است. ساوه در زبان فارسی به معنای زر خرد شده یا خرده طلا است و بخش‌هایی به نام زرند گواه کاربرد این معنی است. می‌گویند نام شهری است در عراق عجم که دریاچه‌ای در آن بوده که هر سال برای نجات از سیلاب این دریاچه، مردم در هر سال یک نفر را در آن غرق می‌کردند و در شب ولادت پیامبر این دریاچه خشک شد. گروهی نام آن را از واژه اوستایی سوا یا واژه پهلوی سوکا می‌دانند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۰۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
60 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۰:۰۰
نویسندهمریم یارمحمد توسکی
ناشرنشر هامون نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۰۹ کیلوبایت
۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
آموزنده 🦉 (3)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده
شامل 50 عنوان کتاب
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر ساوه جلد 35
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر ساوه جلد 35
مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده
نشر هامون نو
5
(3)
آموزنده 🦉 (3)
30,000
تومان