0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهایی از خودشیفتگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب رهایی از خودشیفتگان

راهنمای عملی برای غلبه بر روابط سمی و ناسالم، سوءاستفاده عاطفی و شکست پیوندهای تروما

نویسنده:
آنا وایلی
درباره رهایی از خودشیفتگان

آیا هنوز به کسی که به شما آسیب جسمی، روانی یا عاطفی وارد کرده است احساس دلبستگی می‌کنید؟

آیا از سوی این فرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اید و با این حال به نظر نمی‌رسد که بخواهید او را رها کنید یا دیگر به او فکر نکنید؟

اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، شاید به دلیل وابستگی تروما باشد. وابستگی تروما زمانی اتفاق می‌افتد که فرد آزاربیننده، وابستگی ناسالمی به آزارگر خود پیدا می‌کند. این نوع ارتباط اغلب در یک دوره‌ی زمانی محدودی در روابط روی می‌دهد و سپس به ‌صورت چرخه تکرار می‌شود. یکی از انواع خاص و شناخته‌شده‌ی وابستگی تروما، سندرم استکهلم است که به ارتباط بین افرادِ در اسارت و اسیرکنندگان آن‌ها اشاره دارد.

عشقی که فرد در این نوع از وابستگی احساس می‌کند، اغلب با عشق واقعی اشتباه گرفته می‌شود؛ زیرا در هر دو موقعیت، احساسات بسیار شدید هستند. عشق واقعی و صادقانه هرگز به شما آسیب نمی‌رساند و باعث درد نمی‌شود، درصورتی‌که هدف وابستگی تروما همین است و شما را در چرخه‌ی آزارگری نگه می‌دارد. این موضوع می‌تواند به سردرگمی و حتی ناهماهنگی شناختی‌ای بینجامد که موجب می‌شود باورها و افکارتان دائماً در حال دگرگونی و جابه‌جایی باشند. بدرفتاری به‌تنهایی می‌تواند موجب حافظه‌ی معیوب و مشکل در تمرکز بشود، و زمانی که به وابستگی تروما می‌انجامد، شما را در دام این وضعیت نابسامان روانی و اتکا به فرد متجاوز نگه می‌دارد.

ممکن است از خود بپرسید که چگونه متوجه شوم در یک رابطه‌ی مبتنی بر وابستگی تروما هستم؟ خب، آیا شما اغلب به شخص آزاردهنده یاری می‌دهید؟ آیا تمایلی به ترک وضعیت بد خود ندارید؟ آیا از خانواده‌ یا دوستانی که سعی در کمک به شما دارند فاصله گرفته‌اید؟ همه‌ی این نشانه‌ها در این کتاب به‌طور عمیق مورد بحث و تجزیه‌وتحلیل قرار خواهند گرفت تا بتوانید پی ببرید در کجا ایستاده‌اید.

ترک هر رابطه‌ای دشوار است، اما به‌ویژه ترک روابط بد و سمی که وابستگی تروما را شکل داده‌اند، سخت‌تر است. وابستگی تروما برای سلامت روانی و عاطفی خطرناک است. اگر آن را تجربه کرده‌اید، پس می‌دانید که چقدر طاقت‌فرساست. ما راه‌های رهایی از این وابستگی را برخواهیم شمرد. چنین چیزی بلافاصله روی نخواهد داد. شکل‌گیری این وابستگی به مرور زمان روی می‌دهد و درهم شکستنش نیز مستلزم زمان است. با این حال، وقتی بدانید دقیقاً با چه چیزی سروکار دارید و چگونه بر افکار، احساسات و رفتارهای شما تأثیر می‌گذارد، می‌توانید کنترل زندگی خود را دوباره دست بگیرید، چرخه‌ی سوءاستفاده را متوقف و برای همیشه از این وابستگی سمی رهایی پیدا کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
933.۰۰ بایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهآنا وایلی
مترجمبهناز ولی‌پور
ناشرموسسه انتشارات فلسفه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Recovery from narcissistic abuse, gaslighting, codependency, trauma bond & complex PTSD : the ultimate guide to overcoming toxic and unhealthy relationships, emotional abuse & break free of trauma bonds
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
168,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۳۳.۰۰ بایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهایی از خودشیفتگان
رهایی از خودشیفتگان
راهنمای عملی برای غلبه بر روابط سمی و ناسالم، سوءاستفاده عاطفی و شکست پیوندهای تروما
موسسه انتشارات فلسفه
5
(1)
38,000
تومان