0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیجی‌ زادهای اولیه

معرفی، خرید و دانلود کتاب دیجی‌ زادهای اولیه

درباره دیجی‌ زادهای اولیه

جمع‌های فامیلی، مخصوصاً آن بزرگ‌تر‌هایش مجموعه‌ای است از نسل‌های متفاوت؛ بزرگ و کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و حرف‌های یکدیگر را می‌شنوند؛ خاطرات و تجربه‌ها، نصیحت‌ها و قصه‌ها، بحث‌های سیاسی، اوضاع کاری و مالی، آشپزی، بچه‌داری، خانه‌داری و... موضوعات متداولی است که در این جمع مطرح می‌شود. گاهی هم بحث‌ها بین نسلی است، بحث‌های جذابی که گاهی کشانده می‌شود به کُری‌خوانیِ بین نسل‌ها که کدامیک مظلوم‌تر و بدبخت‌‌تر است.

هر نسلی در این میان ادعا می‌کند حق او و هم‌نسلانش ضایع شده و زندگی آن‌ها در میان تصمیمات و تحولات و اتفاقات دوران زندگی‌شان سوخته شده است. تیم دهه‌ی پنجاه و شصت، دهه هفتادی‌ها، هشتادی‌ها و شاید هم دهه نودی‌ها، که برای گرفتن نشان نسل سوخته با هم مبارزه می‌کنند. هر یک سلاح خود را با لیست بلند‌بالای مشکلاتش پر می‌کند و آن را به سوی دیگر نسل‌ها نشانه می‌گیرد و رجزخوانی می‌کند. در این میان تیم‌های کارکشته و قَدَر این مسابقه دهه‌های پنجاه و شصت هستند. تعداد آن‌ها از باقی نسل‌ها بیشتر است. خشابشان را با مشکلاتِ جنگ و تبعاتش پر می‌کنند و در همان اول بحث باقی نسل‌ها را در نطفه خفه می‌کنند. البته در این بین دهه ‌هشتادی‌ها از مقاومت خوبی برخوردارند ولی فکر می‌کنم جامعه‌شناسان هم سرآخر در این بحث کم آورده و جام بدبختی و نشان نسل سوخته را دودستی تقدیم نسل پنجاه و شصت کنند. نسلی که با جنگ چشم به جهان گشود و طعم سختی‌هایش را چشید. در کنار آن، جمعیت بسیارش و امکانات کم، قبولی در دانشگاه، اشتغال و ازدواج را برای آن‌ها مشکل کرد و با وجود اینکه تا به امروز بیش از چهار دهه از عمر این نسل می‌گذرد هنوز هم به‌خاطر کم‌کاری‌هایی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اغلب آن‌ها امروز نان‌آور دیگر نسل‌ها هستند آن هم در شرایطی که مردم در زیر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، تورم و گرانی‌های بسیاری را به چشم خود می‌بینند.

اشتباهی گارد نگیرید؛ این کتاب قصد ندارد نسل سوخته بودن هیچ نسلی را اثبات یا رد کند. همه می‌دانیم که دهه شصتی‌ها به نسل سوخته معروف هستند؛ چه راست، چه دروغ، هرجا صحبت از نسل سوخته شود آن‌ها در صدر لیست هستند. منتهی این کتاب در مورد آن‌ها نیست؛ اگرچه به آن‌‌ها هم مربوط است و آن‌ها جزء مخاطبین مهم این کتاب هستند.

موضوع و مخاطب اصلی این کتاب کسانی هستند که این نسل را بابا یا مامان صدا می‌زنند.

فرزندانی که به ظاهر، زمین تا آسمان با پدر و مادر خود متفاوت‌اند و گویا هر کدام در دنیایی متفاوت زندگی می‌کنند.

نسل سوخته لقب پدر و مادر است؛ لقبی که برای فرزندان این نسل انتخاب کرده‌ام چیزی است که در عنوان کتاب هم مشهود است: دیجی‌زادها، به معنای زاده شده در عصر دیجیتال

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
516.۰۰ بایت
تعداد صفحات
59 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۵۸:۰۰
نویسندهحسین شورگشتی
ناشرانتشارات نسل روشن
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۱۶.۰۰ بایت
۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
آموزنده 🦉 (4)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب کوتاه، جالب و روان نسل زد واژه غربی است که برای دهه هشتادی ها استفاده شده و معمولا تصور منفی از این دهه در ذهن ایجاد میکنه در صورتیکه این نسل باهوش هستند و به فرموده رهبر انقلاب، انقلاب رو به اوج خواهند رساند.

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب روان و کوتاهی بود...

5
آموزنده 🦉

جالب بود. توصیه می‌کنم بخونیدش

5
آموزنده 🦉

خوب بود..

5
(6)
آموزنده 🦉 (4)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیجی‌ زادهای اولیه
دیجی‌ زادهای اولیه
حسین شورگشتی
انتشارات نسل روشن
5
(6)
آموزنده 🦉 (4)
20,000
تومان