0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

ناشر:
نور علم
درباره نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

امروزه یکی از مفاهیمی که زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است، مفهوم هوش مصنوعی می‌باشد . هوش مصنوعی سعی می‌کند تا ویژگی‌های انسانی هنگام تصمیم‌گیری را در خود تقویت کند و با برطرف‌کردن برخی محدودیت‌ها مانند افزایش به طول‌انجامیدن برخی محاسبات دشوار، عدم سازگاری با ساختار داده پیچیده، مفروضات متعدد و . . . به بهینه‌سازی مسائل کمک کند . در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف و متعدد سعی شده است از قابلیت‌های هوش مصنوعی پرده‌برداری شود . به‌عنوان نمونه می‌توان به بکارگیری هوش مصنوعی در مسائل مهندسی مانند بهینه‌سازی وزن ساختمان، مسائل جغرافیایی مانند پیش‌بینی وضع هوا، مسائل پزشکی مانند پیش‌بینی عوارض دارو و مرگ و میر و .. . اشاره کرد . در این کتاب، سعی کرده‌ایم از کاربرد ها ی هوش مصنوعی در حوزه مالی و سایر حوزه‌ ها  مانند حسابداری، حسابرسی، بانکداری، سرمایه‌گذاری، بورس و .. . سخن به میان آوریم .

بکارگیری روش‌ ها ی کلاسیک مانند روش‌ ها ی سری زمانی، روش‌ ها ی آماری، روش‌ ها ی اقتصادسنجی و .. . ممکن است با درنظرگرفتن مفروضات متعدد و محدودکننده، زمان انجام محاسبات را افزایش دهد و از طرفی دیگر، منجربه دستیابی به جواب بهینه مطلق نشود . لازم به ذکر است یکی از مواردی که در بکارگیری انواع روش‌ ها ی هوش مصنوعی لازم است توجه شود، مسئله تنظیمات پارامتر ها ی مورد نظر (Tuning) می‌باشد . بدین معنا که تعیین متغیر ها ، مولفه‌ ها  و عناصر مدل‌ ها  و الگوریتم‌ ها ی هوش مصنوعی در یافتن جواب بهینه نهایی به شدت موثر و حساس هستند و تغییر آن‌ ها  می‌تواند زمان، دقت و کیفیت محاسبات را تحت تأثیر قرار دهد .

این کتاب توسط نویسنده‌ای که در حوزه هوش مصنوعی و مالی پژوهش و مطالعه داشته ‌است، نگارش یافته است . نویسنده سعی کرده‌است با مطالعه منابع متعدد در ارتباط با مطالب هوش مصنوعی و چاپ چندین مقاله در مجلات معتبر، به افرینش کتاب "نگرشی بر کاربرد ها ی هوش مصنوعی در مالی" دست یابد تا محققان، دانشجویان و افراد علاقمند به این حوزه، به بروزترین و مفیدترین مطالب و مفاهیم هوش مصنوهی در مالی دست‌یابند . در کتاب کنونی سعی شده تا بصورت نسبتا جامع، مفاهیم هوش مصنوعی و زیربخش‌ ها ی آن مورد توجه قرار گیرد و کاربرد ها ی مختلف هر یک از مؤلفه‌ ها  در مباحث مالی معرفی گردد . در این کتاب سرفصل‌ ها یی مانند شبکه عصبی مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، منطق فازی، سیستم‌ ها ی خبره و انواع الگوریتم‌ ها  و کاربرد ها ی هریک در بخش‌ ها ی مختلف مالی مانند بورس، بانکداری، حسابداری، حسابرسی، بیمه و .. . وجود دارد . در ضمن، بخشی هم در ارتباط با هوش مصنوعی و کووید19 وجود دارد که می‌تواند بر جذابیت کتاب بیافزاید و آن را از سایر آثار متفاوت کند .

این کتاب می‌تواند دیدگاه خوبی در ذهن افراد، پژوهشگران، دانشجویان و محققانی ایجاد کند که به دنبال یادگیری مباحث مربوط به هوش مصنوعی به همراه کاربرد ها ی آن در مباحث مالی هستند . 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۱۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسنده میلاد شاهواروقی فراهانی
ناشرنور علم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A perspective on artificial intelligence applications in finance
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۱۵ کیلوبایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
63,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی
نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی
میلاد شاهواروقی فراهانی
نور علم
0
(بدون نظر)
63,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر