0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
که ماهی برآید

معرفی، خرید و دانلود کتاب که ماهی برآید

نویسنده:
سعیده شبرنگ
درباره که ماهی برآید

کتوم بود و آرام و اهل خلوت نه دلبسته ی دنیا بود و نه آدمها عامل به فرموده ی امیرالمومنین بود که «کن فی الناس ولا تکن معهم». درمیان خلق میزیست اما با مردم نبود.

در پی یافتن حقیقت، از کودکی ترک دیار کرد و هر از گاهی جایی رحل اقامت افکند. افت و خیزهای فراوان زندگی اش از مشهد و اصفهان تا کرمان و سبزوار از پشت دیوار بقیع و روبروی رکن یمانی تا بیابان طوی در عالم، رویا او را در طلب هدایت کشاند. خاک راه خورد و دود چراغ از طعنه و تمسخر خلق، نرنجید و به تکریم و تمجیدشان دل نبست.

عارفی خلوت گزین که او را پس از صدرالمتالهین دومین فیلسوف بزرگ عالم اسلام میشناسند تمام عمر ۷۷ ساله اش را هر چند در میان جمع اما تنها گذراند آدم های زندگی او به قصه اش می آیند، چند صباحی با او هم نفس میشوند و بعد میروند.

که ماهی برآید با پشتوانه ی پژوهشی و فضاسازی داستانی ظریف، کوشیده که از زندگی زمانه و راه طی شده ی این مرد بگوید. این صفحات، تلاش کوچکی است برای نشان دادن وارستگی و تنهایی او.

که ماهی برآید رمان زندگی فیلسوف عارف و فقیه بزرگ عصر قاجار حاج ملا هادی سبزواری است. سعیده شبرنگ نویسنده این رمان، در اولین اثر خود احوالات و زمانه بزرگترین فیلسوف عصر قاجار را با زبانی داستانی روایت کرده است. این اثر حاصل پژوهش نویسنده و مطالعه او در منابع متعدد است.

سعیده شبرنگ نویسنده کتاب که ماهی برآید، زندگی پر فراز و نشیب این عالم حکیم را از کودکی تا پایان عمر با بیانی شیرین و خلق موقعیت هایی جذاب که متکی به واقعیت‌های تاریخی است روایت کرده است و این کتاب در انتشارات بین الملل منتشر شده است.

حاج ملا هادی سبزواری بزرگترین شارح آثار صدرالمتالهین، خالق منظومه‌ حکمت و مؤسس حوزه علمیه سبزوار در طول عمر خود شاگردانی را تربیت نمود که نام بسیاری از آنها در کهکشان علم و فقه ماندگار شد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۹۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
220 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۰:۰۰
نویسندهسعیده شبرنگ
ناشرچاپ و نشر بین الملل
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۹۶ کیلوبایت
۲۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
که ماهی برآید
که ماهی برآید
سعیده شبرنگ
چاپ و نشر بین الملل
5
(1)
55,000
تومان