0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهاد با نفس

معرفی، خرید و دانلود کتاب جهاد با نفس

از وسائل الشیعه
نویسنده:
حر عاملی
درباره جهاد با نفس

بخشی از کتاب بزرگ وسائل الشیعه شیخ حر عاملی است که به فارسی برگردانده شده است. جهاد با نفس که جهادی بزرگ است و از کشته شدن در راه حق تعالی به گفته صاحبان حق بالاتر است عبارت است از غلبه کردن انسان بر قوای ظاهره خود، آنها را تحت فرمان خالق قراردادن و مملکت وجود و ظاهر را از آلودگی وجود قوای شیطان خالی کردن نویسنده کتاب شیخ حر عاملی از علمای برجسته و شاعران توانای شیعه است که نسبتش تا سی و چهار پشت به شهید پر افتخار کربلا، حربن یزید ریاحی منتهی می شود.

کتاب وسائل الشیعه شامل اکثریت احادیث کتاب های احکام است که به عقیده آگاهان حق جامع ترین و مرتب ترین کتاب در احادیث احکام می باشد. علامه عاملی به هنگام اتمام این اثر سترگ در سال ۱۰۸۸ ق گفته که بیست سال از عمر خود را صرف گردآوری این کتاب کرده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله لشگری را به سوی میدان نبرد فرستاد. هنگامی که بازگشتند، به آنها فرمود: مرحبا به قومی که جهاد اصغر را به‌جا آورد، ولی بر آنها جهاد اکبر باقی است. عرض شد جهاد اکبر چیست؟ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: جهاد با نفس.

ازاین‌رو، علمای طریقت دست به تألیف کتبی درباره جهاد با نفس زده و به شرح آن پرداخته‌اند. یکی از بهترین این تألیفات که به جمع‌آوری احادیث مربوط پرداخته است، کتاب نفیس «جهاد با نفس» است که ترجمه باب جهادالنفسِ کتاب شریف وسائل‌الشیعه، تألیف شیخ حر عاملی قدس‌سره، است. این کتاب در ۱۰۱ باب، احادیث معصومان علیهم‌السلام درباره رذائل و سجایای اخلاقی را جمع‌آوری کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
9.۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
454 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۰۸:۰۰
نویسندهحر عاملی
مترجملطیف راشدی
ناشرچاپ و نشر بین الملل
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۹.۴۰ کیلوبایت
۴۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
4
(1)
135,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهاد با نفس
جهاد با نفس
از وسائل الشیعه
چاپ و نشر بین الملل
4
(1)
135,000
تومان