0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

نویسنده:
مسعود موحدی
درباره تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

فرهنگ از نظر تنوع مفهومی، وسعت معانی، سیر تاریخی و برداشت ادبی، دارای ابعاد گسترده‌ای است و امروزه، پژوهش و تحلیل در بسیاری از زمینه‌های مدیریتی و... نیازمند شناخت کلی و شیوه‌های تحول آن است.

فرهنگ، واژه‌ای فارسی و مرکب از دو جزء «فر» و «هنگ» است. «فر» پیشوند و به معنی جلو، بالا و بر است و «هنگ» از ریشة اوستائی «تنگا» است، به معنی کشیدن، سنگینی و وزن. این واژه از نظر لغوی، به معنی بالا کشیدن، بر کشیدن و بیرون کشیدن است، اما در ادبیات فارسی به مفهومی که برخاسته از ریشه کلمه باشد، نیامده است [۱ ].

واژة فرهنگ در زبان‌های فرانسوی و انگلیسی با کلمة «کولتر» و «کالچر» که در اصل به معنی کشت و زرع است، آورده می‌شود و امروزه نیز این کلمه و مشتقاتی از آن به همان معنی به کار می‌رود، مانند Agriculture به معنی کشاورزی. در ادبیات و زبان عربی، واژة «ثقافه» را دانشمندان علوم اجتماعی، معادل آن قرار داده‌اند. این لغت از ریشة «ثقف» به معنی آموختن، ماهر شدن و یافتن آمده است.

فردوسی واژة فرهنگ را به معنی و مترادف با دانش و هنر می‌داند. در قابوسنامه، واژة فرهنگ مترادف با هنر و به معنی «آموختن» و «بکار بستن» آمده است. در کتاب لغت برهان قاطع، فرهنگ به دانش و عقل معنی شده است. با شروع تعلیم و تربیت جدید در ایران، واژة فرهنگ به معنی آموزش و پرورش به کار رفت و در کتب و مقالاتی که در این زمینه از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده، واژة فرهنگ در برابر کلمة Education به کار رفته است. همچنین وزارتخانه‌ای که به امر تعلیم و تربیت می‌پرداخت، وزارت فرهنگ نامیده شد[۱]. امروزه در کتب لغت و فرهنگنامه‌ها در برابر کلمة Culture واژة فرهنگ قرار می‌گیرد و عمدتاً محققان در آثار و تألیفات خود، این دو لغت را به یک معنا به کار می‌برند.

بخشی از مشکل شناخت و درک معنی و آثار فرهنگ، ناشی از وجود تعریف‌های متعددی است که از فرهنگ ارائه شده است. به نظر می‌رسد که دانشمندان در مورد معنای دقیق فرهنگ اختلاف نظر دارند، به گونه‌ای که در یک مورد برای فرهنگ بیش از ۱۶۴ تعریف ارائه کرده‌اند[۲]. برخی از این تعاریف شامل همه چیز، از قانون و مذهب گرفته تا هنر، می‌شوند، در حالی که برخی دیگر بر جهت‌گیری‌های ارزشی خاص، نظیر فردگرایی و جمع‌گرایی تأکید می‌کنند. جامعه‌شناس معروف، رایموند ویلیامز معتقد است که فرهنگ، یکی از دو یا سه کلمه خیلی پیچیده در زبان انگلیسی است[۳].

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
370 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۰:۰۰
نویسندهمسعود موحدی
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۷۲ کیلوبایت
۳۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
88,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران
تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران
مسعود موحدی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
88,400
تومان