0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه مقالات سیاستگذاری توسعه کارآفرینی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه مقالات سیاستگذاری توسعه کارآفرینی

درباره مجموعه مقالات سیاستگذاری توسعه کارآفرینی

رشتة کارآفرینی، رشتة علمی دانشگاهی جدیدی است که از اواخر دهة ۱۹۷۰ و اوایل دهة ۱۹۸۰ میلادی ظهور کرد و زمینه های رشد و توسعة دانش نظری، کاربردی و به طور خاص، دانش سیاستگذاری برای رشد و توسعة فعالیت های کارآفرینی فراهم شد. تداوم رکود اقتصادی در کشورهای اروپایی به موازات رشد و توسعة سرمایه در تحقیق و توسعه و سرمایة انسانی، نیاز به فعالیت های کارآفرینی برای انتقال دانش و فناوری از نهادهایی که آنها را تولید می کنند، به درون کسب وکارها را ضروری ساخت. به موازات رشد کسبوکارهای کارآفرینانه، تفکر و اندیشه برای سیاستگذاری با رویکردهای مختلف، رشد و توسعه پیدا کرد. منطق سیاستگذاری بر رویکردهای شکست بازار، پیامدهای بازار، اهداف و ارزشها استوار است. از جمله، دولت بر اساس شکست بازار و بهینه دوم، به دلیل ماهیت کالای عمومی و وجود اثرات خارجی دانش، فناوری و نوآوری که هستة اصلی دانش کارآفرینی را تشکیل میدهد، مداخله و سیاستگذاری می کند.

طی قریب به نیم سده، شومپیتر) ۱۹۱۱، ۱۹۴۷ (بر نقش کارآفرین در ابتدا با محوریت نوآوری و سپس با تمرکز بر نهادسازی برای رشد و توسعة اقتصادی تمرکز کرد. در این چارچوب، کارآفرینان با نوآوری در تولید کالاها و خدمات جدید، تعادل بازار را بر هم می زنند و با تخریب خلاق، زمینة رشد و توسعة اقتصادی پویا را فراهم می کنند و با تولید ارزش به ویژه ثروت، رفاه و آرامش را برای جامعه و مردم به ارمغان می آورند. با گسترش اندیشة توسعة کارآفرینی، مبانی نظری و کاربردی دانش سیاست های رشد و توسعة کارآفرینی با یکی دو دهه وقفه از زمان شکل گیری رشتة کارآفرینی، جای خود را در محافل علمی و سیاستگذاری باز کرد. درحالی که رشتة کارآفرینی و دانش سیاستگذاری در مرحلة نوزادی خود قرار دارد، از منظر نظریه پردازی در زمینه های کارآفرینی و سیاستگذاری، تاکنون روند رشد فزاینده ای را تجربه کرده است.

سیاست های کارآفرینی در ابعاد نظری و کاربردی حوزه هایی نظیر نوآوری، آموزش، تأمین مالی و مقررات را پوشش می دهند که به طور مستقیم بر فعالیت های کارآفرینی تأثیر دارد. به موازات آن، سازگاری و هم راستاسازی سیاست های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و قانونی در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی که به طور غیرمستقیم بر فعالیتهای کارآفرینی تأثیرگذارند، مدنظر دانشگاهیان، پژوهشگران و سیاستگذاران قرار گرفته است....

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
343 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۶:۰۰
نویسندهمحمدعلی مرادی
ناشرانتشارات دانشگاه تهران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قیمت ارزی
14 دلار
قیمت چاپی
280,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۶۸ کیلوبایت
۳۴۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
140,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه مقالات سیاستگذاری توسعه کارآفرینی
مجموعه مقالات سیاستگذاری توسعه کارآفرینی
محمدعلی مرادی
انتشارات دانشگاه تهران
0
(بدون نظر)
140,000
تومان