0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شکوفه های درخت گیلاس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شکوفه های درخت گیلاس

نویسنده:
ال جی شین
درباره شکوفه های درخت گیلاس

نویسنده‌ی پرکار رمان‌های عاشقانه با بیانی منحصربه‌فرد

«ال. جِی. شِن» نویسنده‌ی آمریکایی است که در سان‌فرانسیسکو متولد شده. او در سال‌های نه‌چندان طولانی اخیر چندین رمان نوشته که بسیاری از آن‌ها در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار «یواس‌ای تودی»، «واشینگتن پست»، «آمازون» و سایت‌ها و نشریات معتبر دیگر قرار گرفته‌اند. شاخصه‌ی اصلی بیشتر کارهای این نویسنده، روایت داستان‌هایی عاشقانه با بیانی بی‌پروا و گاه خشمگین و با رویکردی ضدقهرمان است. بخش عمده‌ای از رمان‌های شن در سه مجموعه جای می‌گیرند. مجموعه‌ی «گناهکاران قدیس» معروف‌ترین سری رمان‌های اوست که با «شکوفه‌های درخت گیلاس» آغاز می‌شود و با کتاب‌های «غوغا»، «رسوایی» و «فاجعه» ادامه می‌یابد. مجموعه‌ی «دبیرستان آل سینتس» از کتاب‌های «کاملاً بی‌پروا»، «شوالیه‌ی شکست‌خورده»، «خدای خشمگین» و «آسیب‌دیدگان» تشکیل می‌شود. مجموعه‌ی دیگر او «بوستون بلز» نام دارد و رمان‌های «شکارچی»، «شرور»، «هیولا» و «گرگ» را شامل می‌شود. در کنار این سه مجموعه، دو رمان «بوسه‌دزد» و «شیطان سیاه می‌پوشد»، «سرفصل‌های کثیف»، «آبی نیمه‌شب»، «بازی با آتش» و «اتفاقی بعید» هم از کتاب‌های موفق و پرمخاطب ال. جی. شن هستند. از آن‌جا که خانم نویسنده، رمان‌نویسی را تقریباً از سال ۲۰۱۵ شروع کرده، انتشار این‌همه اثر و چندین کتاب دیگر، نشان از پرکاری او دارد و استقبال مخاطبان از تمام آثار او نشان می‌دهد که شن در کنار کمیت قابل توجه، توانسته کیفیت بالای آثار خود را هم حفظ نماید.


وقتی کسی را یافتی که ارزش عشقت را داشته باشد، هرگز او را از دست نده.

ال. جی. شن «شکوفه‌های درخت گیلاس» را نخستین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. این کتاب که هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها محبوب‌ترین اثر این نویسنده محسوب می‌شود، با چنان استقبالی روبه‌رو شد که نویسنده را هم به نوشتن دنباله‌هایی برای آن وادار کرد و هم از او را از انتخاب حرفه‌ی داستان‌نویسی مطمئن‌تر کرد و رمان‌ها و مجموعه‌های بسیاری پس از آن توسط شن خلق شدند. این رمان در ایالات متحده با نام «Vicious» منتشر شده است. «ویشِز» نام یکی از دو شخصیت اصلی داستان است و در ترجمه‌ی فارسی در راستای محتوای رمان، عنوان «شکوفه‌های درخت گیلاس» برای کتاب انتخاب شده است. ال. جی. شن رمانش را با دو راوی پیش می‌برد، زنی به نام «امیلیا لبلانس» و مردی به اسم «ویشز اسپنسر» که هرکدام یک‌فصل‌درمیان، از منظر خود و به موازات یک‌دیگر داستان را تعریف می‌کنند. نویسنده در این زمان رابطه‌ی پیچیده‌ای از عشق و نفرت را میان دو شخصیت اصلی‌اش شکل می‌دهد و می‌کوشد روایتی تازه از این نوع روابط را به تصویر بکشد. نامزدی بهترین عاشقانه‌ی سال از سایت معتبر گودریدز و سال‌ها باقی ماندن در فهرست پرفروش‌ترین آثار آمازون، خود گواهی بر این هستند که نویسنده در عملی کردن ایده‌اش موفق بوده است.


«دنیا پر از رنج است، با این‌حال، درختان گیلاس شکوفه می‌دهند.»

در فرهنگ ژاپن از صدها سال پیش، شکوفه‌های درخت گیلاس مفهومی دیگر یافته‌اند. این شکوفه‌ها هم‌زمان نماد شکنندگی و شکوه زندگی هستند. یادآور این‌که زندگی چقدر زیبا و بی‌نظیر است و در عین حال به شکل دلهره‌آوری کوتاه؛ درست شبیه آشنایی آدم‌ها. امیلیا روایت داستان را شروع می‌کند: «یک‌بار مادربزرگم به من گفت که عشق و نفرت دو احساس عین هم هستند که در موقعیت‌های متفاوتی تجربه می‌شوند. اشتیاق هم همین‌طور است، و درد هم. حرف‌های او را باور نداشتم تا این‌که بارن اسپنسر را دیدم و او بدل به کابوس من شد.» خانواده‌ی امیلیا برای کار در املاک اسپنسر استخدام می‌شوند و این اتفاق، آغازگر ماجراهایی است که زندگی و باورهای امیلیا را برای همیشه عوض می‌کنند. از طرف دیگر ویشز شروع می‌کند به تعریف کردن داستان از نقطه‌نظر خودش و آشنایی با خانواده‌ی لبلانس و بعدتر برخوردهای نزدیک‌تری که با دخترشان امیلیا داشته را به مخاطب می‌گوید. ال. جی. شن در این اثر نشان می‌دهد چقدر احساساتی که بی‌نهایت از هم دور به نظر می‌رسند، می‌توانند جابه‌جا شوند و در هر دوره‌ای از زندگی، رنگی دیگر به خود بگیرند. شاید همیشه حق با مادربزرگ امیلیا بوده و شخصیت‌های داستان هم باید در زمان و مکان درست قرار بگیرند تا آن را درک و حتی لمس کنند.


کتاب صوتی شکوفه‌های درخت گیلاس

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر آموت» نسخه‌ی صوتی کتاب «شکوفه‌های درخت گیلاس» اثر «ال. جی. شن» را با ترجمه‌ی «علی شاهمرادی» تولید و منتشر کرده است. «مریم پاک‌ذات» در این کتاب نقش «امیلیا» را ایفا کرده و «مهدی صفری» فصول «ویشز» را روایت کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
770.۰۷ کیلوبایت
مدت زمان
۱۳:۴۱:۱۰
نویسندهال جی شین
مترجمعلی شاهمرادی
راویمریم پاک‌ذات
راوی دوممهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۷۰.۰۷ کیلوبایت
۱۳:۴۱:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
75 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

دوستان این کتاب حداقل نصفش سانسور خواهد داشت. تعجب میکنم که حتی مجوز گرفته این کتاب، که احتمالا نشان از تغییر متن اصلی میده... و در ژانر خودش این کتاب رو به هیچ عنوان پیشنهاد نمیدم...

2

کتاب اعصاب خورد کنی بود صدای راوی را هم دوست نداشتم قصه دختری که زیر بار زور وتوهین باز عاشق است به نظرم بی ارزش است

2.3
(4)
101,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شکوفه های درخت گیلاس
شکوفه های درخت گیلاس
ال جی شین
آوانامه
2.3
(4)
101,000
تومان