0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در استان مرکزی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در استان مرکزی

جاذبه های گردشگری در استان مرکزی

کتاب متنی
ناشر:
درباره ماجراجو در استان مرکزی

نقد و بررسی کتاب ماجراجو در استان مرکزی

کتاب ماجراجو در استان مرکزی نوشته موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، دریچه‌ای به سوی ناشناخته‌های استان مرکزی، قلب ایران زمین می‌گشاید. این کتاب، نه تنها راهنمای سفری جذاب به این استان تاریخی و سیاحتی است، بلکه گنجینه ای از اطلاعات مفید و خواندنی را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد. این کتاب از دشت‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع گرفته تا کویرهای پهناور و شهرهای تاریخی، شما را به گشتی تمام عیار در زیبایی‌های این استان پهناور دعوت می‌کند. 

کتاب ماجراجو در استان مرکزی به معرفی بیش از 50 جاذبه گردشگری در این استان می پردازد. از آرامگاه امام خمینی در خمین گرفته تا بازار تاریخی اراک، غار چاه های قندیلی و دریاچه میقان، این کتاب اطلاعات جامعی را در مورد هر یک از این جاذبه‌ها ارائه می‌دهد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های حوزه گردشگری علاقه دارید حتما به دسته‌بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی؛ نویسندگانی خلاق و پرکار

موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی نویسنده و پژوهشگران ایرانی هستند. آنها تاکنون بیش از 50 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف، از جمله ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ، جغرافیا و ایرانگردی به نگارش درآوردند. جهت مشاهده سایر آثار موسی زمان زاده دربان، محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در استان مرکزی را بخوانیم

کتاب ماجراجو در استان مرکزی شما را به سفری پرماجرا در استان مرکزی، قلب ایران زمین می‌برد. این کتاب با زبانی ساده و روان نگاشته شده و برای تمام سنین، از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان، جذاب و آموزنده است و اطلاعات مفید و کاربردی در مورد سفر به استان مرکزی، مانند نحوه دسترسی، اقامت، غذا و... ارائه می‌دهد. تصاویر و نقشه‌های رنگی به کار رفته در کتاب، به درک بهتر مطالب و یافتن جاذبه‌های گردشگری کمک می‌کند. با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی استان مرکزی، اطلاعات مفیدی را در مورد این استان به خواننده ارائه می‌دهد. 

کتاب ماجراجو در استان مرکزی صنایع دستی و سوغات استان را معرفی می‌کند و به خواننده در انتخاب هدیه‌های مناسب یاری می‌رساند. این کتاب غذاهای محلی استان را به خواننده معرفی می‌کند و به او در تجربه طعم‌های جدید کمک می‌کند. کتاب ماجراجو در استان مرکزی به اهمیت حفظ محیط زیست می‌پردازد و راهکارهایی برای حفظ این نعمت خدادادی ارائه می‌دهد. در مجموع، کتاب ماجراجو در استان مرکزی منبعی ارزشمند و راهنمایی قابل اعتماد برای کسانی است که به دنبال سفری جذاب و آموزنده به این استان تاریخی و سیاحتی هستند. همراه با این کتاب، سفری خاطره انگیز و پرماجرا به قلب ایران را تجربه کنید.

در بخشی از کتاب ماجراجو در استان مرکزی می‌خوانیم

تاریخ بنای شهر اراک چندان زیاد نیست و قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. در سال‌های ۱۲۲۳ تا ۱۲۲۷ هجری قمری یوسف‌خان گرجی از فتحعلی‌شاه قاجار درخواست کرد که جهت اسکان قشون، قلعه نظامی احداث کند که قرار شد در گوشه جنوب‌غربی دشت فراهان این قلعه بنا شود که قلعه سلطان‌آباد نام گرفت و حاکم‌نشین عراق عجم بود. با احداث خط‌آهن سراسری و عبور آن از شهر اراک، این شهر رونق گرفت و نام آن در مهر ماه ۱۳۱۶ شمسی از سلطان‌آباد به اراک مبدل گردید. بنای اولیه شهر به‌صورت قلعه شکل گرفته بود و شامل چهار دروازه از چهار طرف به اسامی شهرجرد در مشرق، حاج‌علی‌نقی در غرب، رازان در شمال و قبله در جنوب می‌شد. هم‌چنین موقعیت بازار شهر به‌گونه‌ای بود که دسترسی به آن از چهار دروازه امکان‌پذیر بود. 

در سال ۱۳۲۶ شمسی استان مرکزی با مرکزیت شهر اراک تاسیس شد. این شهر در کوهپایه‌های رشته کوه‌های زاگرس واقع شده و بزرگ‌ترین شهر استان به‌شمار می‌رود. مساحت تقریبی شهر اراک ۸۳ کیلومتر مربع، و طبق آمار سال ۱۳۹۰ جمعیت آن بالغ بر ۴۸۴۲۱‍ نفر است. شهر اراک، مرکز شهرستان اراک استان مرکزی با پهنه حدود ۴۰ کیلومتر مربع، در جنوب باختری استان مرکزی، در ۳۴ درجه و ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه پهنای شمالی و ۴۹ درجه و ۴۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه درازای خاوری نسبت به نیمروز گرینویچ قرار گرفته است. شهر اراک از روزگاران کهن تا کنون آران‌شهر، آرایک، آراکه، سلطان‌آباد، عراق، عراق عجم، قلعه سلطان و اراک نامیده شده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در استان مرکزی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های حوزه گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
449.۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
70 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۰:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۴۹.۴۹ کیلوبایت
۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
14,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در استان مرکزی
جاذبه های گردشگری در استان مرکزی
شکیب
منتظر امتیاز
14,900
تومان