0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاتون

معرفی، خرید و دانلود کتاب خاتون

نویسنده:
نجات حسینی
درباره خاتون

کتاب خاتون اثر سیده نجات سید حسینی، یک داستان کوتاه تاریخی است که داستان زندگی یک زن ایرانی به نام خاتون را در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. این کتاب در سال ۱۳۹۷ منتشر شد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران تبدیل شد. داستان کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که به زندگی اسطورها و افسانه‌های قدیمی ایران می‌پردازد. این اسطوره‌ها که مربوط به گذشته هستند، حال این اسطوره‌ها مجدد مورد بررسی قرار گرفته و با بررسی تاریخ و ریشه به این مجموعه داستان کوتاه قدم گذاشته‌اند. یکی از داستان‌های جذاب این مجموعه کوتاه قصه خاتون است که پس از مرگ شوهر خود باید زندگی را از نو بسازد و مجدد به زندگی سابق خود باز گردد. این کتاب با روایت گیرا و شخصیت‌های باورپذیر، توانسته است نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

درباره نویسنده

سیده نجات سید حسینی، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است. او متولد سال 1350 در تبریز است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. سیده نجات سید حسینی از سال 1375 به نوشتن داستان کوتاه و رمان مشغول است. او تاکنون چندین داستان کوتاه و دو رمان منتشر کرده است. وی همچنین در زمینه پژوهش‌های زنان نیز فعالیت می‌کند. او تاکنون چندین مقاله و کتاب در زمینه زنان منتشر کرده است. در ادامه به برخی از آثار سیده نجات سید حسینی اشاره می‌کنیم:

●     رمان زنی با عطر یاس (1391)

●     مجموعه داستان کوتاه در جستجوی گمشده (1378)

سیده نجات سید حسینی یکی از نویسندگان و پژوهشگران برجسته ایرانی است که به بررسی زندگی زنان در ایران می‌پردازد. او با آثار خود به شناخت بهتر زنان ایرانی کمک کرده است. اطلاعات زیادی که وی در مورد تاریخ و ادبیات ایران دارد، منجر به نوشتن کتاب‌های جذاب در زمینه اسطوره‌ها شده است.

چرا باید کتاب خاتون را بخوانیم؟

داستان کوتاه یک اثر ادبی است که معمولاً در یک یا چند بخش کوتاه روایت می‌شود. داستان کوتاه می‌تواند در مورد هر چیزی باشد، از یک اتفاق ساده در زندگی روزمره گرفته تا یک ماجرای تخیلی و فانتزی. کتاب خاتون نیز از همین دسته کتاب‌ها است. مجموعه داستان‌هایی کوتاه و جذاب که با قلم شیوا و رسای نجات حسینی به رشته تحریر درآمده است. داستان‌های کوتاهی که در این کتاب ذکر شده، ترکیبی از زندگی اسطورها و عصر جدید است که همین موضوع نیز باعث جذابیت کتاب شده است. با وجود کوتاه بودن داستان‌ها، شخصیت‌پردازی به خوبی و درستی صورت گرفته و مخاطب به خوبی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌کند. فرهنگ و سبک زندگی مردمان ایران در زمان گذشته به خوبی پرداخته شده است. سید حسینی با شناختی که از داستان‌‌ها و اسطوره‌های ایرانی دارد، توانسته با هنرمندی این داستان‌ها را با مخاطبین به اشتراک بگذارد.

در بخشی از کتاب خاتون می‌خوانیم

مجموعه‌ی «خاتون» حاوی داستان‌ها و افسانه‌هایی است که بی‌شک در زمان‌هایی دورتر اتفاق افتاده‌اند و بنابر شرایطی تغییر یافته و شکلی دور از واقعیت گرفته‌اند. افسانه‌ها سرمشق‌هایی هستند که بر رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارند و با لطافت و سادگی به زندگی معنا و ارزش می‌بخشند. ضمن آن‌که با درک واقعیت‌های موجود در داستان و افسانه‌ها، از ساختار و کارکرد آنها در مراحل تاریخ تحول بشر آگاه می‌شویم، این آگاهی ما را در شناخت دنیای معاصر نیز همراهی می‌کند. ‌‌در قرن نوزدهم با رواج جریان‌های روشنفکری، برای مدت زمانی افسانه‌ها و داستان‌های کهن به عقب رانده شدند. زیرا روشنفکران آنها را موهوم و تخيل و بی‌فایده می‌دانستند. اما در دوره‌های اخیر با پژوهش‌ها و بررسی‌هایی که انجام شد، افسانه و داستان‌ها را سرچشمه‌ی ابتکار و نو‌آوری دانستند.

 برای علاقه‌مندان به کتاب خاتون

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب خاتون هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     وقتی قوها پیر می‌شوند، خدیجه شریعتی

●     قاب‌های خالی، فهیم عطار

●     جانستان کابلستان، رضا امیرخانی

 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
575.۲۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهنجات حسینی
ناشرانتشارات نظری
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۷۵.۲۱ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاتون
خاتون
نجات حسینی
انتشارات نظری
0
(بدون نظر)
12,500
تومان