0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی گذشته

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بازی گذشته

درباره بازی گذشته
- هنرمند دوبلور بدون قبر: در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت زهرای تهران، بی‌نام و نشان بودن یک مزار جلب توجه می‌کند. در حال حاضر مزار این هنرمند دوبلور تنها با یک تابلوی موقتی مشخص می‌شود. این اثر در ابتدا ادای دین نویسنده است به تمام هنرمندانی که تا پایان عمر تنها زندگی کردند و بستگان درجه یک نداشتند. - معجزه‌ای به نام نویسنده شدن: محمدرضا غفاری‌نیا متولد ۲۸ مرداد ۱۳۶۱ در تهران است. او پس از گذراندن دانشگاه در کلاس‌های داستان‌نویسی «سیامک گلشیری» فنون نویسندگی آموخت و اولین کتاب خود با عنوان «خاطرات مزاحم» را در سال ۱۳۸۸ به چاپ رساند. مرحوم لیلی کریمان، مترجم کتاب‌های دانیل استیل، (درگذشته‌ی ۳ خرداد ۱۴۰۰) نقش مهمی در معرفی او به جامعه‌ی نویسندگی داشت. غفاری‌نیا در مسیر نویسنده شدن، با دریافت پیشنهاد بسیار هیجان‌انگیر پرستاری از این هنرمند دوبلور (که به دلایلی از ذکر نام او معذوریم)، سرانجام در سال ۱۳۹۰ داستانی جذاب به نام "بازی گذشته" به رشته‌ی تحریر درآورد. - محور اصلی روایت: پیرنگ روایت و درونمایه‌ها، طرح اصلاح اندیشه‌ی راوی و بیان واقعیتی بزرگ در دلِ یک بازی بی‌پایان است؛ روایتِ هنر دوبله و پیش‌آمدهای ناخوشایند گذشته، ناپایداری حس‌ها، پوچی تمام آرزوها و امیدها و سُست بودن مطلق شوکت‌های این دنیا… بخشی از داستان خانه‌ی ما دو اتاق داشت. پدر اسم یکی از اتاق‌ها را گذاشته بود اتاق تمرین. همیشه درش را قفل می‌کرد. ورود به آن اتاق برای همه ممنوع بود. از سوراخ جاکلیدی نگاه می‌کردم. پدر با صدایی شبیه خواننده‌های اُپرا حروف را بصورت کشیده و مقطع می‌خواند – به این می‌گفت کوک کردن صدا. در تاریکی اتاق زل می‌زد به صفحه‌ی تلویزیون و به جای یکی از شخصیت‌های فیلم حرف می‌زد. از این کار خوشم می‌آمد. پدر می‌گفت: «اسمش دوبله است.» - دعوت به شنیدن: نشر صوتی آوانامه نسخه‌ی صوتی داستان بازی گذشته را با صدای آرمان سلطان‌زاده تولید و منتشر کرده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
284.۸۶ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۱۰:۵۵
نویسنده محمدرضا غفاری نیا
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۴.۸۶ مگابایت
۰۵:۱۰:۵۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
20 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

قصه از لحاظ محتوایی موضوع شگفت‌انگیزی نداشت و برخی قسمت‌ها(مثل جراحی تغییر چهره رویا و یا گستاخی کلام شهریار در جشن تولد رویا و... ) غلوآمیز و باورناپذیر بود. از نظر فرم هم این سیال بودن در حال ،گذشته، خاطرات و یادداشت‌های یک بیمار OCD واقعا چیز زیادی به جذابیت قصه اضافه نمی‌کرد. من صرفا چون آقای سلطان‌زاده خوانش این کتاب رو برعهده داشتند، این کتاب رو انتخاب کردم که متاسفانه ایشون هم انقدر با تشویش و استرس و دلهره کتاب رو خوندند که واقعا شنیدن این کتاب رو توصیه نمی‌کنم.

2

این روایت از آخر به اول ،این تلاش نویسنده برای گنجاندن ژانر های بی ربط و مختلف در یک داستان باعث بی ریخت شدن داستان شده است، فصل های ابتدایی خوب شروع میشه ولی بخش ده از شدت الکی بودن یکجورایی حتی قابل درک هم نیست. انگار تنها فرصت نویسنده برای داستان سرایی همین یک کتاب بوده که باید هرچه دوست میداشت لازم و غیر لازم در این داستان میریخت. تنها نکته زیبا مثل همیشه صدای جناب سلطان زاده و البته قطعه های موسیقی کلاسیک استفاده شده در خوانش این کتاب است .

2

من خیلی با کتاب ارتباط برقرار نکردم. کلا طرفدار ژانر جریان سیال ذهن نیستم. در مورد این کتاب هم حس کردم نویسنده کلی چیز بی‌ربط را به هم وصل کرده. راستش تعجب کردم که آقای سلطان‌زاده این کار را اجرا کردند.

1

برای من جذاب نبود اصلا پیشنهاد نمیکنم به زور نوشته شده نویسنده هنر نویسندگی جذاب نداشته یک ترکیبی از زحمات نویسنده برای ترکیب عدم موضوع در نوشته با عدم تجربه واقعی و سعی در ایجاد جذابیت

5

با سلام بدون شک تلفیق تراوش هنر از قلم توانای محمدرضا جان غفاری نیا در کنار صدای گرم و دلنشین استاد سلطان زاده عزیز، اثری شنیدنی ست. درود بر شما.

5

محمدرضا جان بسیار خوشحالم و آرزوهای خوب خوب دارم برات. مطمئنم اثرت رو با دلت نوشتی و حتما بر دل خوانندگانت خواهد نشست.

1

داستانی بسیار کسل کننده و حوصله سر بر،ارزش وقت گذاشتن نداشت،من نه از سبک داستان و نه از خود محتوای داستان خوشم اومد،توصیه نمکنم

5

متاسفم برای جامعه هنری که آرامگاه پدر دوبله ایران استاد علی کسمایی،باید چنین حال روزی داشته باشه....جز اظهار تأسف چی میشه گفت...؟؟؟

5

یک نویسنده خوش ذوق و با احساس و با گویندگی درجه یک

2

بد پیش نمیره تا اینکه می‌افته به ملغمه‌ای از قتل، جراحی پلاستیک، تن‌فروشی ۵۰۰ میلیون دلاری. خیلی بد!

نمایش 9 نقد دیگر
3.6
(25)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی گذشته
بازی گذشته
محمدرضا غفاری نیا
آوانامه
3.6
(25)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
75,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر