0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرگ و مرگ کینکاس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مرگ و مرگ کینکاس

نویسنده:
ژرژه آمادو
ناشر:
نشر خوب
درباره مرگ و مرگ کینکاس
گریگوری راباسا، مترجم انگلیسی این کتاب، برندۀ جایزۀ ملی ادبیات است و ترجمه‌های او از آثار گابریل گارسیا مارکز، ماریو بارگاس یوسا، خولیو کورتاسار و ژرژه آمادو هر یک به نوبۀ خود به اثری کلاسیک بدل شده است. گریگوری در ۱۹۲۲ در یانکرز نیویورک به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۶ نشان ملی هنر را دریافت کرد. در حال حاضر، او استاد ممتاز بازنشستۀ زبان‌های لاتینی و ادبیات تطبیقی در کالج کویینز دانشگاه ایالتی نیویورک است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
677.۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهژرژه آمادو
مترجمقاسم مومنی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A morte e a morte de Quincas Berro Dágua
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۷.۸۸ کیلوبایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳

راست است که به اندازه‌ی چگونه زیستن، چگونه مردن نیز مهم است؟ برای مردی که یک عمر در دولت، کارمندی نمونه و آینده‌دار و آبرومند و برازنده بوده و شایستگی و تعهد را به حد اعلا رسانده و سپس با بازنشتگی به دنیای ولگردان و عیاشان و قماربازان و روسپیان پیوسته و چنان در آن دنیا غرق شده که این جماعت او را «پدر ملت» نامیده‌اند، کدام شایسته‌تر است؟ با لباسی نو، مرتب و برازنده در تابوتی مجلل در عمق دومتری خاک دفن شود، یا همچون دریانوردی کهنه‌کار از میان جشنی که شب را با روسپیان و دائم‌الخمران و ولگردان و قورباغه‌دزدان بر قایقی به صبح می‌رساند، به میان دریا افکنده شود؟ کدام شایسته‌تر است؟ و اصلا مرگ و وقایع پس از مرگ (نه در جهان دیگر، بَل وقایعی که در همین جهان نه بر مرده که بر اطرافیان مرده‌ می‌رود) اگرچه بارها و هر بار شاید ساعت‌ها و روزها از عمرِ اندیشناکی ما را به خود اختصاص داده، اما چه اهمیتی‌ دارد؟ و آیا آدمی را بخت و امکان انتخابی در چگونگی آن هست؟ ضرورتی چه؟ هر گونه زیسته باشی، مگرنه که رذل‌ترین و هرزه‌ترین زندگان هم آن گاه که جان از تنشان به‌در شد و از همان آستانه‌ی تدفین، مردانی محترم و خانواده‌دوست و مبادی آداب و آقامنش می‌شوند؟ بسیاری داستان‌ها (از شناخته‌شده‌ترین‌هایشان شاید مرگ ایوان ایلیچ و صد سال تنهایی) با خبر مرگ کسی آغاز می‌شود و سپس با بازگشتی به گذشته، وقایع منتهی به ان مرگ را روایت می‌کند و می‌کاود. «مرگ و مرگ کینکاس» نیز اگرچه با خبر درگذشت ژواکیم سوارس داکنیا آغاز می‌شود اما چنین نیست. داستان قرار نیست اینجا تمام شود. این تازه آغاز ماجرا است. ژرژه آمادو در «مرگ و مرگ کینکاس» داستانِ کندِ جنازه‌ای را روایت می‌کند که به‌آرامی و در مراسمی (نسبتاً)‌ سزاوار دراز کشیده تا با مشایعت خانواده تشییع شود اما کج‌خندی که به لب دارد، گویا انتظارِ نه سوگواری‌ای آرام و اندوهناک و مجلل، که جشنی پایکوبانه و شادخوارانه و سرمستانه را می‌کِشد. مرده‌ای که می‌خواهد آن‌گنه که می‌پسندد بمیرد.

2

نپسندیدم اصلا جالب نبود و من به عنوان کتاب خودشناسی خونده بودمش اما اصلا همچین چیزی رو تو این داستان پیدا نکردم وبه نظرم داستان جذابی نبودچون هربار به زور خودمو مجبور میکردم ادامشو بخونم تا شاید ادامه اش جالب تر و سازنده تر باشه ولی وقتی به اخر کتاب رسیدم واقعا ناامید شدم تو داستانش انقدر از اسم افراد متفاوت استفاده شده بود که موضوع اصلی داستان به حاشیه میرفت

3.7
(3)
پربار 🌳 (1)
17,500
٪50
8,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
مرگ و مرگ کینکاس
مرگ و مرگ کینکاس
ژرژه آمادو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرگ و مرگ کینکاس
٪50
مرگ و مرگ کینکاس
ژرژه آمادو
نشر خوب
3.7
(3)
پربار 🌳 (1)
17,500
٪50
8,750
تومان