0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سلطه اژدها

معرفی، خرید و دانلود کتاب سلطه اژدها

گسترش جهانی شرکت های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد
درباره سلطه اژدها

کتاب سلطه اژدها «In the Shadow of The Dragon» یکی از بهترین کتاب‌ها برای شناخت و آگاهی از اقتصاد چین است. اینکه چین مدت‌هاست بر بخش پایینی صنعت تولید ایالات متحده تسلط داشته است، خبر تازه‌ای نیست. اما نویسندگان وینتر نی و ویلیام داول، خوانندگان را با این واقعیت آشکار می‌سازند که گستردگی جهانی چین اکنون بازارهای تولیدی پیشرفته‌تر را نیز تحت‌فشار قرار می‌دهد؛ از جمله فناوری، خدمات مالی، حمل‌ونقل و انرژی. از مقرون‌به‌صرفه بودن بازار چین، روابط تجاری قوی و اقتصاد کارآمدتر و سریع‌تر، تا مقیاس عظیم صنعت تولید چین، این نیروگاه چندملیتی نوظهور رقابت شدیدی را برای تولیدکنندگان آمریکایی ایجاد می‌کند. بر اساس مصاحبه با رهبران کسب‌وکار چینی و مطالعات موردی اصلی، کتاب سلطه اژدها تصاویری از رقابتی‌ترین شرکت‌ها در چین، از جمله مشخصات بازیگران کلیدی، بینش‌هایی در مورد استراتژی‌های ظریف و درعین‌حال قدرتمند مورداستفاده برای به‌دست‌آوردن تسلط بر بازار، ارائه می‌دهد. درک رویکرد چینی برای جهانی‌شدن، و تحلیل روش چینی نوآوری در این کتاب به‌وضوح دیده می‌شود. در دنیایی که تنها بهترین‌ها و سریع‌ترین‌ها می‌توانند زنده بمانند، خواهید آموخت که چه زمانی زمان رقابت رودررو فرارسیده است و چه زمانی باید تصمیم بگیرید که با شرکای چینی اتحاد ایجاد کنید. بخشی از آغازگر، بخشی راهنمای بقا، در سایه اژدها چشم‌انداز و چشم‌انداز چین از جهان را آشکار می‌کند تا به غرب کمک کند استراتژیک‌تر واکنش نشان دهد.

معرفی نویسندگان کتاب

نویسندگان کتاب «سلطه اژدها» هر سه نفر یعنی وینتر نای، ویلیام داول، آبراهام لو اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص بازار جهانی چین ارائه می‌کنند. وینتر نای یکی از نویسندگان کتاب استاد رهبری و تغییرات سازمانی و مدیرعامل IMD چین است. او در برنامه شاخص اجرای برنده ارکستراسیون (OWP) IMD تدریس می‌کند و تا سال 2019 به‌عنوان مدیر منطقه‌ای آسیای جنوب شرقی، استرالیا، نیوزلند و اقیانوسیه IMD خدمت کرده است. کتاب سلطه اژدها توسط انتشارات شركت چاپ و نشر بازرگانی و ترجمه محمد سردارنيا منتشر شده است و در دسته‌بندی کتاب‌های اقتصاد قرار گرفته است.

چرا باید کتاب سلطه اژدها را بخوانیم؟

برچسب «ساخت چین» مدت‌هاست که بر بخش پایینی صنعت تولید ایالات متحده تسلط داشته و عملاً آن را از بین برده است. این یک خبر قدیمی است چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که گستره جهانی چین اکنون بسیار بیشتر شده است. شرکت‌های چینی وارد بازارهای پیشرفته‌تر - فناوری، خدمات مالی، حمل‌ونقل، انرژی - شده‌اند و به‌عنوان شرکت‌های چندملیتی قدرتمند در حال ظهور هستند. این اثر یک گزارش دقیق از رقابتی‌ترین شرکت‌های چین است و بر اساس مصاحبه با رهبران تجاری چینی و مطالعات موردی اصلی، ارائه می‌دهد:

مشخصات بازیکنان کلیدی

بینش در مورد استراتژی‌های ظریف و درعین‌حال قدرتمندی که برای به‌دست‌آوردن تسلط بر بازار استفاده می‌شود

درک رویکرد چین برای جهانی‌شدن

تحلیل روش چینی نوآوری

مشاوره در مورد رقابت رودررو یا ایجاد اتحاد با شرکای چینی

بخش آغازگر، بخشی راهنمای بقا، در سایه اژدها اولین کتابی است که چالش‌های پیش رو را آشکار می‌کند.

در بخشی از کتاب سلطه اژدها می‌خوانیم

جای تعجب نخواهد داشت کشوری که سابقاً تولید و عرضه‌کننده کاغذ، باروت و لوازم پیش‌پاافتاده خانگی بود بخواهد دوباره به جایگاه طبیعی خود به‌عنوان رهبر اقتصاد جهانی، بازگردد. چین به‌صورت بالقوه از این ظرفیت و قابلیت برخوردار است که عهده‌دار چنین نقشی شود. برای مثال در ماه نوامبر سال 2010 چین اعلام کرد ابررایانه‌ای را طراحی و تولید نموده که می‌تواند تا 40% سریع‌تر از هرگونه رایانه‌ای که تا آن زمان به بازار عرضه شده بود اطلاعات را پردازش نماید. این شرکت تولیدکننده رایانه که در زمینی به وسعت یک‌سوم هکتار قرار داشت هم‌زمان با 20 هزار واحد کوچک قطعه‌ساز همکاری می‌نمود. آنچه در فرایند تولید این رایانه دیگران را تحت‌تأثیر قرار می‌داد این بود که چینی‌ها بدون دریافت کمک و حمایتی از سوی دیگران توانسته بودند تا برخی از تجهیزات این رایانه را خودشان طراحی و تولید نمایند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

سلطه اژدها به شیوه‌ای غیرانتقادی، پارامترهای اداره یک شرکت در چین از جمله یارانه‌ها و حمایت گرایی باتوجه‌به مالکیت معنوی را توصیف می‌کند. صنعتگر غربی یا اقتصاددان بازار آزاد ممکن است همیشه آنچه را که می‌خواند دوست نداشته باشد، اما کتاب موضوعات را همان‌طور که هستند بیان می‌کند که ارزش زیادی برای علاقه‌مندان این حوزه خواهد داشت. در ادامه چند دست از این ژانر کتاب‌ها را معرفی خواهیم کرد:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
370 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۰:۰۰
نویسندهوینتر نای
نویسنده دومویلیام داول
نویسنده سومآبراهام لو
مترجممحمد سردارنیا
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۱۶ مگابایت
۳۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
85,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سلطه اژدها
سلطه اژدها
گسترش جهانی شرکت های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
85,800
تومان