0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیا چین بر قرن 21ام سیطره خواهد یافت؟
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آیا چین بر قرن 21ام سیطره خواهد یافت؟

درباره آیا چین بر قرن 21ام سیطره خواهد یافت؟
- شصت سال روزنامه‌نگاری: جاناتان فنبی نویسنده، مورخ، محقق و روزنامه‌نگار انگلیسی است که نوامبر ۱۹۴۲ متولد شده است. او سال ۱۹۶۳ به رویترز پیوست و در سال‌های بعد با نشریات «اکونومیست»، «گاردین» و «آبزرور» نیز همکاری کرد. فنبی از سال ۱۹۹۵ تحقیقاتش را بیشتر بر کشور چین متمرکز کرد و در سال‌های پس از آن، هفده جلد کتاب منتشر کرد که نه تای آن‌ها در رابطه با چین هستند؛ چهار کتاب درباره‌ی فرانسه بوده و باقی آن‌ها به جنگ جهانی دوم پرداخته‌اند. او سال ۲۰۰۰، نشان امپراتوری بریتانیا را برای خدمات روزنامه‌نگاری دریافت کرد. سه سال پیش از آن نیز، با دریافت نشان ملی لیاقت فرانسه، به‌عنوان شوالیه نائل شده بود. او بعدها نشان «لژیون دونور» که بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است را نیز دریافت کرد. او اکنون با «مدرسه‌ی اقتصاد لندن» و «دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی لندن» همکاری می‌کند و در هیئت مشاوران انجمن مالی نیز عضویت دارد. - اثری از یک چین‌شناس بین‌المللی: تا کنون آثار متعددی از جاناتان فنبی منتشر شده است؛ اما او شهرتش را بیشتر مدیون آثاری است که در ارتباط با تاریخ فرانسه و چین نوشته است. یکی از این آثار «آیا چین بر قرن ۲۱ام سیطره خواهد یافت؟» نام دارد. فنبی در این کتاب مختصر و مفید، ابتدا ارزیابی کوتاهی از گذشته‌ی چین ارائه می‌کند و سپس به بررسی چشم‌اندازهای چین می‌پردازد؛ دستاوردهای اقتصادی فوق‌العاده‌ای که چالش‌های بزرگ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیز پیش روی خود دارند. - قدرت‌نمایی پس از قرن‎‌ها انزوا: چین با اقتصادی که دارد به بزرگ‌ترین اقتصاد روی زمین روی زمین تبدیل می‌شود، با بیشترین شمار جمعیت در جهان، حضور رو به گسترش جهانی، ارتش در حال نوسازی و رژیم ملی‌گرای تک‌حزبی و متکی‌به‌نفس، آشکارا نشان می‌دهد که چه‌بسا عزم سلطه بر قرن کنونی را دارد. چین از لحاظ جمعیت غنی اما از نظر منابع فقیر، با سطح بالای تقاضا، نیروی عمده‌ی تجارت بین‌المللی کالا، از سنگ آهن گرفته تا آجیل، و تعیین‌کننده‌ی موفقیت و کامیابی کشورهایی در مناطق مختلف جهان است. چهار دهه پیش، جمهوری خلق چین در پایان عصر مائو به‌سوی ورشکستگی مالی می‌رفت؛ اما اکنون در بهترین شرایط به‌سر می‌برد و رهبران جهان مشتاق به‌دست‌آوردن دل رهبران آن هستند. - کتاب صوتی آیا چین بر قرن ۲۱ام سیطره خواهد یافت؟ «آیا چین بر قرن ۲۱ام سیطره خواهد یافت؟» اثر «جاناتان فنبی» نتیجه‌ی همکاری نشر صوتی آوانامه و «گروه انتشاراتی ققنوس» است که با ترجمه‌ی «شهریار خواجیان» و صدای «فرناز مرکباتی» تولید شده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
222.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۲:۵۸
نویسندهجاناتان فنبی
مترجمشهریار خواجیان
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۲.۴۴ مگابایت
۰۴:۰۲:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خوب و پر از مطالب جالب در خصوص نحوه اداره حزب کمونیست چین است. وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چین را با کاستی های آن و در ارتباط با پیشینه تاریخی به خوبی بررسی میکند. اما بیشتر تاکید کتاب بر حوزه داخلی است که به نظر برای نتیجه گیری کلی انتهای کتاب کمی ناکافی است. البته شناخت یک ابر قدرت جهانی در یک کتاب کوچک ممکن نیست که همین مسئله کتاب را کمی کم عمق جلوه میدهد. روایت حتی علی رغم اشتباهات در تلفظ کلمات از متوسط بالاتر است. ترجمه متاسفانه کمی دچار بی توجهی شده و برخی اصطلاحات بدون توجه به معنایشان در زبان اصلی تنها ترجمه لغوی شده است. در کل ارزش خرید و مطالعه دارد. ولی انتظار تبدیل شدن به کارشناس مسائل چین با این یک کتاب را نداشته باشید!

1

عجیب است که آوانامه و خانم فرناز مرکباتی از ارائه چنین محصول بی‌کیفیت و پر از غلطی شرم نمی‌کنند. با این که متن بسیار پیش‌پاافتاده است گوینده هیچ درکی از آنچه می‌خواند ندارد.

4

خوبه. کاش این دسته از مطالب بیشتر و به روز تر ترجمه و اجرا بشن.

3.3
(4)
68,000
٪30
47,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟
آیا چین بر قرن 21 ام سیطره خواهد یافت؟
جاناتان فنبی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیا چین بر قرن 21ام سیطره خواهد یافت؟
٪30
آیا چین بر قرن 21ام سیطره خواهد یافت؟
جاناتان فنبی
آوانامه
3.3
(4)
68,000
٪30
47,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر