0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سندروم دختر خوب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب سندروم دختر خوب

ده قدم تا رسیدن به قدرت و پایان دادن به آزارها
ناشر:
نشر نون
درباره سندروم دختر خوب

درباره کتاب سندروم دختر خوب

به‌دست آوردن رضایت دیگران با همیشه خوب بودن، معضلی است که زنان بسیاری دچار آن هستند. کتاب سندروم دختر خوب به نویسندگی بوِرلی اِنگِل یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در حوزه زنان نوشته شده و به زنان درباره خطرِ همیشه خوب بودن می‌گوید. این کتاب راه تبدیل شدن به یک زن قدرتمند به جای یک دختر خوب را نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا بتوانید با باورهای غلطی که در وجودتان ریشه دارد، مبارزه کنید. این کتاب راه دفاع از خود و مشخص کردن حد و مرز را آموزش می‌دهد و خواندنش برای همه زنان واجب است.

کتاب سندروم دختر خوب (The Nice Girl Syndrome) نتیجه صحبت‌های زنانی است که برای دریافت مشاوره به بورلی انگل مراجعه کرده‌اند. اِنگِل بیان می‌کند که این زنان، «خوب بودن» را راهی برای کسب رضایت و توجه دیگران می‌دانند و از این راه سعی در کسب مقبولیت دارند. همین موضوع زمینه‌ساز آسیب‌های جسمی و روانی بسیار زیادی می‌شود و زنان را بر آن می‌دارد تا حد و مرزهای خودشان را فراموش کنند. آماری که از سوءاستفاده‌های جسمی، جنسی و روانی زنان منتشر شده، فاجعه‌بار است. این موضوع نشان می‌دهد که زنان نیاز به آموزش‌های بیشتری برای دفاع از خود دارند و باید یاد بگیرند چگونه در اجتماع، قوی باشند.

زنان بسیاری هستند که برای مقبول بودن نزد دوست، همسر، خانواده، همکار، کارفرما و...، تن به همیشه خوب بودن می‌دهند تا مبادا خاطر کسی را آزرده سازند. اما این رویکردی نادرست است که حد و مرزهای روانی و فیزیکی آن‌ها را تهدید می‌کند و به دیگران نیز اجازه سوءاستفاده می‌دهد. برای رهایی از این مشکل، نویسنده راه‌کارهایی بسیار کاربردی ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودتان را قوی سازید و از شر باورهای غلط خلاص شوید. شما می‌توانید یک زن قدرتمند باشید و به جای اجازه دادن به دیگران برای تصمیم گرفتن به جای شما، برای خودتان تصمیم‌های مهمی بگیرید.

مطیع و منفعل بودن باعث ضعف شما می‌شود و این ضعف همان چیزی است که افراد سودجو به‌دنبال آن هستند. شما می‌توانید با اتکا به قدرت و توان شخصیتی خود، در جای لازم «نه» بگویید و به خواسته‌های سودجویانه دیگران تن ندهید. این همان نکته‌ای است که همه زنان باید یاد بگیرند: آن‌ها باید سندروم دختر خوب را بشناسند و از آن رها شوند.

درباره بوِرلی اِنگِل، نویسنده کتاب

بورلی انگل (Beverly Engel) یکی از زنان قدرتمند جهانی است که در سال ۱۹۴۷ متولد شد. او به‌عنوان یک روان‌پزشک و روان‌درمانگر مطرح آمریکایی شناخته شده است. مطالعات و نوشته‌های اِنگِل بر حوزه زنان متمرکز است و این نویسنده تلاش دارد تا زنان را نسبت به آزارهای جسمی، جنسی و عاطفی آگاه کند. او تا کنون بیش از ۲۰ کتاب پرفروش نوشته و بارها نامزد دریافت جوایز گوناگون، ازجمله جایزه بهترین کتاب برای زندگی بهتر، شده است. اِنگِل هم‌چنین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی موفق مثل اپرا وینفری حضور داشته است.

کتاب سندروم دختر خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید در زندگی خود دچار سندروم دختر خوب هستید و برای کسب رضایت دیگران از خودتان غافل شده‌اید، خواندن این کتاب می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مطالعه این کتاب به افراد علاقه‌مند به حوزه زنان و کتاب‌های خودشناسی و خودسازی نیز توصیه می‌شود.

خواندن این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

زنان بسیاری هستند که نسبت به قدرت درونی خود آگاهی ندارد و به‌خاطر باورهای غلط جامعه و خانواده، تلاش دارند تا همیشه خوب باشند. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه با این باورهای اشتباه بجنگید و برای خودتان بودن تلاش کنید. کتاب پیش رو با ایجاد آگاهی، شما را نسبت به وضعیت فعلی‌تان آگاه می‌کند تا اگر دچار سندروم دختر خوب هستید، برای رفع آن سریع‌تر اقدام کنید. با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرید چگونه به دیگران «نه» بگویید، حد و مرزهای زندگی‌تان را واضح تعریف کنید و به یک زن قدرتمند تبدیل شوید.

در بخشی از کتاب سندروم دختر خوب می‌خوانیم

ده باور غلط:

اگرچه دختران خوب انواع مختلفی دارند اما باورها و طرز فکرهای خاصی دربین همه آن‌ها مشترک است این باورها و طرز فکرها به شرح زیر هستند:

  • احساسات و نیازهای دیگران خیلی مهم‌تراز احساسات و نیازهای من است.
  •  اگرمن با دیگران خوب و منصف باشم، دیگران نیز با من خوب و منصف خواهند بود.
  • طرز فکر دیگران درباره من از عزت‌نفس، سلامتی و حتی امنیت من مهم‌تر است.
  •  اگرمی‌خواهم دیگران من را بپذیرند و دوستم داشته باشند، باید عالی و بی‌نقص باشم.
  • اگرمعصوم و ساده‌لوح باشم، دیگران هوای من را خواهند داشت و دیگرلازم نیست زحمت بزرگ شدن را به خودم بدهم.
  • من حق ندارم از خودم دفاع کنم یا پای حرفم بایستم.
  • خشم یک احساس مخرب است و نباید ابراز شود، آن هم به‌صورت مستقیم و در برابر کسانی که از آن‌ها عصبانی هستم.
  •  بهتراست به هر قیمتی شده جلوی اختلاف و جروبحث را بگیرم.
  • همه می‌توانند خوب باشند، کافی‌ست که به آن‌ها فرصت بدهم و بالاخره یک روزی آن روی خوب‌شان را به من نشان خواهند داد.
  • زنان به پشتیبانی و حمایت مالی مردان نیاز دارند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهبورلی انگل
نویسنده دومبوِرلی اِنگِل
مترجمالهام احمدزاده
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The nice girl syndrome
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۹ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
10 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم واقعا عالیه ، بنظرم نسخه نمونه رو از فیدیبو نگاه کنید تو همون اوایل کتاب بصورت موردی مشخص کرده که منظورش از دختر خوب چیست اگه بخونید خودتون متوجه میشید که کتاب برای شما خوبه یا نه ، ولی بشخصه خیلی از خوندن این کتاب لذت بردم ، تمرینات روان‌کاوی هم داره که خودتون روی خودتون انجام میدید و در شروع هر فصل در مورد دلایل جامعه شناختی مساله هم به زبان خیلی ساده و قابل فهم حرف میزنه که چرا دختران یاد گرفته اند که همیشه خوب باشند و خشم خود را ابراز نکنند ، این کتاب برای کسانی که میخوان در خودشون تغییر ایجاد کنن و از حق خودشون در مقابل همسر و خانواده و محل کار دفاع کنن بی نظیره ، نویسنده با راهکارهای ساده و علمی توضیح داده و به هیچ وجه مثل روانشناسی زرد حالت انگیزشی نداره و کاملا واقع گرایانه به مسائل پرداخته است.

1

اصلا نتونستم بخونم این کتاب رو همون صفحات اول با چنان نگاه یک طرفه و جنسیت زده ای صحبت میکرد که از خریدنش پشیمون شدم ۳،۴ دفعه بستمش و گفتم نمیخونم اما بعدش میرفتم مزگفتم شاید دارم زود قضاوت میکنم و بره جلو بهتر میشه. اما هرچی جلوتر رفت بدتر شد تا جایی که نتونستم تحمل کنم و کلا از توی کتاب های کتابخونم پاک کردم این کتابو! گارد داشتم اون هم این همه نسبت به مرد ها اونم به خاطر اینکه مراجعه کننده های نویسنده کسانی بودن که مورد ظلم قرار گرفته بودن بنظرم باعث شده بود این نویسنده دچار نگاه تک بعدی بشه و بخواد هرجور شده اقایونو بکوبه. یک نگاه فمنیستانه تند رو.

2

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و به نظرم یکی از بهترین کتاب هایی بود که در حوزه روانشناسی خوندم، و معتقدم همه دخترا و خانوما واجبه که این کتاب رو بخونن، چون که نویسنده تجربیات بیماران خودش رو بیان میکنه، بسیاری از مورد ها واسه خیلی از خانوما آشناست و تجربه اش کردن،هم ریشه یابی میکنه و هم راه حل میده که خیلی خوبه، و شاید بعضی ها فکر کنن، که دید ضدمرد توی این کتاب دیده میشه ولی اشتباه میکنن، و به نظرم با دید کاملاً منطقی یه موضوع ها نگاه میکنه، نه جانبدارانه.

5

من نسخه‌ی چاپی رو دارم میخونم و میتونم بگم از وقتی شروع کردم به خوندنش واقعا تغییرات چشمگیری رو درون خودم مشاهده کردم. کتابی نیست که یه بار خوندنش کافی باشه. نیاز به تمرین داره. خیلی پیشنهادش می‌کنم.

1

نهایت کاری که این کتاب برای شما میکنه اینه که شعار بده: قوی باشید! خنگ نباشید! حواستون رو جمع کنید! راه کار یا تمرین دیگه ای ارایه نمیده، فقط با مثالهای واقعی سعی میکنه ثابت کنه زنهای اون ور هم هنوز بدبختن. یه چیز دیگه هم هست: دختر خوب مودب بار نیارین😆

4

این کتاب برای خانمایی که از کودکی درونشون این موضوع نهادینه شده که بخاطر دیگران از خودشون بگذرن و صبوور باشن چون جنسیتشون اینو میطلب و این موضوع باعث شده طی سالهای متمادی رنج بکشن از این موضوع خوب بودن زیادشون و مورد سواستفاده قرار بگیرن بسیار مناسب هست.

5

لطفا نسخه صوتی این کتاب هم بذارید. ممنون

5

بسیارعالی .اینقدر خوشم اومد که هرر شب باید بخونم بعد بخابم .خیلی عالی و کاربردی بود برعکس خیلی از کتاب ها که نظر میده و خودت باید بفهمی چیکارکنی .کتابی بود ک ایده میده

5

بینظیر بود،حس خوبی که انگار یک والد شایسته یا یک دوست صمیمی این حرف هارو بهتون میزنه اصلا غالب نصیحتی نداره و فقط درس زندگیه برای هر خانمی...

5

عالیه این کتاب😍

نمایش 4 نقد دیگر
4
(41)
خوش‌خوان 🪶 (1)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سندروم دختر خوب
٪50
سندروم دختر خوب
ده قدم تا رسیدن به قدرت و پایان دادن به آزارها
نشر نون
4
(41)
خوش‌خوان 🪶 (1)
59,000
٪50
29,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر