0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گونه ها و نمونه ها در ادبیات فارسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب گونه ها و نمونه ها در ادبیات فارسی

درسنامه فارسی پیش دانشگاهی و عمومی
نویسنده:
علی فرهادی
ناشر:
بخردان
درباره گونه ها و نمونه ها در ادبیات فارسی

آموزش ادبیات یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در مدرسه انجام شود و کتاب‌های مختلفی برای آن نیاز است. کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها در ادبیات فارسی یکی از کتاب‌هایی است که می‌تواند در این مسیر کاربردی باشد. این کتاب در حقیقت درس‌نامه‌ی فارسی پیش‌دانشگاهی است و دانش آموزان این پایه می‌توانند از آن به شکل تخصصی استفاده کنند. از سوی دیگر این کتاب برای عموم هم کاربرد دارد و کسی که می‌خواهد دانشش را در حوزه‌ی ادبیات گسترش دهد می‌تواند این کتاب را به‌عنوان یک گزینه‌ی خوب در نظر بگیرد. کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها بخش‌های مختلفی دارد. در یک بخش به ادبیات حماسی پرداخته است و در بخش دیگر ادبیات غنایی را موردتوجه قرار داده است. ادبیات تعلیمی، ادبیات روایی، ادبیات نمایشی و همچنین تاریخ‌ادبیات بخش‌های دیگری هستند که در این کتاب موردتوجه قرار گرفته‌اند

علی فرهادی نویسنده‌ی این کتاب است و نشر بخردان آن را چاپ کرده است. اگر از طرفداران مطالعه‌ی نسخه صوتی کتاب‌ها هستید می‌توانید نسخه‌ی pdf این کتاب را در همین صفحه از فیدیبو از دسته‌بندی درسی و کمک‌درسی دانلود کنید.

چرا باید کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها در ادبیات فارسی را خواند؟

کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها یک کتاب تخصصی رشته‌ی ادبیات است که دانش زیادی را به خواننده منتقل می‌کند. در این کتاب انواع ادبی بررسی شده است و در ادامه درباره‌ی سبک‌ها و نمونه‌های ادبی زمان‌های مختلف و نکات ریز دیگر سخن گفته شده است. به‌این‌ترتیب این کتاب می‌تواند دانش فرد را به شکل جدی زیاد کند و حتی نگاه او را تغییر دهد. دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی هم می‌توانند به کمک این کتاب چیزهای زیادی برای شرکت در آزمون سراسری یاد بگیرند.

در بخشی از کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها در ادبیات فارسی می‌خوانیم

حماسه (به فتح اول) که در لغت به معنی دلاوری و شجاعت است، از قدیمی‌ترین و مهیج‌ترین انواع ادبی است. حماسه شرح تاریخ قبل از دوران تاریخی است. گزارشی است از اوضاع‌واحوال روزگاران نخست و تاریخ صدر جهان و روزگار مردمان نخستین را ترسیم می‌کند. حماسه از زمانی که ملتی در راه حصول عظمت و تمدن گام نهاده است سخن می‌گوید. در آن سخن از جنگ‌هایی است که برای استقلال و بیرون‌راندن و یا شکست دشمن یا به‌دست‌آوردن ثروت و رفاه صورت‌گرفته است. حماسه مربوط به دورانی است که قبایل و تیره‌های گوناگون متحد شد و اندک‌اندک تشکیل ملتی داده‌اند، ازاین‌رو حماسه هر ملتی، بیان‌کننده آرمان‌های آن ملت است و مجاهدت آن ملت را در راه سربلندی و استقلال برای نسل‌های بعدی روایت کند.

 الا مارتین می‌گوید: ‌ «حماسه شعر ملل است به هنگام طفولیت ملل، آنگاه که تاریخ و اساطیر، خیال و حقیقت به هم آمیخته و شاعر مورخ ملت است.»

در حماسه سخن از نخستینه‌ها و الاوایل است، چه کسی نخستین‌بار حمام ساخت؟ چه گونه خط آموختند؟ آتش چگونه کشف شد؟ در آن سخن از وسعت تشکیل برگ‌ها و کودکی شورآب‌هاست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گونه‌ها و نمونه‌ها

گونه‌ها و نمونه‌ها یک کتاب کمک‌درسی به‌حساب می‌آید و دنیای کتاب‌های کمک‌درسی پر از آثار مختلف برای رشته‌های مختلف است. در ادامه تعدادی از کتاب‌های کمک‌درسی پیش‌دانشگاهی که در فیدیبو موجود است را برای شما معرفی می‌کنیم:

·      زیست شناسی جامع کنکور علی پناهی شایق انتشارات مهر و ماه

·      حساب دیفرانسیل و انتگرال و ریاضیات پایه اثر کاظم اجلالی، محمود رضا اسلامی و مهرداد کیوان انتشارات الگو


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
462 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۲۴:۰۰
نویسندهعلی فرهادی
ناشربخردان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۲۳ مگابایت
۴۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
7 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام ای کاش میشد pdf رو چاپ کرد چون چشامون داره از کاسه در میاد اینقدر که به گوشی نگاه میکنیم????

4

نمی‌دونم چطور کتابی هست. منظورشون از گونه چه بوده. من به دنبال گونه‌های ادبی و زیرگونه های آنها هستم.

4

عالیه خسته نباشید به اقای فرهادی

3.5
(13)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گونه ها و نمونه ها در ادبیات فارسی
گونه ها و نمونه ها در ادبیات فارسی
درسنامه فارسی پیش دانشگاهی و عمومی
بخردان
3.5
(13)
28,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر