0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک ساتوشی

معرفی، خرید و دانلود کتاب یک ساتوشی

راهنمای ورود به دنیای بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها
درباره یک ساتوشی

نام بیت‌کوین برای بسیاری از ما با حسرت از دست دادن فرصت بی‌نظیری برای سرمایه‌ گذاری گره خورده است. فرصتی که اگر چند سال زودتر به آن توجه می‌کردیم، می‌توانست سود قابل توجهی نصیبمان کند. اگر فکر می‌کنید از این فرصت تاریخی جا مانده‌اید، باید گفت که هنوز دیر نشده است. در چند سال اخیر با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، توجه به دنیای بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزارزها بیشتر شده است و می‌توان با افزایش دانش در این زمینه، سرمایه‌ گذاری‌های سود دهی داشت. همان‌طور که بدون داشتن دانش کافی نمی‌توان به بازارهای مالی دیگر مانند ملک، طلا، ارز و بورس وارد شد، حضور در بازار رمز ارزها هم نیازمند داشتن دانش اولیه است.

می‌توان ادعا کرد پول دیجیتال آینده اقتصاد است. حضور و رشد بیت‌کوین در یک دهه اخیر بنیان‌های اقتصاد کلاسیک را دگرگون کرده است و یک انقلاب پولی را پایه‌ریزی کرده است. ساتوشی ناکاموتو که آغازگر این انقلاب بود، نه‌تنها مفهوم جدیدی را در اقتصاد خلق کرده است که نیازی به وابستگی به بانک‌های مرکزی ندارد، بلکه باعث شده است سایرین بر پایه چنین ایده‌ای رمز ارزهای بسیاری تولید کنند. اکنون تعداد این ارزهای دیجیتال به حدی رسیده است که بازاری مستقل برای آن به‌وجود آمده است. ارزش سرمایه ‌گذاری در این بازار نوظهور روز به روز در حال افزایش است و فرصت‌های جدیدی پیش‌ روی سرمایه‌گذاران قرار داده است.

 

یک ساتوشی  یعنی چقدر؟

یک ساتوشی کوچکترین واحد بیت‌کوین است (هر صد میلیون ساتوشی برابر با یک بیت‌کوین است) که به احترام خالق مرموز آن ساتوشی ناکاموتو این‌گونه نام‌گذاری شده است. نام این کتاب هم از همین مفهوم گرفته شده است. کتاب حاضر سه قسمت و ۱۶ فصل دارد و در هر فصل آن به یکی از مباحث مرتبط با ارزهای دیجیتال پرداخته شده است. هسته مرکزی این کتاب معرفی اصول سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال و تحلیل آن‌ها است. در کنار این موضوع، به مفاهیم فنی و ساختار شکل‌گیری و فناوری آن‌ها هم پرداخته می‌شود.

در قسمت اول به تاریخچه پول و ارزهای دیجیتال پرداخته شده است. قسمت دوم روش‌های سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال بررسی شده‌اند و در قسمت سوم روش‌های تحلیل ارزهای دیجیتال شرح داده شده است.

فصل‌های ابتدایی کتاب به مفاهیم پایه و تاریخچه مختصر پول، معرفی کامل بیت‌کوین که نخستین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و سایر ارزهای دیجیتال پس از بیت‌کوین مانند اتریوم، لایت‌کوین، ریپل و تتر اختصاص داده شده است.

سپس در یک فصل جداگانه به بلاکچین پرداخته شده است. اهمیت این فصل به این دلیل است که بلاکچین از اصول پایه‌ای رمز ارزها است و در این فصل با زبانی ساده مفاهیم آن توضیح داده شده است.

در فصل‌های بعدی اصول سرمایه ‌گذاری در این بازار نوظهور و ریسک‌ها و لزوم ورود به این بازار مورد بحث قرار گرفته است.

کیف پول‌ها موضوع فصل بعدی است. معرفی انواع  کیف پول‌های ارزهای دیجیتال و عملکرد آن‌ها و مقایسه نقاط ضعف و قوت هر یک و امنیت آن‌ها موضوعات این فصل هستند.

در ادامه روش‌های معامله و خرید و فروش این ارزها توضیح داده شده است. این فصل برای افراد ساکن ایران که با مشکلاتی به دلیل تحریم رو‌به‌رو هستند بسیار مفید است.

استخراج رمزارزها (Mining) در یک فصل جداگانه بررسی شده است. ماینینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است و در این فصل نکات فنی لازم برای ماینر شدن را توضیح داده است.

سپس آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین تحلیل فاندامنتال آن‌ها بررسی شده است. فصل مربوط به آموزش تحلیل تکنیکال طولانی‌ترین و مفصل‌ترین بخش کتاب است و یک فرد مبتدی می‌تواند از پایه‌ای‌ترین مفاهیم شروع کند.

دو فصل انتهایی کتاب درباره طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال و رعایت تنوع در سبد دارایی است که از نکات مهم در سرمایه‌ گذاری محسوب می شود.

در انتهای کتاب ضمیمه‌ای با عنوان به‌روز باشید وجود دارد که وب‌سایت‌ها و منابع آنلاین مفیدی را برای مطالعه بیشتر، بررسی قیمت‌ها و آشنایی بیشتر با ساختار cryptocurrency یا همان رمزارز معرفی کرده است. با توجه به ماهیت متغیر فناوری و پیشرفت دائمی آن، مطالعه این بخش کمک می‌کند با آخرین تغییرات و روش‌ها آشنا شوید و به‌روز بمانید. این کتاب برای مبتدی تا پیشرفته قابل استفاده است.

از ویژگی‌های خوب این کتاب تالیفی بودن آن است. این موضوع باعث می‌شود خواننده ایرانی متنی روان و ساده را بخواند، بدون این‌که مجبور شود با متن‌های سنگین تخصصی مواجه شود که اغلب همراه با مشکلاتی در ترجمه هستند. مزیت دیگر ایرانی بودن نویسنده‌های کتاب این است که مواردی در متن کتاب پوشش داده شده است که در هیچ متن انگلیسی زبانی وجود ندارد و مخصوص خواننده ایرانی است. این کتاب مشکلاتی که تحریم برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است را بررسی می‌کند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد.

درباره نویسندگان کتاب یک ساتوشی

کتاب یک ساتوشی با تالیف محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور در سال 1399 توسط انتشارات راه‌پرداخت منتشر شده است و حدود 300 صفحه دارد و می‌توان آن را به صورت چاپی یا PDF دریافت کرد. در حال حاضر (پاییز 1400) این کتاب به چاپ چهارم رسیده است که نشان‌دهنده استقبال خوب از محتوای کتاب است. نویسنده محمد آذرنیوار متولد سال 1376، استراتژیست و مدیر محتوا، سردبیر وب‌سایت ارزدیجیتال، محقق بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است. نویسنده دیگر این کتاب نیما ملک‌پور مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی این سایت است. شما هم‌اکنون می‌توانید این کتاب را از فیدیبو تهیه کنید.

برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فقط اسم بیت‌کوین را شنیده‌اید و هیچ‌چیز دیگری از آن نمی‌دانید، این کتاب برای شماست. همان‌طور که از عنوان فرعی کتاب پیداست، این کتاب مناسب مبتدی‌ها و افرادی است که می‌خواهند با دنیای بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال آشنا شوند. برای خواندن این کتاب نیاز به هیچ پیش‌نیازی نیست و کتاب حاضر با متنی روان و ساده از مفاهیم پایه مانند بازارهای مالی و اقتصاد و سرمایه‌ گذاری شروع می شود. البته این موضوع به این معنا نیست که با کتابی سطحی رو‌به‌رو هستید. این کتاب کمک می کند دانش جامعی درباره حضور در بازار رمزارزها به‌دست آورید. حتی اگر در بازارهای مالی سنتی مانند بورس فعالیت دارید و می‌خواهید حوزه فعالیت خود را گسترش دهید هم می‌توانید از این کتاب بهره ببرید. همچنین افراد حرفه‌ای هم می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

 

در بخشی از کتاب می خوانیم

بی نهایت آدرس

هرکس می تواند بدون نیاز به واردکردن نام يا مشخصات خود به شبکه بیت‌کوین متصل شود. شبکه بیت کوین

اجازه ساخت هر تعداد کیف پولی را به کاربران می‌دهد و هر کیف پول کلید خصوصی خاص خودش را دارد. شاید فکر کنید که تولید یک کلید عمومی برای ساخت آدرس کیف پول، به معنای مشخص شدن هویت شخصی شما باشد. اما این قدم هم ناشناس است و حتی می‌تواند بدون نیاز به اینترنت انجام شود. به سادگی و با یک کلیک می‌توانیدکلیدهای جدید بسازید.

اما یک مسئله؛ در هنگام ساخت کیف پول امکان بررسی تکراری بودن یا نبودن آدرس یا کلید وجود ندارد. برای درک بهتر این جمله، فرایند ساخت ایمیل را در نظر بگیرید. هنگامی که قصد دارید ایمیل ایجاد کنید، سرویس ایمیل دهی(مثل جی میل) از شما می‌خواهد یک آدرس ایمیل برای خود مشخص کنید. آدرس دلخواه خود را وارد می‌کنید. اما سیستم به شما می‌گوید که این آدرس قبلاً ثبت شده و نمی‌توانید آن را برای خود برگزینید. در بیت کوین این‌گونه نیست و اگر بتوانید کلید خصوصی یک نفر را حدس بزنید. به دارایی های او دسترسی خواهید داشت. اما حدس کلید خصوصی تقریباً محال است. چرا؟ حداکثر تعداد آدرس‌های احتمالی بیت ۱۶۰۲ کوین است یعنی:

۸۳/۳۶ ۹۱۸۲۰۱۳۶۴۸۳۷ ۱۴۶۱۵۰۱۶۳۷۳۳۰۹۰۲ احتمال برای آدرس‌های بیت کوین وجود دارد. برای اینکه بزرگی این عدد را خوب درک کنید، به این مثال توجه کنید؛ تخمین زده می‌شود تعداد دانه‌های شن و ماسه در دنیا تقریبا ۵.۷ میلیون تریلیون باشد. حالا فرض کنید هر دانه شن یک کره زمین باشد و با احتساب شن‌های این کره‌های زمین، باز هم رقمی که به دست می‌آید. خیلی پایین‌تر از احتمال آدرس‌های بیت کوین است. این موضوع باعث می‌شود تا هک یا حملات سایبری با استفاده از حدس زدن کلیدها غیرممکن باشد.

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
314 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۸:۰۰
نویسندهمحمد آذرنیوار
نویسنده دوم نیما ملک پور
ناشرراه پرداخت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۸ مگابایت
۳۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 66 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (3)
آموزنده 🦉 (3)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

اگه میخواین از پایه مباحث مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال از مفاهیم خیلی پایه و پیشینه تا روشهای معامله و پول درآوردن از این ارزها رو یاد بگیرین این کتاب به شدت توصیه میشه

5

کتاب بدی نیست.... ولی خب مقدماته دیگه و ممکنه کسی مقدمات و پیش زمینه ی چیزی رو نخواد ,خب قاعدتا به درد اون ها نمیخوره

5

این کتاب الان در حال حاضر قیمتش ۱۱۰ هزار تومن و برای کسانی که ب بسم الله هستن خیلی مفیده

4

واسه شروع و آشنایی کتاب خوبیه

5

مقدمه ای شیرین به زبان ساده👌🏻

4

برای شروع خیلی عالیه

3

عالی

1

کتاب قصه !

5

کتاب خوبیه

5

عالی

نمایش 2 نقد دیگر
4.1
(72)
آموزنده 🦉 (3)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک ساتوشی
یک ساتوشی
راهنمای ورود به دنیای بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی ها
راه پرداخت
4.1
(72)
آموزنده 🦉 (3)
21,000
تومان