0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصول فتوگرامتری پهپاد

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد

مفاهیم تئوری و نکات عملی
درباره اصول فتوگرامتری پهپاد

کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد نوشته مسعود ورشوساز و محمد سعادت سرشت بر روی آشنایی با پهپاد و فتوگرامتری آن تمرکز دارد. پهپادها دارای فتوگرامتری کوتاه برد با دوربین غیرمتریک هستند. این دوربین بر روی پهپاد به حالت اینرسی درآمده و پس از آن با کمک هدایت کننده‌ها شروع به ثبت داده می‌کند. از این داده‌ها برای اطلاعات هندسی نقشه‌های توپوگرافی استفاده می‌کنند. پهپاد عمود بر زمین و بدون سرنشین از زمین بلند شده و عکسبرداری از منطقه مورد نظر را انجام می‌دهد. اگر به مطالعه کتاب‌های هوافضا علاقمند هستید، به دسته مهندسی هوافضا فیدیبو مراجعه کنید.

کتاب اصول فتوگرامتری پهباد شامل سرفصل‌های آشنایی با پهپاد، سامانه پهپاد، کنترل و هدایت پهپاد، اصول آیرودینامیک پرواز، آب‌وهوا در هوانوردی، فتوگرامتری پهپاد و مثلث ‌بندی هوایی است. با توجه به کوچک بودن سنجنده و ارتفاع پایین پرواز، فتوگرامتری با پهپاد (UAV)، پوشش عرضی و طولی این تصاویر بهتر بوده و می‌توان تصاویر بیشتری را ثبت کرد. در صورتی که از روش تصویربرداری فتوگرامتری با سرنشین استفاده شود، کیفیت تصاویر پایین آمده و دامنه پوشش عرضی و طولانی کاهش می‌یابد.

موضوع کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد چیست؟

کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد نوشته مسعود ورشوساز و محمد سعادت سرشت، کتابی مفید در مورد تصویربرداری با پهپاد است که اطلاعات دقیقی در اختیار مهندسین قرار می‌دهد. ثبت اطلاعات سه بعدی از سطح زمین نقش پررنگی در کسب اطلاعات بیشتر از کره خاکی داشته و برای این منظور از روش‌های مختلفی نظیر تصاویر ماهواره‌ای، تکنولوژی لیدار و دوربین‌های متریک استفاده می‌کنند.

استفاده از هر کدام این روش‌ها به دلیل هزینه بالا، صعب‌العبور منطقه، زمان مورد نیاز برای ثبت تصاویر، مجوز و ... می‌تواند سخت و پیچیده باشد، در این حالت بهترین انتخاب فتوگرامتری پهپاد است. استفاده از فتوگرامتری پهپاد مقرون به صرفه بوده و قدرت بهتری در ثبت داده‌ها دارد. کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد به همین منظور نوشته شده و اطلاعات کامل‌تری در مورد این روش تصویر برداری ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد انتخابی مفید برای افرادی است که در رشته مهندسی هوافضا تحصیل کرده یا به این مباحث علاقه دارند. نثر این کتاب روان بوده و به خوبی مفاهیم پایه را بررسی می‌کند.

درباره نویسنده

کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد نوشته مسعود ورشوساز و محمد سعادت سرشت تحت نظر انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. تمرکز موسسه انتشارات دانشگاه تهران بر روی چاپ کتاب‌های آکادمیک بوده و فعالیت خود را از سال 1325 آغاز کرده است. انتشارات دانشگاه تهران در ابتدا با این هدف شروع به فعالیت کرد که بتواند بخشی از نیاز دانشجویان را پوشش دهد اما به مرور زمان به شمار کتاب‌های چاپی تحت این انتشارات افزوده شد. تا به امروز بیش از ۵٬۰۰۰ تحت نظر این انتشارات چاپ شده و به طور معمول روزی یک کتاب را به چاپ می‌رساند.

از جمله سایر کتاب‌های منتشر شده تحت نظر این انتشارات می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

·      کتاب راهنمای ویرایش و نگارش نوشته فرشاد رضوان

·      دوره مختصر منطق صوری نوشته محمد خوانسازی

·      کتاب تفکر انتقادی و خلاقیت نوشته جویی وای اف لو

در بخشی از کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد می‌خوانیم

پهپاد مخفف عبارت پرنده هدایت پذیر از دور بوده و برای نامگذاری نوع خاصی از پرنده‌های بدون سرنشین به کار گرفته می‌شود که برای اهداف مختلفی از جمله مقاصد نظامی، شناسایی نقشه برداری فیلمبرداری، امدادرسانی و غیره کاربرد دارند. پهپادها از دوره جنگ جهانی اول با هدف حفظ جان خلبانان برای مقاصد حمل بمب مطرح شدند و برای مقاصد شناسایی نظامی توسعه یافتند. سپس در چند دهه گذشته به تدریج برای امور غیر نظامی و به ویژه تفریحی بین گروههای محدودی در سطح جهان شدند. این افراد پرندههای بدون سرنشین را می‌ساختند و آن‌ها را با رادیوکنترل به صورت دستی هدایت می‌کردند. با توسعه پردازشگرهای الکترونیکی در دو دهه گذشته (از سال 2000) هدایت پهپادها به صورت کاملاً خودکار به تدریج میسر و تصویربرداری هوایی با آن توسط مهندسان به واقعیت عملی مبدل شد و فتوگرامتری پهپاد (از حدود سالهای 2010) به وجود آمد. برای فهم بخش دوم کتاب که به فتوگرامتری پهپاد اختصاص دارد بهتر است با مطالب بخش اول مربوط به آشنایی با پهپاد آشنا مطالب مختلفی که در بخش اول کتاب به آن‌ها پرداخته خواهد شد به طور خلاصه عبارتند از:

·       کلیات و تعریفهای مرتبط با پهپاد

·      بخشهای پهپاد هوایی ارتباطات مخابراتی، کنترل زمینی

·      کنترل و هدایت :پهپاد دستی و اتوپایلوت

·      اصول آیرودینامیک پرواز

·      آب و هوا در هوانوردی

·      آشنایی با مقررات ایمنی و اخلاق حرفه ای در پرواز

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد

اگر از مطالعه کتاب اصول فتوگرامتری پهپاد لذت بردید، به شما توصیه می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بررسی کنید:

·      کتاب مسائل جامع ارتعاشات برای رشته های مکانیک، عمران و هوافضا نوشته منصور نیکخواه بهرامی

·      کتاب مقدمه‌ای بر مهندسی هوافضا نوشته عبدالمجید خوشنود، علیرضا نادری ‌آخورمه، هومان مرادی ‌مریم ‌نگاری

·      کتاب مقدمه ای بر اخترفیزیک جدید جلد 1 نوشته دیل استلی و برادلی کارول



شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
12.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسنده محمد سعادت سرشت
نویسنده دوممسعود ورشوساز
ناشرانتشارات دانشگاه تهران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۲.۷۲ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالییی

3.8
(8)
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول فتوگرامتری پهپاد
اصول فتوگرامتری پهپاد
مفاهیم تئوری و نکات عملی
انتشارات دانشگاه تهران
3.8
(8)
44,000
تومان