0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بدون فیلتر

معرفی، خرید و دانلود کتاب بدون فیلتر

داستان اینستاگرام
نویسنده:
سارا فرایر
درباره بدون فیلتر

کمتر کسی وجود دارد که کلمه‌ی «اینستاگرام» را نشنیده باشد یا نداند که چه چیزی است. اینستاگرام یک اپلیکشن موبایل در میان میلیون‌ها اپلیکیشن موبایل که امروز روی چیزهای مختلفی از جمله سبک زندگی آدم‌ها، توریسم، صنعت مُد و... تأثیر دارد چه داستانی داشته؟ ایجاد کنندگان آن برای چه منظوری آن را درست کرده‌اند و بعد از آن چطور مسیرش تغییر پیدا کرده است؟ سارا فرایر در کتاب «بدون فیلتر» به این اپلیشن جهانی که روزانه چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند پرداخته است و داستان آن را نوشته است.

درباره کتاب بدون فیلتر

سارا فرایر در این کتاب سعی کرده است تا ما را با بنیان‌گذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر آشنا کند و علاوه بر آن داستان ایجاد اینستاگرام و تبدیل شدن آن به یک اپلیکیشن جهانی که ماهانه یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند را بیان کند. اینکه چه اتفاقاتی افتاده تا امروز نحوه‌ی لباس پوشیدن، غذا خوردن، مسافرت کردن، خریدن کردن و دیگر کارهای ما تحت تأثیر این نرم‌افزار قرار گرفته است. چگونه تصمیماتی که موسسان و مهندسان اینستاگرام در پشت‌پرده‌ی گرفته‌اند روی زندگی میلیون‌ها نفر در جهان تأثیر گذاشته است. سارا فرایر در کتابش نمونه‌های متنوعی از تأثیر اینستاگرام بر زندگی ما را بیان می‌کند که این تغییرات گستره وسیعی را در برمی‌گیرد؛ از شیوه‌ی مرتب کردن کتابخانه بر اساس رنگ جلد کتاب‌ها تا اماکن توریستی که سابق بر این کمتر کسی از آنها بازدید می‌کرده و امروز از فراوانی گردشگر، جای سوزن انداختن ندارند.

سارا فرایر اطلاعاتی که در کتاب منتشر کرده را از صدها نفر از کارکنان و مهندسان اینستاگرام بدست آورده است که باتوجه به تعهد کارکنان فیس‌بوک به رازداری، این اطلاعات بدون ذکر هویت افراد استفاده شده است.

سعید زرگریان -مترجم کتاب- درباره‌ی کتاب نوشته است: شاید با دیدن نام این کتاب گمان کنید که بیشتر به درد عاشقان فضای مجازی یا آدم‌های به اصطلاح اینستاباز می‌خورد یا حتی به درد افراد مشهور و اینفلوئنسر که در اینستاگرام فعالیت به نسبت بیشتری دارند. پس لازم است تأکید کنم که به هیچ‌وجه این‌طور نیست. کتاب حاضر را می‌توان به نوعی «راهنمای جامع کارآفرینی» نامید.

این کتاب برنده‌ی جایزه فایننشال تایمز در سال ۲۰۲۰ شده است و نیویورک تایمز درباره این کتاب می‌نویسد: ما نیاز به چنین کتابی داریم تا توضیح بدهد چیزی که در تمام روز از آن استفاده می‌کنیم و ساعت‌ها به آن خیره می‌شویم درواقع چه پیشینه‌ای دارد.

با خواندن داستان بنیان‌گذاران اینستاگرام در این کتاب درمی‌یابیم که حتی می‌شود زیردست مدیری متعصب و برتری‌طلب همچون مارک زاکربرگ کار کرد و باز هم موفق شد. اینکه اگر دو شریک با عشق کار کنند و به جایگاه یکدیگر چشم نداشته باشند، شراکت چیز خیلی خوبی می‌تواند باشد.

برای دانلود کتاب بدون فیلتر می‌توانید به وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو مراجعه کنید.

درباره سارا فرایر نویسنده‌ی کتاب بدون فیلتر

سارا فرایر در دانشگاه کارولینا تحصیلات خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری به اتمام رسانده است و خبرنگار حوزه‌ی فناوری و شبکه‌های اجتماعی بلومبرگ نیوز است. مقالات برنده‌ی جایزه و گزارش‌های تکان دهنده‌ی او سبب شده‌اند خودش را به عنوان کارشناس این حوزه مطرح کند که چگونه فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و توییتر تصمیمات کاری‌ای می‌گیرند که هم روی آینده‌ی خودشان تأثیر می‌گذارد و هم روی جامعه‌ی ما. او اکنون در شهر سن‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند و یکی از نویسندگان دائمی هفته‌نامه‌ی بلومبرگ بیزینس ویک و شبکه‌ی تلویزیونی بلومبرگ است. کتاب «بدون فیلتر» اولین کتاب سارا فرایر است و جایزه‌ی بهترین کتاب سال ۲۰۲۰ فایننشال تایمز و مک کینزی را دریافت کرد.

ترجمه‌ی کتاب بدون فیلتر

این کتاب توسط سارا فرایر به زبان انگلیسی نوشته شده است. این کتاب که توسط تایمز، فرتون، اکونومیست و NPR به‌عنوان بهترین کتاب سال معرفی شده است، توسط سعید زرگریان به فارسی برگردانده شده است و با همکاری انتشارات آموخته در ایران به چاپ رسیده است. همچنین نشر مون این کتاب را در قالب مجموعه‌ی «جهان ما» با ترجمه‌ی رسول فیروزی و تهمینه نصرالهی منتشر کرده است. برای دانلود کتاب الکترونیکی بدون فیلتر به اپلیکیشن فیدیبو مراجعه کنید.

کتاب بدون فیلتر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، برخلاف نام آن، راهنمای جامعی برای کارآفرینی است. سارا فرایر در این کتاب تصویر واضحی از روند کسب موفقیت و دستاورد در زندگی شخصی و حرافه‌ای را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. اینکه چگونه یک شرکت نوپا را از صفر و با کمترین نشانه‌ی امیدواری بنا کرد و به بالاترین سطح در صنعت خود رساند. این کتاب می‌تواند برای افرادی که ابتدای راه ایجاد یک کسب‌وکار هستند مفید باشد و به آنها کمک کند تا تصمیمات درستی بگیرند. علاوه بر آن مطالعه‌ی این کتاب به کارشناسان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود. همچنین شما می‌تواند نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب را در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو به دوستانتان هدیه دهید.

در بخشی از کتاب بدون فیلتر می‌خوانیم

کرایگر و سیستروم به هیچ وجه نمی‌دانستند که آیا برنامه‌ی جدیدشان کسی را بیش از بربن جذب خواهد کرد یا خیر. در واقع، این برنامه هیچ چیز جدیدی نداشت. آن‌ها نخستین کسانی نبودند که به فکر استفاده از فیلتر برای عکس‌ها یا ساخت شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر علایق افتاده بودند. ولی احساس و سادگی را ارجح بر نوآوری فناورانه می‌دانستند. با نگه داشتن این محصول در ساده‌ترین شکل ممکن (فقط برای قرار دادن و لایک کردن عکس‌ها)، هم وقت کمتری را صرف توسعه‌ی آن می‌کردند و هم می‌توانستند پیش از صرف پول بيشتر، برنامه را روی عموم مردم آزمایش کنند. قرار گذاشتند کدنیم را هرچه که باشد، ظرف هشت هفته منتشر کنند. یعنی در مدتی کمتر از آنچه طول کشیده بود تا کرایگر ویزایش را بگیرد.

وقتی مشغول ساخت برنامه بودند، ایمیلی از کول رایز به دستشان رسید. رایز طراحی بود که شنیده بود روی چه چیزی دارند کار می‌کنند و می‌خواست آن را امتحان کند.

رایز گزینه‌ی بی‌نقصی برای انجام این کار بود. در شرکت نوپایی در زمینه‌ی ساخت ویدئو کار می‌کرد و عکاس هم بود. مضمون عکس‌هایش که گاهی آن‌ها را در نمایشگاه‌های محلی به نمایش می‌گذاشت، برخلاف گرایشی بود که بازار به تصاویر تروتازه، بی نقص و واضح داشت. عکس‌هایش را به‌صورت دیجیتالی دستکاری می‌کرد تا نور بیشتری واردشان شود یا بافت و احساس بیشتری به آن‌ها می‌افزود تا خاطره‌انگیزترشان کند. از دوربین‌های قدیمی مانند پولاروید خوشش می‌آمد و به تازگی یک دوربین هاسلبلاد خریده بود که گونه‌ای از دوربین به کاررفته در نخستین سفر انسان به ماه بود. این دوربین فقط عکس‌های مربعی می‌گرفت.

پس از آنکه کرایگر و سیستروم رضایت دادند که بگذارند رایز برنامه را امتحان کند. برای پیاده‌روی به کوه تامالیایز در شمال شهر سن‌فرانسیسکو رفت و گوشی‌اش را هم با خود برد. یکی از فیلترهای سیستروم به نام ارلی برد را امتحان کرد و از دیدن کیفیتش شگفت زده شد. چون به نظرش رسید که شبیه هنر خودش است.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۴۹ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهسارا فرایر
مترجمسعید زرگریان
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
No‌ Filter :‌the‌ inside ‌story ‌of ‌Instagram
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۴۹ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همیشه دوست داشتم داستان اینستاگرام رو بدونم. پادکست بی‌پلاسش رو هم گوش بدین خیلی خوبه

5

باورنکردنی بود اتفاقایی که تعریف می‌کرد.

5

این کتاب استفاده مفید از اینستاگرام رو خیلی خوب توضیح داده

5

عالی

نمایش 1 نقد دیگر
4.7
(18)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
149,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بدون فیلتر
بدون فیلتر
داستان اینستاگرام
انتشارات آموخته
4.7
(18)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
149,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر