0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جاسوس
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جاسوس

درباره جاسوس
کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که وقتی کلمه «جاسوس» به گوشش می‌خورد، تمام حواسش را جمع نکند تا متوجه موضوع بحث شود. کلمه جاسوس به‌خودی‌خود حس کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد؛ حالا تصور کنید قرار است کتابی بشنویم که درباره یک رقصنده معروف هلندی است که به‌جرم جاسوسی دوطرفه اعدام می‌شود. پائولو کوئیلو، نویسنده معروف برزیلی، در کتاب صوتی «جاسوس» قصد ندارد به موضوعی عرفانی بپردازد، بلکه او به روایت زندگی و مرگ پرابهام زنی به نام «ماتا هاری» پرداخته است که به جرم جاسوسی برای آلمانی‌ها در فرانسه اعدام می‌شود. - درباره کتاب صوتی «جاسوس»، نوشته «پائولو کوئیلو»: زندگی و سرنوشت آن‌هایی که جاسوس بودند یا اتهام جاسوسی آن‌ها را به جوخه اعدام رساند، همیشه غیرمنتظره و جذاب است. احتمالا برای همین است که پائولو کوئیلو در کتاب صوتی جاسوس، به موضوع تازه و جذابی می‌پردازد و زندگی «ماتا هاری» را به‌عنوان یک رقصنده مشهور که نمایش‌های خارق‌العاده‌اش باعث تحسین همگان شده بود، از زبان خودش روایت می‌کند. این رمان بر اساس واقعیت و زندگی واقعی ماتا هاری که پایه‌گذار سبکی نوین در رقص است، نوشته شده. البته خود پائولو کوئیلو ادعا کرده که ضمن وفاداری به واقعیت و اصل ماجرا، دیالوگ‌ها و برخی حوادث جزئی، زاییده قدرت تخیل او هستند. اوج شهرت ماتا هاری و رفتارهای آزادانه او روی صحنه‌های اجرا هم‌زمان با وقوع جنگ جهانی اول است. او به دلیل دلفریبی و زنانگی‌اش به محافل بسیاری راه می‌یابد و به سیاستمداران نزدیک می‌شود. از این رو، سرویس جاسوسی آلمان از او می‌خواهد که اطلاعات حاصل از رفت‌وآمدهایش به محافل سیاسی را در ازای پولی هنگفت به آن‌ها بدهد. بسیاری ادعا می‌کنند که نتیجه جاسوسی‌های او کشته شدن پنجاه هزار نفر از نیروهای فرانسوی بوده است. با این‌که مدت‌هاست از پرونده و اعدام این ماتا هاری گذشته است، اما هنوز مرگ او در هاله‌ای از ابهام است؛ زیرا آلمان‌ها جاسوسی او را تایید نکردند و عده‌ای هم معتقدند، او ناخواسته وارد بازی‌های سیاسی شده است. - چرا شنیدن کتاب صوتی «جاسوس» نوشته «پائولو کوئیلو» را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ پائولو کوئیلو با زبانی ساده و فاصله گرفتن از سبک عرفانی‌اش در تلاش بوده است تا زندگی ماتا هاری را بدون قضاوت و جانبداری به تصویر بکشد. شروع کتاب صوتی «جاسوس»، صبح روز اعدام ماتاست که از خواب برمی‌خیزد و برای اعدام آماده می‌شود که در نهایت با شلیک آخرین گلوله افسر اعدام، برای همیشه چشمانش را می‌بندد و پرونده زندگی پرفراز و نشیبش برای همیشه بسته می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
200.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۸:۲۴
نویسندهپائولو کوئیلو
مترجمبهناز سلطانیه
راویشهاب ایلکا
راوی دومندا پوریان
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۰.۱۸ مگابایت
۰۴:۲۸:۲۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
10 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

شروع داستان واقعا طوفانی بود و همین خواننده رو متقاعد می‌کنه که روند کمابیش یکنواخت داستان رو تا پایان دنبال کنه. شیوه روایت بخش اعظم داستان، اول‌شخص و از طریق نامه‌س و همین باعث میشه دست و پای نویسنده تا حدی بسته بشه و مجال چندانی برای پردازش وقایع نداشته باشه. اما سوژه داستان به اندازه کافی شنیدنی هست. جامعه‌ای که از یک جنگ خانمان‌سوز عبور کرده بقدر کافی خون و جنایت دیده که جان آدمیزاد در چشمش مقداری نداشته باشه. چنین جامعه‌ای البته عجیب نیست اگر برای التیام زخم‌های خودش انسان‌های بی‌گناه رو هر قدر که لازم باشه قربانی کنه. یه جا در همین کتاب گفته میشه که اولین قربانی هر جنگ کرامت انسانه. سالها طول می‌کشه تا مستی خون از سر چنین جامعه‌ای بپره و وجدانش دوباره در برابر جان انسانهای بی‌گناه حساس بشه

4

کتاب سرگذشت واقعی ماتاهاری، رقاص معروف و از پیشروان رقصهای اروتیک در قرن بیستم به سبک شرق دور هست که متهم به جاسوسی برای آلمان میشود و در فرانسه اعدام میگردد. کتابهای دیگری که بیشتر جنبه تحقیقی داشته باشه در خصوص زندگی پر رمز و راز ماتاهاری هست که نمیدونم به فارسی ترجمه شده یا نه . دراصل این کتاب بیشتر به توانایی او در اغوا کردن مردان متنفذ در فرانسه اشاره داره و با قلم توانای کوئليو در داستان پردازی همراه شده است. به کسانی که به بیوگرافی افرادی که شایعات درباره زندگی اونها زیاد بوده و قربانی این موضوع شده اند میشه توصیه کرد این کتاب رو . ساختار روایی خطی و زیباست .

3

راستش رو بخاید انتظار بیشتری رو از پائولا کویلو داشتم وهرچه که با داستان پیش میرفتم دوست داشتم ی اتفاق خاصی بیوفته که نر من رو به داستان جلب کنه اما خب متاسفانه همچین اتفاقی نیوفتاد برای همین بهتون پیشنهاد میکنم که کتاب کیمیاگر پائولا کویلو رو بخوانید چون واقعا متن داستان قویی دارد گویندگی و صدای راویان داستان فوقالعاده اس و از هردو آن ها تشکر میکنم موفق باشید.

4

در کل من زیاد از سبک کوئیلو خوشم نمیاد ولی باید بگم این کتاب به جرات یکی از بدترین کتابهایی بود که شنیدم ، خوانش بسیار عالی بود ولی خود کتاب واقعا بد بود و حتی حس میکنم بسیار سانسور شده بود . علی رغم اینکه خوانش خوب بود ولی اصلا توصیه نمیکنم‌ پولتونو صرف خرید این کتاب بکنید .

3

این کتاب رو بخاطر اسم نویسنده خوندم و با نوشته های دیگه پاولو کوئیلو فاصله داشت ، سرگذشت رقت انگیز رقاصه ای که حتی در اوج هم احساس بازنده بودن رو ، روح کتاب بی شباهت به عقاید یک دلقک نبود. ممنون از عوامل تهیه کننده این اثر

4

بنظرمن ک قشنگ بود صدا گذاری خیلی خوب بود و سرنوشت زنی ک به فاحشه بودن خودش اگاهه ولی خیلی قشنگ تعریف میکنه و ازش راضیه

3

فکر کنم خیلی سانسور داشت..‌‌..ناپیوسته بود انگار

4

با سلام. کتاب خوبی هست. پیشنهاد می کنم بخونید یا بشنوید

2

خیلی به دلم ننشست.

3.5
(10)
60,000
٪30
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جاسوس
جاسوس
پائولو کوئلیو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جاسوس
٪30
جاسوس
پائولو کوئیلو
استودیو نوار
3.5
(10)
60,000
٪30
42,000
تومان