0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه کم حرف نباشیم؟
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم؟

نویسنده:
بهار خرم
درباره چگونه کم حرف نباشیم؟

اگر شما هم جزء افراد کم‌حرف هستید احتمالاً به این موضوع پی برده‌اید که داشتن روابط مؤثر و سازنده نیازمند تعامل با افراد است و بخش زیادی از تعامل ما با افراد مختلف از طریق صحبت کردن و انتقال احساسات و تجربیات صورت می‌گیرد. باید بدانید که کم‌حرفی نیز مانند پرحرفی یک نقص و عیب به حساب می‌آید که نیاز داریم تا آن را برطرف کنیم. کتاب صوتی «چگونه کم حرف نباشیم» به این موضوع پرداخته است.

درباره کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم

امروزه با گسترش تکنولوژی و روش‌های ارتباطی، مهارت‌های ارتباطی بسیار مهم شده‌اند و در جنبه‌های مختلف زندگی از جمله ارتباط با خانواده، دوستان، همکاران، شرکای تجاری و... تأثیرگذار است. این مهارت‌ها در جوامع مختلف و با توجه به شرایط و مسائل اجتماعی می‌تواند متغیر باشد. مقالات و کتاب‌های مختلفی در این رابطه نوشته و چاپ شده‌اند و می‌توانید از آنها استفاده کنید تا مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء دهید.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد در موقعیت‌های مختلف تنها به دلیل نگفتن یک جمله، موقعیت‌های مختلف زندگی خود را از دست داده‌اید و یا ارتباطات سازنده‌ای که می‌توانستید داشته باشید با مشکل مواجه شده است. این اتفاق می‌تواند به خاطر کم‌رویی، خجالت کشیدن و دلایلی از این دست باشد همچنین اعتماد به نفس، فن بیان و مهارت سخن گفتن تأثیر بسیار زیادی دارد. تصور کنید به یک مصاحبه‌ی کاری دعوت می‌شوید یا با فردی قرار ملاقات دارید که می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند یا فردی که قصد ازدواج با او را دارید. مطمئناً در این شرایط کم‌حرف بودن کمکی به ما نمی‌کند. البته کم‌حرفی مادامی که در کنترل شما باشد خصوصیت بدی نیست ولی اگر این کم‌حرفی مانع رسیدن شما به خواسته‌هایتان می‌شود باید به فکر برطرف کردن آن باشید. علاوه بر آن، ساکت بودن لزوماً ارتباطی با کم‌حرفی ندارد. ممکن است فردی در جمع‌هایی که احساس غریبگی می‌کند و یا هنگام صرف غذا ساکت و گوشه‌گیر باشد ولی در هنگام حضور در جمع‌های دوستان یا بازی کردن بسیار پرشور بوده و اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد. زمان‌هایی وجود دارد که شما به‌واسطه‌ی قرار گرفتن در جمع افراد خاصی که برای اولین‌بار مشاهده می‌کنید معذب باشید و باعث شود که شروع صحبت با آنها برای شما سخت باشد. بطور کلی احساس راحتی شما نیز می‌تواند به موقعیت و وضعیت روحی شما بستگی داشته باشد و ارتباطی با کم‌حرف بودن نداشته باشد.

کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم برگرفته از مقالاتی است که نویسندگان سایت Howcanu منتشر کرده‌اند. این اثر یکی از آثار تولید شده در مجموعه‌ی «چگونه‌های دست یافتنی» است که توسط انتشارات کتاب نوین منتشر شده است.

در این کتاب صوتی درمورد موضوع کم حرفی صحبت می‌شود. به‌طور کلی منظور از کم‌حرفی چیست و اساساً به چه افرادی کم‌حرف گفته می‌شود؟ آیا کم حرف بودن به معنی خجالتی بودن فرد است یا می‌تواند متفاوت باشد؟ پاسخ این سوالات و موارد دیگر مربوط به این موضوع در این کتاب صوتی وجود دارد.

این کتاب علاوه بر بررسی دلایل کم‌حرفی و توضیح موضوعات مربوط به آن، شما را با راه‌حل‌هایی آشنا می‌کند که بتوانید بصورت گام به گام بر کم‌حرفی خود غلبه کنید و پیشرفت خود را مشاهده کنید.

کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم توسط انتشارات کتاب نوین گویا منتشر شده است و شما می‌توانید برای دانلود این کتاب صوتی و همچنین دیگر کتاب‌های مربوط به درمان کم حرفی و افزایش مهارت‌های فردی به اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو مراجعه کنید.

درباره howcanU منتشر کننده‌ی کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم

وبسایت «هاو کن یو» howcanU با شعار «رشد، موفقیت، پیشرفت» در اواخر سال 1394 با هدف ارائه محتوای اختصاصی آموزشی در زمینه‌های کسب و کار، ارتقای فردی، روابط اجتماعی و روانشناسی، سبک زندگی و… سعی در ایجاد محیطی آموزشی، مفید و کاملا کاربردی بنیان نهاده شد تا بتواند در بستر اینترنت تمامی یا حداقل بخشی از نیاز های روزمره همه افرادی که در مسیر موفقیت قدم بر می‌دارند را بر طرف نماید. این وبسایت مقالاتی را از نویسندگان مختلف منتشر می‌کند که برخی از آنها ترجمه هستند. مقاله‌ی چگونه کم‌حرف نباشیم توسط بهار خرم در این وبسایت منتشر شده است.

کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب درباره‌ی کم‌حرفی صحبت می‌کند و می‌تواند برای افرادی که این خصوصیت مشکلاتی را در زندگی برایشان ایجاد کرده است مفید باشد.

در قسمتی از کتاب صوتی چگونه کم حرف نباشیم می‌شنویم

اگر چندین دوست در یک مهمانی مشغول صحبت باشند، قطعا تفاوت زیادی بین کسی که صحبت نمی‌کند اما به طور آشکار به بحث‌ها گوش می‌هد با فرد منزوی وجود دارد. (مثلاً به سمت افراد دیگر خم شده تا بهتر بشنود، و یا به شخص صحبت کننده نگاه می‌کند و تلاش می‌کند که با وجود صداهای دور و اطراف صدای طرف مقابل را بشنود و یا در تایید حرف‌ها سر تکان می‌دهد و با چهر‌ه‌اش علاقه‌مندیش به شنیدن بحث را ابراز می‌کند)

در حالت اول با توجه به رفتارهایی که فرد انجام می‌دهد، حتی اگر حرفی برای گفتن هم نداشته باشد این پیام به سایرین می‌رسد که او نیز بخشی از آن گفت‌وگو است. این افراد حتی اگر از لحاظ فنی خیلی هم حرف نزنند، سایرین خیلی کم‌تر متوجه ساکت بودن آن‌ها می‌شوند. در حالت دوم، شخص به طور ناخواسته و غیرکلامی حتی اگر هدف و مقصودش این نباشد، این پیام را به سایرین می‌فرستد که «من به آنچه اتفاق می افتد اهمیتی نمی دهم.»

این حرف‌ها نکاتی کاربردی و عملی هستند، به این معنا که اگر شما تلاش کنید تا به مکالمه بپیوندید، انرژی ذهنی کمتری برای اختصاص دادن به این که چقدر ساکت هستید هدر خواهید داد. همچنین شما قادر خواهید بود تا چیزهای کوچکی را وارد گفت‌وگو کنید که ممکن است موضوع بحث را به جایی برسانند که شما هم قادر به مشارکت در ادامه بحث باشید.

کم حرفی و کم حرف بودن به نوع توجه و نگاه شما به مباحث هم بستگی دارد. ما قبلا به سطح پایین اطلاعات عمومی و دانش و نقش آن در روابط عمومی پرداختیم، حال این موضوع اینجا هم صدق می‌کند. شاید بخش مهمی از کم حرفی و کم حرف بودن شما به عدم توانایی تان در درک مباحث و نداشتن اطلاعات خاصی برای به اشتراک‌گذاری بر می گردد.

بسیاری از مردم دوست دارند که وقتشان را در گروه های کوچک تر و قدیمی‌تر بگذرانند. زمانی که افرادی جدیدی وارد جمع می‌شوند، و همه با هم شروع به حرف زدن می‌کنند‌، صحبت کردن برای این دسته از افراد سخت‌تر می‌شود. آن‌ها هنگام مواجه با این شرایط به طور پیش‌فرض ساکت می‌شوند زیرا مهارت و ذهنیت لازم برای بودن در آن شرایط را نیاموخته اند. برای این کار باید دانش روابط اجتماعی خود را افزایش دهید و با قانون های برقراری ارتباط بیشتر آشنا باشید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
16.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۱۷:۳۵
نویسندهبهار خرم
راویندا پوریان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶.۳۲ مگابایت
۱۷:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.6
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
14 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
42 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

درکل یه سری اطلاعات کلی میده که بد نیست ولی توصیه نمیکنم

1

خیلی بد بود اصلا راهکار مناسبی نگفت

4

کتاب به دردبخوریه

1

اصلا خوب نیست

5

عالی

2.6
(7)
2,000
٪30
1,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه کم حرف نباشیم؟
٪30
چگونه کم حرف نباشیم؟
بهار خرم
نوین کتاب
2.6
(7)
2,000
٪30
1,400
تومان