0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت محتوا

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت محتوا

داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر
نویسنده:
جو پولیتزی
درباره قدرت محتوا

چندبار برایتان پیش آمده که در حین دیدن فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان، آگهی‌های اغراق‌آمیز تلویزیونی با صدای بلند شروع به پخش شدن بکنند و شما سراسیمه‌وار به‌دنبال کنترل بگردید تا صدا را قطع کنید؟ از آن مدل آگهی‌ها که حرف اصلی‌شان این است:‌ محصول ما عالی است، آن را بخرید! درد مشترک بسیاری از مخاطبان تلویزیونی یا وبسایت‌ها، دیدن تبلیغات بی‌وقفه از سوی برندها است. کتاب قدرت محتوا اثر جو پولیتزی با نقد سرسختانه روش‌های سنتی بازاریابی، از قدرت بازاریابی محتوایی در بستر مناسب حرف می‌زند. این کتاب راهی‌ نجات‌بخش برای برندهای گوناگون است تا بتوانند در زمانی‌که همه‌جا پر از محتوا است، حرف‌شان را به گوش مخاطب برسانند و به حیات خود ادامه دهند.

درباره کتاب قدرت محتوا، حرف اصلی این کتاب چیست؟

جان کلام نویسنده در کتاب این است: ارائه محتوای باکیفیت، ناب و درگیرکننده، نه صرفا معرفی محصولات.

همه ما هر روز به نحوی با محتوا سر و کار داریم. از صبح زود که چشم باز می‌کنیم با انواع و اقسام محتوا مانند بنرهای سر چهار راه‌ها، اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی، عکس‌ها و کپشن‌های اینستاگرام، بروشورها، پادکست‌های مختلف و ....سر و کار داریم تا شب موقع خواب که می‌خواهیم در گروه دوستانه، محتوایی که به تازگی دیده‌ایم را به اشتراک بگذاریم.

محتوا در تمام روز، ما را سرگرم خودش می‌کند. اما کدام یک از این محتواها، ممکن است ۱۰ روز بعد به خاطر آورده شوند؟ اکثر محتواها صرفا جنبه مصرفی دارند. آن‌ها ارزشی برای شما خلق نمی‌کنند، جدید نیستند، اطلاعات دست اولی ندارند و فقط محصولی را معرفی کرده‌اند یا در حالت خوشبینانه، به شما اجازه داده‌اند زیر محصول‌شان نظرتان را بنویسید.

جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا با سه عبارت کلیدی «داستان تاثیرگذار»، «بازاریابی کمتر»، «مشتری بیشتر» که در عنوان کتاب مشاهده می‌کنید، به دل مبحث بازاریابی محتوایی یا همان Content Marketing رفته است. او در این کتاب سخن خود را با پرداختن به تاریخچه بازاریابی محتوایی و تعاریف مختلف آن شروع می‌کند. نویسنده در ابتدا به صراحت اعلام می‌کند که اساس بازاریابی محتوایی این است که اطلاعات جذابی را که مشتریان‌تان شیفته‌اش هستند تولید کنید تا مشتریان در عمل به شما توجه کنند.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانید: «در بازاریابی و تبلیغات سنتی سعی می‌کنید به دنیا بگویید برترین برند بازارید، اما در بازاریابی محتوایی به دنیا نشان می‌دهید که برترین برند هستید. باید محتوای مرتبط، ارزشمند و درگیرکننده‌ای را که مخاطب‌تان طلب می‌کند، هر جا که دنبالش می‌گردد به او ارائه دهید.»

پرفسور جوآن شیارینو دارای کرسی استادی نایت در بازاریابی و تبلیغات دیجیتال دانشگاه کارولینای شمالی درباره این کتاب گفته: «آیند‌ه‌ی برندسازی موفق و به‌ویژه هنر تحکیم پیوند عاطفی بین مردم و برندها نیازمند تخصص در بازاریابی محتوایی خواهد بود. این کتاب تمامی جزئیات مورد نیاز فعالان این حوزه را به زبانی ساده در اختیارشان می‌گذارد.»

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

هرچند این کتاب یک کتاب تخصصی برای بازاریابان، بازاریابان محتوایی، دیجیتال مارکترها، کارفرماها و کلا کسانی است که به نحوی با محتوا سر و کار دارد، اما لحن تک تک پاراگراف‌ها به قدری صمیمی و ساده است که هرکسی به راحتی می‌تواند مفاهیم آن را درک کند و در کسب و کار خود به کار گیرد. برای مثال اگر به‌دنبال راهی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی خودتان در فضای سوشال مدیا هستید، با استفاده از این کتاب می‌توانید راه درست تولید و به اشتراک‌گذاری محتوا را یاد بگیرید و در حرفه خود بدرخشید.

شما با استفاده از این کتاب می‌توانید حرفی را بزنید که دیگران نزده‌اند، محتوایی را تولید کنید که برای مشتری جذاب و خلاقانه است و در نهایت، او را ترغیب به انجام کاری کنید که برایش برنامه‌ریزی کرده‌اید. از آنجایی که کتاب یکی از کتاب‌های پایه و مهم برای یادگیری بازاریابی محتوایی است، برای کسانی‌که قصد دارند با این مبحث نوظهور و کاربردی آشنا شوند نیز قابل استفاده است.

ترجمه کتاب قدرت محتوا

نسخه‌های متعددی از کتاب Epic Content Marketing نوشته جو پولیتزی به فارسی ترجمه شده و در بازار ایران موجود است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ با نام «بازاریابی محتوایی: کسب مشتریان بیشتر با بازاریابی کمتر» و با ترجمه سجاد خزائی و مریم نجفی منتشر شد. بعدها سجاد بهجتی یکی از فعالین حوزه بازاریابی محتوایی به سراغ ترجمه مجدد این کتاب رفت و انتشارات آریانا قلم آن را با عنوان «بازاریابی محتوای حماسی و تحسین‌برانگیز: چگونه داستان متفاوتی روایت کنید، صدایتان را در ازدحام تبلیغات به گوش مخاطب برسانید» منتشر کرد.

نسخه حاضر کتاب با نام قدرت محتوا، جدیدترین ترجمه این کتاب بوده که نشر آموخته چاپ دوم آن را با ترجمه سعید زرگریان در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است. از این مترجم می‌توانید کتاب «خلق محتوا خلق مشتری» نوشته جو پولیتزی را نیز به‌صورت فایل پی‌دی‌اف در فیدیبو تهیه کرده و مطالعه کنید.

فهرست کتاب قدرت محتوا

کتاب پیش رو ۵ بخش و ۲۵ فصل دارد که در ادامه می توانید با سرفصل‌های ۲ بخش اول کتاب آشنا شوید:

مقدمه
بخش ۱: بازاریابی محتوایی: تاریخچه
فصل ۱: بازاریابی محتوایی چیست؟
فصل ۲: تاریخچه‌ی بازاریابی محتوایی
فصل ۳: چرا بازاریابی محتوایی؟
فصل ۴: مدل کسب‌و‌کار بازاریابی محتوایی
فصل ۵: طرح توجیهی بازاریابی محتوایی
فصل ۶: شرکت‌های رسانه‌ای آینده
بخش ۲: تعیین جاویژه و راهبرد محتوایی
فصل ۷: مناسب‌تر یا کمتر مناسب (تناسب کمتر یا بیشتر)
فصل ۸: بازاریابی با محتوای تاثیرگذار چیست؟
فصل ۹: هدفِ حق اشتراک
فصل ۱۰: پرسونای مخاطب
فصل ۱۱: تعیین چرخه‌ی تعامل
فصل ۱۲: تعیین جاویژه‌ی محتوایی‌تان
فصل ۱۳: بیانیه‌ی ماموریت بازاریابی محتوایی

درباره جو پولیتزی، مبلغ بازاریابی محتوایی در جهان

جو پولیتزی را به جرات می‌توان یکی از مهم‌ترین افراد در حوزه بازاریابی محتوایی دانست. زمانی‌که هنوز استفاده از اصطلاح Content Marketing رایج نبود، این نویسنده شروع به صحبت کردن درباره اهمیت این مسئله کرد. جو پولیتزی بنیان‌گذار CMI (موسسه بازاریابی محتوایی) است که در حوزه آموزش مباحث مربوط به بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا فعالیت می‌کند. هرچند پولیتزی این موسسه را در سال ۲۰۱۶ فروخت و خودش به کارهای دیگر مشغول شد؛ اما هنوز می‌توان رد پای تفکر او را بر فعالیت‌های این سازمان مشاهده کرد. کتاب کارخانه تولید محتوا یکی دیگر از کتاب‌ها مهم او در حوزه محتوا است که می‌توانید آن را از فیدیبو خریداری کرده و بخوانید.

در بخشی از کتاب قدرت محتوا می‌خوانیم

در اصل بازاریابی محتوایی هنر برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی‌تان است بدون اینکه به آن‌ها چیزی بفروشید. این کار بازایابی بدون وقفه است. به جای معرفی محصولات یا خدمات‌تان، اطلاعاتی ارائه می‌دهید که خریداران‌تان را هوشمندتر می‌کند یا شاید حتی سرگرم‌شان می‌کنید تا پیوندی عاطفی با شما برقرار کنند. اصل و اساس راهبرد بازاریابی محتوایی بر این باور استوار است که اگر ما به‌عنوان کسب‌وکار به طور یکنواخت و مستمر اطلاعات ارزشمند به خریداران بدهیم، درنهایت پاداش‌مان را با خرید و وفاداری‌شان می‌دهند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
465 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۳۰:۰۰
نویسندهجو پولیتزی
مترجمسعید زرگریان
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Epic Content Marketing:how to tell a different story, break through the clutter, and win more custom
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
128,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۳۸ مگابایت
۴۶۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در مجموع کتاب خوبیست. خواندن آن را به افراد مبتدی توصیه می کنم. البته کتب بازاریابی پر محتوا و کارخانه محتوا از همین نویسنده را کامل تر دیدم.

4

فقط اون اولش که نوشته ابن کتاب با کاغذ بالکی به چاپ رسیده ??

1

چرا پی دی اف آخه ????

5

فوق العاده کاربردی

3.9
(9)
148,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت محتوا
قدرت محتوا
داستان تاثیرگذار، بازاریابی کمتر، مشتری بیشتر
انتشارات آموخته
3.9
(9)
148,000
تومان