0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصول کنترل مدرن

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول کنترل مدرن

درباره اصول کنترل مدرن

 هدف اصلی از نگارش کتاب اصول کنترل مدرن تهیه کتابی به زبان فارسی بود تا بتواند ضمن پوشش‌دادن مطالب درسی کنترل پیشرفته در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌منزلهٔ پلی بین تحلیل و طراحی‌های کلاسیک و فضای حالت باشد.

آنچه که در این کتاب تحت عنوان کنترل مدرن نامیده می‌شود تحلیل و طراحی حوزهٔ زمانی سیستم‌های کنترل با استفاده از مفاهیم فضای حالت است. تحلیل و طراحی کلاسیک به آن دسته از روش‌هایی گفته می‌شود که از مفاهیم تابع تبدیل و حوزه فرکانسی دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ استفاده می‌کنند. در دهه‌های بعد از ارائه مفاهیم فضای حالت مبحث بسیار مهم و کلیدی مقاومت سیستم‌های کنترل و کنترل مقاوم مطرح گردید با توسعهٔ این ایده‌ها نیازهای متقابل روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر فضای حالت آشکارتر شد به‌طوری‌که می‌توان این ایده‌ها را مکمل هم دانست.

کتاب اصول کنترل مدرن را انتشارات دانشگاه تهران با نویسندگی علی خاکی صدیق منتشر کرده است. خرید و دانلود این کتاب الکترونیکی به همراه کتاب‌های دیگر از دسته‌بندی کتاب‌های دانشگاهی از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو برای همگی به‌خصوص دانشجویان در دسترس است.

معرفی نویسنده

علی خاکی صدیق استاد دانشگاه و نویسنده ایرانی است. این کتاب حاصل تجربه چندین سال تدریس درس اصول کنترل مدرن در دانشکده های مهندسی برق دانشگاه های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه تهران دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علم و صنعت ایران است. همچنین در تهیه ویرایش جدید  و نظرات و اصلاحات کتاب استادان بسیاری همکاری کرده اند و مؤسسۀ چاپ و انتشارات دانشگاه تهران که در چاپ این کتاب متحمل زحمات فراوانی گشته است. استاد خاکی صدیق کتاب های دیگری نیز در این حوزه منتشر کرده که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

چرا باید کتاب اصول کنترل مدرن را بخوانیم؟

امروزه به علت نیاز دانشگاه‌ها و صنعت به مهندسان کنترل بسیاری از دانشجویان مهندسی به گرایش مهندسی کنترل سیستم روی آورده‌اند از طرف دیگر اصول کنترل مدرن و یا کنترل پیشرفته جزء لاینفک یک دوره مهندسی کنترل سیستم‌ها، است که تحت عنوان یک درس سه واحدی به دانشجویان کارشناسی کنترل و کارشناسی ارشد سایر گرایش‌ها عرضه می‌شود. اهمیت فوق‌العاده این درس در این است که پیش نیازی برای دروس تخصصی‌تر در زمینه مهندسی کنترل مانند کنترل بهینه، کنترل چندمتغیره کنترل، مقاوم کنترل تطبیقی و همچنین بسیاری دروس دیگر در زمینه‌های مختلف مهندسی در دوره‌های کارشناسی ارشد است علاوه بر این درس اصول کنترل مدرن اولین برخورد جدی دانشجویان با مفاهیم فضای حالت است. در تنظیم مطالب کتاب علاوه بر در برگرفتن مواد درسی موردنیاز درس اصول کنترل مدرن و بسط و تکمیل، آنها سعی شده است که مباحث انتخاب شده و نحوه ارائه آنها به‌گونه‌ای باشد که این کتاب مورداستفاده مهندسان شاغل در صنعت نیز قرار گرفته و آنها را در یک دوره مطالعه انفرادی با مفاهیم تحلیل و طراحی در فضای حالت آشنا سازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

در بسیاری از کاربردهای واقعی اندازه‌گیری تمامی متغیرهای حالت امکان‌پذیر نبوده و یا از نظر اقتصادی و نگهداری مقرون‌به‌صرفه نیست. برای مثال ممکن است که متغیرهای حالت غیرفیزیکی باشند و یا این که به علت تعداد زیاد متغیرهای حالت اندازه‌گیری آنها بسیار دشوار باشد در برخی شرایط ممکن است که به علت نویز فراوان محیطی اندازه‌گیری‌های انجام شده برای فیدبک مناسب نباشد در تمامی این موارد و مواردی ازاین‌قبیل نمی‌توان به تمام متغیرهای حالت برای فیدبک دسترسی پیدا کرد در این موارد برای پیاده‌سازی کنترل فیدبک، حالت تخمین متغیرهای حالت الزامی است.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب اصول کنترل مدرن

سیستم‌های کنترلی که تا اواسط دهه ۱۹۴۰ طراحی می‌شدند، عمدتاً سیستم‌های رگلاتوری بودند که اهداف طراحی آنها پایدارسازی و کاهش خطای حالت ماندگار سیستم‌های نسبتاً ساده آن روز بود. در سالهای بعد از جنگ جهانی دوم با طراحی فضاپیماها هواپیماهای جنگنده و موشک‌های هدایت‌شونده بسیار پیشرفته توسعه گسترده نیروگاه‌ها صنایع پتروشیمی و هسته‌ای ربات‌ها شبکه‌های مخابراتی و جز آن دسته مهم دیگری از سیستم‌های کنترل تحت عنوان کنترل مدرن توسعه‌یافته تا همگام با پیشرفت بسیار سریع فن آوری بتواند نیازهای کنترلی آن را برآورده سازد. کتاب اصول کنترل مدرن سعی دارد این نیازها را برطرف کند. آثار زیر می‌توانند مکملی برای مطالعه در این حوزه باشند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
366 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۲:۰۰
نویسنده علی خاکی صدیق
ناشرانتشارات دانشگاه تهران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۳۸ مگابایت
۳۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
42 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فایل pdf می بایست قابل دانلود باشه، این شکلی که هست تاسف باره..!

4

بسیار کتاب خوب و مفیدی برای این درس در رشته ی مهندسی برق است.

3
(7)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول کنترل مدرن
اصول کنترل مدرن
علی خاکی صدیق
انتشارات دانشگاه تهران
3
(7)
66,000
تومان